Zdravim. I já mám problem na Aj 102. Traktor nastartuji poctivě nechám zahřát. Bez sečení mohu jezdit sem tam. Jakmile zapnu sečení elektromagnetická spojka sepne. V tom nemam problem. Problém je v tom že při režimu seceni asi přibližně do 30sekund se motor z ňejakeho důvodu začne naprosto brutálním způsobem dusit. A to se děje i při zapnutí seceni na místě bez pojezdu třeba v garáži. Je tam ohromný odpor. Měl jsem už i rozloženy karburator. Nic pořad to samé. Klínové řemeny ok..Cele secí ústrojí každý rok po sezóně demontuji, vycistim udělám nátěr tlumexem... vše co se dá promazat tak namažu. Traktor nikdy neoplachuji vodou. Pouze po každém seceni volim způsob čištění zahradním fukarem...
Zkratka to typuju někde na vadný relé nebo spínač.
Jinak s tím startovním tam je taky problem a hned se jdu podívat na ventily jak pán v diskusi radil. Zajímavý názor. Páč nastartování traktoru přes kabely za studena mega těžká zátěž až taková ze musím mit nastartovane auto...
A kdo ví? Třeba se serizenim ventilu odboura problem se sečením...
Jinak jsem se obrátil s problémem na firmu Seco a bohužel mi také neporadily... typovali to na karburator.
Až problem naleznu dam vedet
Cus
Zdravím, zkuste měřit napětí na kontaktu starteru při startování, na vašem stroji a to samé na sousedově. Podle toho si sám vytvoříte úsudek co je vadné. V obvodu je jen kontakt baterie a startovací stykač, nezapomeňte na kontrolu ukostření motoru. Standa.
Zdravím. Vím, že už uběhlo hodně času od problému se startem, ovšem rada se může hodim i někomu jinému. Pokud startér běhá, je na 99% problém s nastavením ventilů. Předpokládám, že máte motor BS rozvod OHV. Po seřízení ventilů motor naskočí raz dva.
Mám starjet AJ102. Občas mi také nefungovalo el. spojka. V servisu mi poradili, abych ho přestal mýt. Škodí jí voda, vlhkost, které při mytí traktůrku vzniká. Dříve jsem ho myl po každém sečení. Teď to nedělám. Spojka přestala zlobit.
Zdravim. I já mám problem na Aj 102. Traktor nastartuji poctivě nechám zahřát. Bez sečení mohu jezdit sem tam. Jakmile zapnu sečení elektromagnetická spojka sepne. V tom nemam problem. Problém je v tom že při režimu seceni asi přibližně do 30sekund se motor z ňejakeho důvodu začne naprosto brutálním způsobem dusit. A to se děje i při zapnutí seceni na místě bez pojezdu třeba v garáži. Je tam ohromný odpor. Měl jsem už i rozloženy karburator. Nic pořad to samé. Klínové řemeny ok..Cele secí ústrojí každý rok po sezóně demontuji, vycistim udělám nátěr tlumexem... vše co se dá promazat tak namažu. Traktor nikdy neoplachuji vodou. Pouze po každém seceni volim způsob čištění zahradním fukarem...
Zkratka to typuju někde na vadný relé nebo spínač.
Jinak s tím startovním tam je taky problem a hned se jdu podívat na ventily jak pán v diskusi radil. Zajímavý názor. Páč nastartování traktoru přes kabely za studena mega těžká zátěž až taková ze musím mit nastartovane auto...
A kdo ví? Třeba se serizenim ventilu odboura problem se sečením...
Jinak jsem se obrátil s problémem na firmu Seco a bohužel mi také neporadily... typovali to na karburator.
Až problem naleznu dam vedet
Cus
Zkuste ihned po dušení motoru zkontrolovat teplotu rukou u ložisek a kladek sečení. Mohlo by se některé z nich přehřívat - zadírat. Za studena nemusí být problém, ale pokud se některé zahřeje a bude vlažné mohla by to být příčina.
Tak problem je vyřešený. Ještě včera mě navštívil kamarád odborník na elektrotechniku a stačila mu chvilka přemýšlení o daném problému. Jelikož jak jsem psal startuji traktor přes kabely protože baterka mi nedržela kapacitu. Ještě než kamarád přijel rozložil jsem půl traktoru... opravdu jsem už to typoval na elektromagnetickou spojku. Vyndal jsem čidlo pod sedckou a napojil na přímo. Hledal jsem už úplně všude.
Kamarád mi změřil ještě spínač seceni. Samozřejmě ok. Už jsme byli připraveni ze vyndame em spojku. A pak mi kamarád povídá.
Ještě mě napadla jedna věc. Vyndej tu starou baterii a napojime to přes kabely na auto. A ja zmerim jestli to dobíjí. Ano i dobíjení fungovalo...13,5V vše ok
Pánové elektromagnetická spojka potřebuje mít stálý proud. A pokud je baterie ve stavu v jakem jsem ji měl ja, tak sice nastartuji, ale proud přes ni zachvilku úplně přestane jit a problem je na světě.
Jak mi včera řekl můj kamarád.
“Martine všechno souvisí se vším.”
No nic jdu složit traktor dohromady😆
Tak vam preji hodně zdaru při řešení záhad😄
Ahoj Martin
Bude to baterka.Je to nelogický, ale já to měl to samý.El.spinač potřebuje na rozběh víc proudu a bere si z baterky a když je už hotová.,nesepne se.Dejte vědět.