Technika orby
|
|
|
|
host - 175.210 (?) 12.12.2012 16:25
Pane Homolko, moc dobře neradíte hostovi 130.61. Co když má chudák naražené obě orební tělesa. Z toho co hoch napsal, usuzuji, že tomu moc nehoví a je třeba mu to polopaticky vyložit. Pluh může po každé kolizi s materiálem co v půdě nemá co dělat - cihly, kusy betonu, velké kameny-zvláště lomové, dokonce jak jeden psal, řetězy - změnit geometrii. Šroubový spoj bez zajištění, při délce slupice cca 300mm, skutečně neni to ořechové. Návod na APH 352 jsem nevyguglil, takže si nemůžu přečíst co tam Libičáci píšou. Komplexní překontrolování je třeba v zájmu lehčí práce, provést vždy, když máme sebemenší podezření, že to dobře nejede. Závěsem neodstraníte samovolné nekontrolovatelné zahlubování - mnozí pomáhají nadzvedáváním soupravy za kleče, nebo vyhlubování - někteří na pluhu stojí a stejně obě metody způsobují zvyšování námahy a tím značné promáčení oblečení potem, čímž si může takto postižený v podzimním počasí přivodit onemocnění cest dýchacích, či anginu. Když si s tím pohraje, jak naznačuji, tak po bramborách, pojede souprava sama. Skutečně se před každou prací u různých věcí, dopručuje překontrolovat šroubové spoje. Týká se to i blbého kola, teda biciklu - upadne vám např. nosič, projde mezi špicemi, saltem se přehoupnete přes řidítka, nabijete si řádně hubu, ztratíte při tom pár zubů a může se stát, že ikdyž jste pojištěn, nedostanete nic, protože z vás likvidátor šikovnými otázkami vyždímá, že jste se na kolo co jste ho koupil nepodíval s vercajkem, a tím pádem jste si újmu přivodil sám.
brousek
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.57 (?), 15.11.2012 5:32
Děkuji pane J.S., vzpomněl jsem si, že jsem takto podobně jednou srovnal souosost spojení dynamometru s motorem, tehdy to bylo horizontálně a dotahovaly se patky motoru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 175.210 (?), 15.11.2012 9:29
Pro hosta 128.22 - k vymezení vůlí dojde vždycky při zahlubování a vyhlubování pluhu. Vůle se neustále zvětšují postupným vymačkáváním materiálu závěsu a nastavovacího tělesa. Výrobce zvolil tuto variantu a my se s tím musíme smířit. Aby to bylo tiptop, tak by přípojná a nakláněcí místa musela být vyztužena kalenými vložkami, nebo celý závěsný systém by musel být jiný - viz závěs na PD62 a to by bylo jistě velkým důvodem k velkému navýšení konečné ceny. Až pro vás tyto vůle budou velmi vysoké, budete si muset zakoupit nový závěs a nastavovací těleso, ale i tam již bude nějaká vůle.
brousek
|
|
|
|
|
|
|
host - 29.20 (?), 17.11.2012 6:59
Děkuji panu JS za informace k vystředění. I panu Brouskovi, protože mám pluh i nastavovací těleso z druhé, možná i třetí ruky vůle jsou tam značné. V zimě se podívám jestli by něco nešly vůle trochu vymezit. Tak jak píše pan JS opakovaným oráním, zeleným hnojením a pěstováním se půda postupně vylepšuje a orba je lepší, než byla před třemi roky. Hodně mě zlobí a to je také důvod proč jsem zatím nešel do nového pluhu a nastavovacího tělesa kořeny prorůstající do záhonů, část přestárlých ovocných stromů postupně vykácím.
|
|
|
|
|
|
|
host - 175.210 (?), 12.12.2012 11:29
Pozor otáčením zadního šroubu na nastavovacím tělese doprava se jen zvětšuje hloubka orby. Zde vidíte rozkres pluhu. Po seřízení kolmosti nastavovacího tělesa k ose traktoru předním šroubem, budete seřizovat polohy jednotlivých orebních těles povolením matic poz.13 na šroubech poz.12. Břit radlice a plaz - povolení dalších příslušných šroubů - musí být přesně ve stejné rovině. Pokud se bude provádět na pevné rovné ploše, např. podlaha garáže, mělo by si to sednout samo. DOTÁHNOUT povolené šrouby a můžete vyjet provést probefar. Když to nebud ono, tak doladit, aby to nešlo na špici, to je samovolně a nekontrolovatlně se zahlubovalo, nebo aby to nešlo na patu, to je aby se to samo vyhlubovalo, vyjíždělo na povrch. Když toto nastavení není v pořádku, neni ani možné udržet pluh v brázdě. Pěkné udělátko na základní seřízení plužních těles je možné vidět na přiložené fotgrafi. Nevím, proč naši výrobci něco takového nedělají, když všichni vědí, že perfektní seřízení - a zajištění polohy - je alfou a omegou u takovéhoto tintítka. Je tady ještě jeden postřeh - v rozkresu jsou vyobazeny odhrnovačky vjiném tvaru, než jsou nabízeny v obchodech. Myslím si, že je to pěkná podpásoka ze strany výrobce.
| |
|
|
|
|
|
|
|
host - 175.210 (?), 12.12.2012 11:46
Dodatek - po opětovném prostudování rozkresu, budou hlavními šroby pro seřízení s největší pravděpodobností šrouby pozice20. Sám používám pluh NM1-017, protože má skutečně pološroubovou odhrnovačku, jak v návodu, tak ve skutečnosti. Slupice má na rozdíl od pluhu APH352 k držáku pluhu, to je otočná část kolem podélné osy, přivařené!!
brousek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 26.29 (?), 12.12.2012 12:49
Z vlastní zkušenosti jsou to šrouby pozice 20. Stačí seřizovat jednu radlici, aby obě byly stejně.Zbytek už se doladí na závěsu pluhu.
Homolka
|
|
|
|
|
|
|
host - 175.210 (?), 12.12.2012 16:25
Pane Homolko, moc dobře neradíte hostovi 130.61. Co když má chudák naražené obě orební tělesa. Z toho co hoch napsal, usuzuji, že tomu moc nehoví a je třeba mu to polopaticky vyložit. Pluh může po každé kolizi s materiálem co v půdě nemá co dělat - cihly, kusy betonu, velké kameny-zvláště lomové, dokonce jak jeden psal, řetězy - změnit geometrii. Šroubový spoj bez zajištění, při délce slupice cca 300mm, skutečně neni to ořechové. Návod na APH 352 jsem nevyguglil, takže si nemůžu přečíst co tam Libičáci píšou. Komplexní překontrolování je třeba v zájmu lehčí práce, provést vždy, když máme sebemenší podezření, že to dobře nejede. Závěsem neodstraníte samovolné nekontrolovatelné zahlubování - mnozí pomáhají nadzvedáváním soupravy za kleče, nebo vyhlubování - někteří na pluhu stojí a stejně obě metody způsobují zvyšování námahy a tím značné promáčení oblečení potem, čímž si může takto postižený v podzimním počasí přivodit onemocnění cest dýchacích, či anginu. Když si s tím pohraje, jak naznačuji, tak po bramborách, pojede souprava sama. Skutečně se před každou prací u různých věcí, dopručuje překontrolovat šroubové spoje. Týká se to i blbého kola, teda biciklu - upadne vám např. nosič, projde mezi špicemi, saltem se přehoupnete přes řidítka, nabijete si řádně hubu, ztratíte při tom pár zubů a může se stát, že ikdyž jste pojištěn, nedostanete nic, protože z vás likvidátor šikovnými otázkami vyždímá, že jste se na kolo co jste ho koupil nepodíval s vercajkem, a tím pádem jste si újmu přivodil sám.
brousek
|
|
|
|
|
|
|
host - 26.29 (?), 12.12.2012 22:17
Pane Brousku, asi jste mě špatně pochopil.Já neradím, aby člověk nekontroloval dotažené šrouby, ale aby zkontroloval zda obě radlice jsou stejně seřízené.Případný rozdíl stačí nastavit na jedné radlici.Jinek pro vaše upřesnění slupice jsou zajištěny dorazovým šroubem pozice 24.
Když jsem seřizoval pluh, dělal jsem to na rovné betonové podlaze a podložil jsem si jedno kolo zhruba 15-18cm špalkem (to, které jede v brázdě).Potom jsem předním šroubem na závěsu seřídil kolmost radlice k podlaze. Zadním šroubem jsem otáčel tak, aby se břit a plaz dotýkaly podlahy.Potom jsem přehodil radlice a podložil druhé kolo.Kolmost k podlaze jsem seřídil dorazem poz. 25 nebo 26 (podle toho je-li to levá nebo pravá radlice, prostě ten, v kterém je právě zaskočený kolík).Potom jsem povolil šrouby poz.20 a dorazovým šroubem poz.24 jsem vyladil radlici, aby se opět dotýkal břit a plaz podlahy současně a šrouby opět dotáhl. Za těch 15 let, co to mám jsem to seřizoval jenom jednou.Samozřejmě občas pohnu dorazem 25,26 a teď na podzim jsem žádnou angínu nechyt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|