T4 K14 vs TZ4 K14
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 7.146 (?), 14.1.2008 18:03
Franc: Z T4-K14 a pluhem PON -25-A ořu 3,5 aru záhumenky, kde převážně mám brambory. Zajímalo by mě z jakým rozchodem kol jste spokojený při orbě. Já osobně dávam do středu poloosy. Děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 14.1.2008 19:50
Jak jsem psal, já TKčko nemám, ale kolegové co jsem obkoukal ořou na nejužší s origo jednoradličným obracákem, ale stejně ho požívají jako jednostranný. TVčko má šířku danou maximálně se dá rozšířit na 120 montáží rozšiřovacích segmentů. Ty nemám, protože je to dost drahý a 120 je mi na nic ořu origo pluhem za TV a maloš se ani neláme. Kdo ho zná je to "kus" železa.
|
|
|
|
|
|
|
127martin - (25) - 93.35 (?), 14.1.2008 21:24
Nevíte někdo kolik koní má TK 14 a TK12? Díky za odpověď.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 14.1.2008 21:30
Že by dvanáct a čtrnáct? Samozřejmě s originálním dvoudobým motorem. Později se tam dávaly Slávie a už to tak nesedělo.
|
|
|
|
|
|
|
host - 106.11 (?), 15.1.2008 6:44
My se chystáme k výrobě neseného pluhu (resp.k úpravě klasického koňského pluhu) za TK-čko a mne by zajímalo, jestli je třeba řešit naklápění pluhu od svislé roviny (s ohledem na dost úzký rozchod malotraktoru a jeho naklonění při jízdě pravým kolem v brázdě). Děkuji za odpovědi. Miloš. PS. Níže ještě přikládám převzatý příspěvek k jízdě po silnici s malotraktory VARI.
Dobrý den, tchán vlastní malotraktor Vari a jezdí s nim do sadu (cca 1,5 km) v rámci vesnice pro ovoce, případně s ním seká trávu. Musí však pro cestu použít veřejnou komunikaci, za což byl pokutován policíí ČR. Moje otázka je, zda policie postupovala správně a zda jsou tyto malotraktory schváleny pro provoz na pozemních komunikacích, případně, co je třeba mít při jízdě u sebe. Děkuji za odpověď.
odpověď
Dobrý den,
malotraktory VARI jsou schváleny pro provoz na veřejných komunikacích Ministerstvem dopravy ČR.Provozovatel stroje musí mít Technické osvědčení a Výpis z technického osvědčení. Tyto dokumenty Vám zajistí vedoucí podnikové prodejny VARI,a.s. p. František Šimák, e-mail: prodej@vari.cz s pozdravem Lukáš Svoboda
|
|
|
|
|
|
|
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář (463) - 211.38 (?), 15.1.2008 8:28
Naklápění pluhu je nutné použít z důvodu (čistoty brázdy). První brázdu jede traktor v rovině, tedy rozdílné naklopení pluhu je potom v brázdě. Dále se musíte vyrovnat s terénem, my ořeme převážně svažitý terén po vrstevnicích, tedy vyrovnáváme náklon. Zásadou je aby pluh šel do země kolmo. Pozor také na velikost brázdy, ideální poměr mezi hloubkou a šíří brázdy. Až budete pasovat pluh na traktor, musí špička nákladu sahat téměř do vnitřní hrany kola (tedy do pomyslné přímky) vedené za traktor. Nevím v jaké půdě budete pluh používat, ale vyladit jej k plné spokojenosti v našich podmínkách, dalo docela zabrat. Tkáčko je tím, že se (láme) na orbu potvora, konečně to poznáte. Jinak se klidně přihlašte o radu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 106.11 (?), 16.1.2008 6:23
Díky pane Kohoutku za vyčerpávající popis a přehledné fotografie (teď už schází snad jen technický výkres - ne to byl vtip). Půdu máme spíš těžší a vzhledem k tvaru zahrady (a políčka) musíme orat do svahu (i když celkem mírného). S kloubem si "užíváme" každoročně na jaře při výsadbě brambor (pomocí dvouřádkového "babosedu") a vždycky se docela těšíme, až brambory povyrostou a zmizí, přes všechnu naši snahu vzniklé, vlnky na řádcích. Pěkný den přeje Miloš.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
127martin - (25) - 93.35 (?), 15.1.2008 14:32
Já se neptám na typ motoru ale na výkon v HP, a to malotraktoru TK14 a malotraktoru TK12.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|