Traktor HQ - akumulátor
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 176.101 (?), 20.4.2010 19:38, zobrazeno: 28765x
po pěti letech provozu mi odchází v zahradním traktoru HQ LT 151 Kohler akumulátor, američtí soudruzi polepili akumulátor několika nálepkami ale ani jedna nic neříká nic o aku samém, je 12v ale jakou kapacitu atd jsem nenašel. Na netu jsem našel jen oregon za cenu cca 1800-2400Kč, což je dost, koukal jsem na aku do motorek a ty se dají sehnat od cca 500 ti set korun. Ptám se - mohu stávající aku nahradit aku do motorky??
Díky
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 176.101 (?), 20.4.2010 20:57
jo jo je to startovací aku, 28Ah je docela dost, díky za info kouknu na náhradu
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 165.52 (?), 29.4.2010 11:31
Mám úplně stejný problém, ale u traktoru Partner RB1292. V servisu mi řekli, že je to kapacita 24 Ah, ale nemají ji. U Husqvarny mi řekli že stojí 2750,- a v Retosu 1600,- Prý se to motocyklovou baterií nedá nahradit, protože motocyklové byterie mají jiný startovací náraz a jednoválec v traktoru by to nemusel vydržet a spálila by se elektrika. Také mi řekli ať nepoužívám autobaterii na nastartování, ale je prý možné použít takovou tu startovací energocentrálu - stojí asi litr v OBI a pod., ale to neřeší, že v traktoru nebude batere. Nejsem elektrikář, ale podle mě by si šikovný elektrikář poradil a namontoval by na mnohem levnější motocyklovou bateri nějakou přepěťovou ochranu nebo co a mělo by to být OK. Já holt půjdu pro baterku za 1600,- a uvidím, jestli vydrží další 4 roky.
eRPe
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 99.169 (?), 29.4.2010 12:25
No a motorky nejsou jednoválce?Zatím se mne to netýká/mám traktůrek 2 roky/,a le nevidím problém v náhradě motobaterií.Jedniný problém by mohl být ve výši startovacího proudu, ale to předpokládám, že bude obdobné a na druhou stranu hodnota dobíjecího proudu či napětí- je možné, že u traktůrku bude větší napětí vzhledem k tomu, že se častěji startuje vzhledem k době provozu, ale jiný problém bych tam neviděl.Gelové motobaterie jsou dost háklivé na přebíjení.
Ivan
|
|
 |
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 196.253 (?), 29.4.2010 13:02
Jednoválec klade větší odpor než víceválec, ale pouze o podobném či větším objemu. Nicméně, jak píše Ivan, i motorky jsou jednoválce. Nevím o tom, že by se používaly jiné baterie pro jednoválcové a víceválcové motocykly.
¨Baterie má nějakou kapacitu C 20, která značí, kolik je v baterii energie (v Ah) po 20 hodinách dobíjení. V tomto případě 28 Ah (pardon, to v případě dotazované husqvarny), tzn. baterie bude teoreticky dávat proud 28 A po dobu jedné hodiny. V USA se totožné traktory dodávají s bateriemi s kapacitou 35 Ah.
Další a důležitější údaj je startovací proud. Udává se rovněž v ampérech.
Obě tyto hodnoty se odvozují od potřebného příkonu spotřebičů (startér, svíčka, světla...) a od výkonu dobíjení. Pokud vyberete baterii s o stupeň slabší nebo silnější kapacitou, nic hrozného se nestane.
Pokud, dle servisu, hrozí poškození kabeláže vysokým startovacím proudem (stejně je tam pojistka), není nic jednoduššího než vybrat baterii s nižším startovacím proudem.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 230.149 (?), 26.4.2014 10:33
Zdravím chalupáře.K akumulátoru sděluji to, co vím asi 24 hod.Odešla mi na traktůrku Partner (Husqvarna)po 4,5letech baterie. Nová by měla mít kol.24 Amperhodin.Vhodné baterie nabízí také japonská fa.(nevím jak se to správně píše, podobně ale jako)(Yucca).Stojí kol.1650.-Kč.A jedna malá domů.Původní baterie již nešla nabít.Byla i po hodině(mrtvá, tj. nepříjímala proud.) Tak jsem jí napojenou na traktůrek dal šok přez propojovací kable k baterii od auta.2x po pěti sec.nic, ale pak traktůrek naskočíl.Posekal jsem vše a praktůrek odstavil.Pak jsem jej jen z plezíru zkusil znova nastartovat.A div se, traktůrek nastartoval s "mrtvou" baterií ihned.Pak ze nelze vstát "z mrtvých".Ale tu japonskou baterii tam dám.Pozor na gelové baterie.Buď nedávat, nebo nabíjet jen pulzní nabíječkou, tedy,pokud nechcete ihned přijít o baterii a také o peníze.Pohodovou sezónu na Vaší zahradě přeje J: Elner
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 10.179 (?), 10.4.2016 17:34
Paaani rok se s rokem sesel a resim to zas a jak koukam nic objevneho nevyresim. Baterie z Retosu za 1600 korun vydrzela presne jen zarucni dobu. A jelikoz mi v Retosu znicili odbornym zasahem motorovou pilu a bohuzel i starsi sekacku, tak je ki jasne, ze servis Retos jiz navstevovat nebudu. Baterie nenabiji, neprijima ani jevydava proud a to jsem ji nabijel procesorovou nabijeckou. Takze co jsem zjistil. Baterie E-tech ET-U1-R9 vydri jen po dobu zaruky a je velmi nekvalitni, stejne jako sluzby Retosu Modrany. Jejich rada ze motocyklova baterie by traktor spalila mne vylekala a tenkrat donutila koupit jjejich smejd. Normalni moto akumulator je v poradku, pokud ma odpovidajici startovaci napeti. Gelovou bych tam radsi nedaval, ale spis proto ze s tim nemam zkusenosti a ani na to nemam specialni nabijecku. Takze zitra jdu do motoservisu pro baterii do motorky a uvidime. Jinak vsem Vam preji uspesnou zahradnickou sezonu. Trava uz roste jako pominuta :-) eRPe
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 10.179 (?), 10.4.2016 17:37
Jsem zapomnel uvest jednu drobnost. To co mi odeslo byl druhy akumulator z Retosu. Zivotnost je tedy 3 roky coz je podle vyrobce prodlouzena zarucni doba na akumulator.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|