T4 K14 vs TZ4 K14



host - 209.65 (?)
4.1.2008 1:17

K čemu slouží motorová závislost?

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 176.120 (?), 3.1.2008 21:22

host - xxx.xxx.117.131 (?), 3.1.2008 21:05

v pohode, nikoho ste neurazil, ale... co sa tyka toho kladiva, mozno snad mate lepsi sposob ako dostat  do vnutra asi o 1cm  vyskocenu "tu vec"... nikto po tom netrieskal z celej sily, ani do toho nemlatil, snad by to islo naspat zasunut aj rukou, neskusal som...

dalej nechapem preco pisete, ze do kopca na mokrom terene by samotny traktor s vylucne pohonom prednych kolies nevysiel... a pisal som do mierneho kopca, teda skutocne naznak stupania, ziadny strmy kopec a ten traktor smykal... teda chyba bola ZJAVNE niekde inde, nie v tom, ze netahali zadne kolesa...

                     
host - 117.131 (?), 3.1.2008 21:43

Pokud je vše jak má být, jde táhlo odpojení náhonu zadní nápravy rukou vysunout i zasunout. Na konci táhla je závit a na něm musí být plastová kulička pro držení. Zasunuté táhlo - zadní náprava přířazena k pohonu, vytažené táhlo - zadní náprava bez pohonu. Nehledejte v tom žádné složitosti - pokud Vám při pouze předním pohonu proklouzne jedno z kol přez diferenciál, i v relativně lehkém terénu se nikam nedostanete, zvláště s vozíkem. Doporučuji vyzkoušet -je to lepší, než se složitě rozepisovat. Mimo zpevněné komunikace doporučuji jezdit vždy 4x4.

                     
host - 7.146 (?), 3.1.2008 22:16

Franc: Bunni - pozor ten pan pred tebou ma pravdu. Franc: - Zapinani, nebo vypinani predniho, a zadniho nahonu se da stelovat vedle toho tim sroubem, ktery se zajisti matkou. Nemusis pak pouzivat nasili. POZOR - nezapinej motorovou zavislost nahonu a zadni nahon kol. To asi vis.

                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 176.120 (?), 3.1.2008 22:41

hm... tak teraz som sa stratil :(

pokial viem, tak jazdim vzdy na prednom nahone, na pravej strane vedla kolesa je taka tycka, ktoru ked NOHOU zatlacim dole, tak mi zapinaju aj zadne kolesa...

na lavej strane vedla kolesa je priprava na druhu packu, podla stitka pod volantom tam by malo nieco byt, tusim pojezd alebo skratka tam nejaka paka je naznacena, ale ja tam nemam nic, len dieru, to vyzera na tycku, ktora sa zasuva a vysuva... ale to co sa stalo mne, tak vyskocila taka sruba, ale nieco podobne co je na lavom zadnom kolese, trosku to vyskocilo von a pri skutocne malom kopceku traktor smykal... ked som to dal naspat dnu, tak opat bolo vsetko v poriadku...

a este vedla rychlostnej paky je tiez paka, ktoru nevyuzivam, neviem aku ma funkciu, skusal som ju dat dopredu aj dozadu a ziadna zmena :)

ten malotraktor mame asi 15r a bol kupovany uz dost zniceny, ale doteraz jazdi v pohode, okrem asi 3x sfuknuteho kolesa sa na nom nerobilo absolutne nic, ziadna porucha nebola...

                     
host - 7.146 (?), 3.1.2008 23:16

Franc: Co se tice brzd. Je to slabina malotraktoru TK. U starsich TK se obevuje horsi brzdeni. S pusobuje to vymackani loziskem ve vnitr v odlitku. Castecne i vuli loziskem a guferem. Pak zacne tect olej do oblozeni, v zapeti prestava brzdit. Holder to ma lepe vymislene. Kotoucove brzdy jsem take videl udelane na TK.

                     
host - 209.65 (?), 4.1.2008 1:17

K čemu slouží motorová závislost?

                     
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 4.1.2008 7:51

Motorovou závislostí se rozumí stav, kdy máte vypnutý pohom zadních kol, a náhonová hřídel se otáčí dle otáček motoru, tedy nezávisle na zařazené rychlosti. Používá se při práci se stroji vyžadujícími vyšší otáčky např. rotavátor. Je to takový prohřešek na TKáčku, protože chybí nezávislá vývodová hřídel. Tato je tedy řešena jako společná pro pohon zadních kol a vývodové hřídele, při provozu se tedy točí v závislosti na zařazeném rychlostním stupni. Pokud však této hřídeli zařadíte motorovou závislost, došlo by k prozdílu otáček mezi předními a zadnímí koly, proto musí být zadní kola odpojena od náhonu. Déje se to pomocí táhla na zadním diferrenciálu, někdo to zmákne dle předchozích statí i kladivem.

Otáčky hřídele odpovídají zařazenému 4tému stupni.

                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 176.80 (?), 4.1.2008 9:49

takze dam tu par obrazkov, na 1. obrazku je ta vec, po ktorej som "hrubou silou a 5kg kladivom trieskal ako blazon" teda podla nespocetnych reakcii pana Kohouta :) na 2. obrazku je paka, ktoru nepouzivam, to je ta kratka celkom vlavo, na 3 obrazku je to volne miesto, kde asi ma byt nejaka paka, zial nie je... na poslednom je paka vpravo, ktora ked sa zatlaci nohou dole, tak sa zapinaju zadne kolesa...

Detail motoru
Detail motoru
Detail motoru
Detail motoru
Detail motoru
Detail motoru
Detail motoru
Detail motoru
                     
host - 117.131 (?), 4.1.2008 10:27

Tak tedy - nožní páka na přední skříni vpravo (trochu ohnutá) je uzávěrka diferenciálu přední nápravy. Páka vlevo je táhlo volby závislosti (krásně popsal pan Kohoutek). Táhlo u levého zadního kola zadní skříně je ten vypínač pojezdu zadních kol - vytažením jsou zadní kola  úplnně odpojena. Doporučuji sehnad návod k obsluze, dá se i koupit u výrobce.

                     
host - 7.146 (?), 4.1.2008 11:29

Franc:  Tahlo po levu ktere chybi je podezdrele!!! Myslim si jestli te to prodavajici neprodal umyslne. Nekdy pri neodbornem zarazeni dochazi poskozeni ozubeneho kolecka v prevodovce. Koukni se na to! Ozubene kolecko a bronzove futro stoji kolem 3500 kc + prace kterou nepocitam.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?9:21
Jak je to s kvalitou Red Einhell?9:06
Jak je to s kvalitou Red Einhell?7:45
Jak je to s kvalitou Red Einhell?20.11.2024
Sádrokarton Norgips - zkušenosti?17.11.2024
Tavná pistole Tafix Koventa15.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika