Stihl FS 120 - náhradní, neoriginální díly Zama?
|
|
 |
 |
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?) 26.6.2011 11:05
Zdravím Tě Stando, i tazatele. Ono to je trošku složitější než se zdá. Někteří prodejci dílů mají karburátory ve svých nabídkách již léta a jsou i prodejci, pověření zástupci výrobců karburátorů pro Evropu. Pytel, který se však v současnosti doslova roztrhl s levnými karburátory na trhu, budí podezření, že to je jako s například válci, písty, kartery atd.. Válce a komplety vyrobené v Indii, Turecku a jiných zemích s levnou pracovní silou. Nejjistější "originalita" dílů je při zakoupení u prodejce značky, v jeho obalu. Jenže, cena obsahuje také položku "značka" a ta bývá celkem velkou částí ceny. Je logické, že zákazník nehodlá akceptovat cenu 2 900,- Kč za karburátor ZAMA C1Q, pokud je mu jinde nabízen za polovinu ceny "ten samý". Jenže je to ten samý? Na "superpilách" i zde tolikrát probíraných, značek Woo..., AMA atd., ten samý najdete také, stejný tvar vně, stejné osazení uvnitř, jenže a tady to už začíná nevábně zavánět, pila má problém s chodem, rozděláte karbec a on problém je v sítku, které není sítkem, nýbrž 2 mm silnou "plackou" čehosi jako sítko vypadajícího, ale tak málo funkci sítka tvořícího. To se u originál karbce nestane. Jistotu funkčnosti ostatních částí tohoto "originálu" pak nemáte ani náhodou. Nastavení pro motor často nejde dle nepsaného pravidla 1+1 a několik otáček šroubů není nic divného. Na druhou stranu lze snadno pochopit značkové výrobce karburátorů a zapalování, pokud prostě přestanou dodávat výhradně výrobcům techniky a své výrobky vrhnou na trh jako tzv. aftermarket, tedy ve svém obalu a přímo svým partnerům, zástupcům. Jenže jak tyto také originály poznat? Především každý značkový výrobce má svou značku chráněnu (velké tiskací R v kroužku), ZAMA, Walbro i ostatní mají převážnou část dílů značenu čísly dílů ať již ražené, nebo odlité. U zapalování by mělo "sedět" číslo s původním dílem. V neposlední řadě to je obal. Málokterý plagiátor si dovolí kopírovat krabičku, či jiný obal. No a zásadní a nejpodstatnější je nákup. Nejen na e-bay, aukru a různých bazarech, je dnes nabídka těchto dílů. Už i naši prodejci dílů je mají a tady je záruka, že v případě potíží je zde jistota reklamace. U některých více než problematická, ale je.
Jiné to je s díly do karburátorů. Sady membrán, jehly, sítka atd., jsou dodávány na trhy jak v originál provedení výrobců karburátorů, tak i od tzv. replikových výrobců. Kvalita je hodně rozdílná, zejména v kontextu s u nás prodávaným lihobenzínem a jejich reakcí na něj, ale ceny originál membrán jsou dnes u některých přímých prodejců na takové úrovni, že směle konkurují replikám. Cena 7,50 eur (cca 188,- Kč) za servisní sadu ZAMA C3A na e-bay, je cena běžná za tuto sadu v replice u nás a připočteme li dopravu z Německa, výrazně se přiblíží ceně originálu u nás (266,- Kč).
Malý postřeh na závěr, mým koníčkem jsou veteráni a zde jsou většinou karburátory s velkou plochou čerpací membrány (Tillotson HS, Walbro HD...), do těchto karburátorů již zásadně používám originální sady, neboť replikové ve styku s palivem daleko rychleji podléhají deformacím a zkáze pro méně kvalitní použitý materiál. Některé replikové sady navíc nemají čerpací membrány z materiálu který použil výrobce při výrobě stroje a funkce karburátoru je pak rychleji ovlivněna její deformací.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
Wenzl - (1) - 218.48 (?), 26.6.2011 9:11, zobrazeno: 12329x
Dobrý den, nemáte prosím vás někdo zkušenost s náhradními díly Zama? Našel jsem je na německém ebayi. Karburátor i zapalovací cívka, které sháním přijdou skoro na polovinu, ale nemám ověřeno z nezávislého zdroje, jak moc jsou kompatibilní a spolehlivé. Předem díky za jakékoli info.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 26.6.2011 11:05
Zdravím Tě Stando, i tazatele. Ono to je trošku složitější než se zdá. Někteří prodejci dílů mají karburátory ve svých nabídkách již léta a jsou i prodejci, pověření zástupci výrobců karburátorů pro Evropu. Pytel, který se však v současnosti doslova roztrhl s levnými karburátory na trhu, budí podezření, že to je jako s například válci, písty, kartery atd.. Válce a komplety vyrobené v Indii, Turecku a jiných zemích s levnou pracovní silou. Nejjistější "originalita" dílů je při zakoupení u prodejce značky, v jeho obalu. Jenže, cena obsahuje také položku "značka" a ta bývá celkem velkou částí ceny. Je logické, že zákazník nehodlá akceptovat cenu 2 900,- Kč za karburátor ZAMA C1Q, pokud je mu jinde nabízen za polovinu ceny "ten samý". Jenže je to ten samý? Na "superpilách" i zde tolikrát probíraných, značek Woo..., AMA atd., ten samý najdete také, stejný tvar vně, stejné osazení uvnitř, jenže a tady to už začíná nevábně zavánět, pila má problém s chodem, rozděláte karbec a on problém je v sítku, které není sítkem, nýbrž 2 mm silnou "plackou" čehosi jako sítko vypadajícího, ale tak málo funkci sítka tvořícího. To se u originál karbce nestane. Jistotu funkčnosti ostatních částí tohoto "originálu" pak nemáte ani náhodou. Nastavení pro motor často nejde dle nepsaného pravidla 1+1 a několik otáček šroubů není nic divného. Na druhou stranu lze snadno pochopit značkové výrobce karburátorů a zapalování, pokud prostě přestanou dodávat výhradně výrobcům techniky a své výrobky vrhnou na trh jako tzv. aftermarket, tedy ve svém obalu a přímo svým partnerům, zástupcům. Jenže jak tyto také originály poznat? Především každý značkový výrobce má svou značku chráněnu (velké tiskací R v kroužku), ZAMA, Walbro i ostatní mají převážnou část dílů značenu čísly dílů ať již ražené, nebo odlité. U zapalování by mělo "sedět" číslo s původním dílem. V neposlední řadě to je obal. Málokterý plagiátor si dovolí kopírovat krabičku, či jiný obal. No a zásadní a nejpodstatnější je nákup. Nejen na e-bay, aukru a různých bazarech, je dnes nabídka těchto dílů. Už i naši prodejci dílů je mají a tady je záruka, že v případě potíží je zde jistota reklamace. U některých více než problematická, ale je.
Jiné to je s díly do karburátorů. Sady membrán, jehly, sítka atd., jsou dodávány na trhy jak v originál provedení výrobců karburátorů, tak i od tzv. replikových výrobců. Kvalita je hodně rozdílná, zejména v kontextu s u nás prodávaným lihobenzínem a jejich reakcí na něj, ale ceny originál membrán jsou dnes u některých přímých prodejců na takové úrovni, že směle konkurují replikám. Cena 7,50 eur (cca 188,- Kč) za servisní sadu ZAMA C3A na e-bay, je cena běžná za tuto sadu v replice u nás a připočteme li dopravu z Německa, výrazně se přiblíží ceně originálu u nás (266,- Kč).
Malý postřeh na závěr, mým koníčkem jsou veteráni a zde jsou většinou karburátory s velkou plochou čerpací membrány (Tillotson HS, Walbro HD...), do těchto karburátorů již zásadně používám originální sady, neboť replikové ve styku s palivem daleko rychleji podléhají deformacím a zkáze pro méně kvalitní použitý materiál. Některé replikové sady navíc nemají čerpací membrány z materiálu který použil výrobce při výrobě stroje a funkce karburátoru je pak rychleji ovlivněna její deformací.
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|