Technika orby



                     
ANDREJ - (5) - 189.51 (?) 
8.11.2007 15:32
Dobrý deň. Ďakujem za odpoveď, potreboval by som vedieť ako nastaviť spojku na tých pružinach, tam sa to da nastavovať. Motor ma tlak 6kPa ale pravdepodobvne klapka vzduchu bude rozštelovana a v zaťaženi neprida otačky. Neviete poradit literaturu oprav motorov na nete. Ďakujem obom Andrej
  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 8.11.2007 18:24

Máte tento typ spojky? Jinak jsem našel toto, ale návod momentálně nemám, protože jej nepotřebuji - provozuji 4 takty. Ale není problém jej zajistit.

...Dvoudobé motory mají velmi jednoduchou údržbu. V našich končinách se používají nejčastěji naše motory JIKOV řady 1450. Údržba těchto motorů spočívá v pravidelném kontrolování hladiny a čistoty oleje v čističi vzduchu. Je-li olej znečištěn, je třeba jej vyměnit za nový. Stačí hladina zhruba tři milimetry vysoká. Vložka čističe je bezúdržbová.

Vzhledem k tomu, že motor je mazán palivovou směsí benzínu a oleje v poměru 1:50, je třeba svíčku pravidelně po třech měsících čistit a každý rok vyměnit za novou. Pro typy 1414 Iskra a 1433 Ducati se používají zapalovací svíčky N 17 C. Pro novější modifikace motorů, jako jsou typy 1447 a 1454, se používají svíčky D 17 YC.

Pokud motor odstavujeme na zimní období, veškerý benzín z nádrže spotřebujeme a vypustíme i plovákovou komoru karburátoru tím, že ji demontujeme. Pak vrátíme víko plovákové komory zpět na své místo, kohout přívodu paliva necháme uzavřený. Na začátku sezóny startujeme s čerstvým benzínem.

Ještě se vrátím k mazání palivovou směsí. Pro mazání těchto motorů je vhodné používat olej Mogul TS nebo Paramo Trysk M2TS. Jako palivo používáme výhradně benzín Special, který velmi dobře váže olej.

Někteří uživatelé si stěžují na to, že jim dvoudobý motor JIKOV netáhne a silně se zahřívá. Příčinou bývá špatné chlazení motoru, které však není chybou konstrukce, ale tím, že při sekání se silně práší a zanášejí se chladicí žebra na bloku válce a hlavě. Nedostatečně chlazený motor pak podává malý výkon a silně se zahřívá. Jedinou radou je demontovat palivovou nádrž i s vedením paliva a chladicím krytem z motoru a chladicí žebra řádně očistit. Někdy může být příčinou malého výkonu a nedosažení provozních otáček i vadná pružina pneumatického regulátoru otáček. Tuto pružinu je vhodné při každém sejmutí palivové nádrže a krytu bloku motoru vyměnit za novou a klapku regulace očistit...

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
                     
host - 1.3 (?), 12.11.2007 17:14
Nevíte někdo, jaký je rozdíl v převodových skříních Vari systému mezi 2-taktem a 4-taktem? Je tam rozdílný průměr spojky, nebo něco jiného? Jestli to chápu dobřem, tak na staré převodovky nejde nasadit nová motorová jednotka se čtyřtaktním motorem? Díky za odpověď. J.P.
                     
host - 11.104 (?), 12.11.2007 17:51
Pane J.P. rozdíl mezi převodovkami je zjednodušeně řečeno jeden zub v soukolí. Buben spojky je stejný i průměr 80 mm. Jen spojka na čtyčtaktní Hondě je tříčelisťová a po výměně upínacích nýtů na převodovce lze používat čtyřtakt. Žádné zesílení materiálů nebo jiné konstrukční úpravy tam nejsou. Je ale nutno počítat s tím, že dvoutaktní př. s čtyřtaktím motorem je pomalejší. Tedy i silnější. Z vlastní zkušenosti mohu říci že ono zpomalení je zanedbatelné a dle mého nestojí za to investovat do předělávky. Na stánkách Vari pár těchto dotazů  proběhlo a vždy odpověď předělat i převody. Na jejich obhajobu uznávám, že jinou odpověď dát nemohou. Vždyť vyzkoušejte sám motor na dvoutaktní převodovce a pokut by vám to nevyhovovalo není problém předělat i převodovku. Ale jak píšu nečekejte že se zpomalí o polovinu a možná to ani nepoznáte.
                     
host - 1.3 (?), 13.11.2007 8:47
Díky za odpověď. Ptal jsem se proto, že o Vari systému uvažuji a kdybych natrefil na nějakou(é) starší převodvku(y), které byly používány na dvoutaktu, tak abych je mohl použít s novou motorovou jednotkou Honda. J.P.
                     
host - 37.70 (?), 13.11.2007 11:28
Pokut se díváte i po jetých převodovkách pak vybírejte jen DSK 317. T 20tku raděj nebrat pokut nebude za pusu. Nemá moc ráda velkou zátěž na zpátečku (orba). Je to její slabé místo. Ona ta hřídel se šnekem tlačí na spodní ložisko a tam je ten problém.
                     
host - 1.3 (?), 13.11.2007 12:42

Díky za rady. Já jsem kdysi na civilce dělal s Vari systémem (motorová jednotka byla z Robuse) a byla k tomu převodovka DSK 317. U mě ta orba asi nebude tak horká, tak by mi ani ta T-20 tak nevadila, pokud bych jí sehnal za rozum. Podle mě je Vari - Terra geniální mašinka. Mě jde hlavně o tahání přívěsu, sečení, mulčování a odklízení sněhu. Ten mulčovač bych rád využíval ve svém lesíku na vyžínání mezi stromky na zalesněném poli - tam nejsou nerovnosti a spon sazenic je pravidelný, tak tam by se s tím dalo taky dělat. J.P.

                     
host - 195.74 (?), 4.10.2008 14:13
Dobrý den! Mám doma Vari s motorem Jikov 1414 +DSK 317 ale neviem orat lebo spojka nikdy nevypína! ked šmykujem vždy štartujem na 1rychlosti a nie na N. Vedeli by ste mi povedat aku chybu má spojka?
                     
host - 11.107 (?), 4.10.2008 19:12
Je třeba sundat motor a podívat se co se stalo. Jestli nechybý matka na seř. šroubu, nebo "neodešla" pružina, která stahuje pakny spojky při poklesu otáček, protože jak se zdá, spojka je v záběru i na vovnoběh, prostě je třeba se podívat.
                     
host - 195.74 (?), 11.10.2008 20:05
Spojka je v perfektnom stave neni je poškodená asi velmi hrubá je vrstva na spojke asi 5 mm. nevipyna ani na volnobehu. kde sa dáva ojej do prevodovky DSK317? Tam kde spustim zly olej?
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika