Seřízení karburátoru WYL (kopie)
|
|
 |
 |
host - 129.134 (?) 14.1.2010 21:51
Znovu dík za hodnotné rady.
-Zkusím motor (s pístem nahoře) natlakovat sacím hrdlem, a potřít štětečkem jarem. U takhle malého motorku asi vadí i vlasová nětesnost., u babetty jsem něco podobného nikdy dělat nemusel.
-Sám jsem zvědav zda číslo najdu, fukar mám v práci, jinak bych na to šel hned.
-S tou uzavírací jehlou musím dále polemizovat. Nemyslíte doufám jehlu která je otvíraná membránou a reguluje konstantní podtlak benzínu.
V difuzoru je plastová trubička a zhruba do její poloviny zasahuje jehla, která se při přidání plynu zvedá. Nedílnou součástí trubičky směrem k membránové komoře je mosazný kroužek, a v něm je dírka menší než.1mm
Tato tryska i trubička je pevně nalisovaná v základním těle karburátoru, na kterém budu hledat typová čísla.
Lubor
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 129.134 (?), 14.1.2010 20:18
Aha tak jsem se nepřepsal, vy se ptáte na ten můj původní příspěvek.
Záklopkou myslím zpětný ventilek, v tom karburátoru už třetí. První dva jsou realizovány vychlípenou membránou, jsou u čerpadla. A tenhle pod tryskou je mosazný kroužek a v něm běhá černý špuntík. Možná je pod tím i filtr? Není na to dobře vidět. Záklopka je mezi tryskou a membránovou komorou, jestli jí tak mohu nazvat.
Podobnou záklopku jsem viděl u složitějších karburátorů, které měly více trysek. Tam se zavírala v různých režimech motoru. Ale zde mi příjde zbytečná. Asi to bude jak píšete proti zavzdušnění při použití ruční pumpičky.
A když jsem si prohlédl schémata WYL a WYJ tak tu záklopku má namalovanou jen ten druhý.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 129.134 (?), 14.1.2010 20:24
A poslední doplnění, ten můj karburátor má mosaznou trysku, je zalitá do spodku emulzní trubičky. Trubička je klasická s podélným výřezem ve středu difuzoru.
Lubor
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 14.1.2010 20:59
Vezmu oba příspěvky najednou. Ty chlopně má každá membrána a uzavírají/otevírají přívod a výtlak paliva, bez nich by to nefungovalo. "Záklopku" jsme objasnili. Není tam špuntík, ale membránka a ano, malé sítko. To pod čím je, není tryska, nýbrž uzavírací jehla. Společná pro téměř všechny mem. karbce. Ošetření povrchu válce u ABG by měl znát prodejce, já ho neznám, Nikasil to nebude určitě, ani chrom. Označení přesného typu, modelu a šarže karburátoru bývá vyraženo na styčné ploše se sáním v rohu. Jednotlivé modifikace (pozor ne obrázkově) najdete tak, že na vámi uvedené stránce otevřete odkaz Aftermarket Parts and Service, otevře se nabídka značek výr. strojů, vy však do okénka v pravo nahoře (Search by Walbro Part) zadáte WY a otevře se celý program modelů karb. od WY po WYP. Ta čísla za WY* však musí být právě vyražena na karbci. Jinak se celkem přesně dá určit typ WY* podle tvaru čerpací membrány. Obrázky mají téměř pro všechny stejné.
Výměně gufer by mělo předcházet natlakování motoru a přesné zjištění případného přisávání falešného vzduchu, nutně to gufery být nemusí.
Stránky ZAMA jsou o jiném výrobci karburátorů.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 129.134 (?), 14.1.2010 21:51
Znovu dík za hodnotné rady.
-Zkusím motor (s pístem nahoře) natlakovat sacím hrdlem, a potřít štětečkem jarem. U takhle malého motorku asi vadí i vlasová nětesnost., u babetty jsem něco podobného nikdy dělat nemusel.
-Sám jsem zvědav zda číslo najdu, fukar mám v práci, jinak bych na to šel hned.
-S tou uzavírací jehlou musím dále polemizovat. Nemyslíte doufám jehlu která je otvíraná membránou a reguluje konstantní podtlak benzínu.
V difuzoru je plastová trubička a zhruba do její poloviny zasahuje jehla, která se při přidání plynu zvedá. Nedílnou součástí trubičky směrem k membránové komoře je mosazný kroužek, a v něm je dírka menší než.1mm
Tato tryska i trubička je pevně nalisovaná v základním těle karburátoru, na kterém budu hledat typová čísla.
Lubor
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 14.1.2010 22:50
Ad 1) nezapomenout utěsnit výfukový kanál. Ponechat namontovanou svíčku a zkoušku provést max. tlakem 0,5 atm (na bary už jsem starý :-))
Ad 3 a 4) jehla nereguluje podtlak, ale přítok paliva do emulzní trubice (to je ta plastová trubička). Ventilek je (musel bych se přesně podívat) buď pod jehlou, nebo v její těsné blízkosti.
Ad 2) pokud skutečně nenajdete nic, pak to opravdu může být levná kopie.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 199.10 (?), 18.1.2010 10:53
Takže popis jsem nenašel žádný, jehla u mně se pohybuje v trubičce, ale nikdy se nepřiblíží jejímu spodnímu okraji. A jestli má plastová trubička sloužit jako emulsní trubice, měla by na spodu mít možnost přisávat vzduch, to ta moje nemá. Je v ní přímo mosazná tryska o které jsem psal.
Lubor
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 18.1.2010 18:14
Zdravím Lubore, pak to nejspíš bude kopie. Emulzní trubice vzduch ani přisávat nemůže! Vede palivo a to se rozprašuje v nadávkovaném množství v difuzoru, kterým proudí vzduch. Jehla se spodnímu okraji přiblížit nemusí, uzavírá trubici nahoře, svým kuželovým pofilem. Jehla nahoře + otevřené (otočené šoupátko) = plný plyn, jehla dole (zavřené, ne zcela úplně) = volnoběh, ten nastavuje vodorovný šroubek dorazu. Je-li ve spodu pod trubicí tryska, tak pro to aby propustila přesně kalibrované maximální množství pro plný plyn. Ventilek pod ní zajišťuje nemožnost nasát do prostoru s palivem vzduch přez em. trubici. Princip shodný s každým plovákovým karburátorem! Membrány pak zajišťují funkci mechanického čerpadla u aut, nebo samospádu u starých motorek, regulační membrána má jen za úkol oddávkovat hrubě část paliva pro "zaplavení " karburátoru, nikoliv přesné dávkování množství paliva jako u pil a jiných křovinořezů a pod. Impulzní vedení musí být funkční pro umožnění činnosti membránové části karburátoru. Ta je vlastně náhradou plovákové komory a plováku.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 129.134 (?), 19.1.2010 7:21
Radku, už mám jen jeden poslední problém s pochopením funkce mé kopie memránového karburátoru. Když ruční pumpička nasává benzín (z horní části membránové nádobky) proč neteče benzín skrz vratnou hadičku? Očekával bych k tomu další zpětný ventil, ale nenašel jsem ho.
Lubor
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 199.10 (?), 19.1.2010 14:21
Pozor, ale já nepopisuji závadu.
Píšu že ruční pumpička saje jen sací trubičkou, což je v pořádku, jenom toto chování nedokážu vysvětlit na základě řezu karburátoru od walbra, ani podle toho co jsem viděl když jsem karburátor čistil. Prostě k tomu aby ruční pumpa nesála částečně i vratkou, musí někde být zakuklený 4-tý zpětný ventil, jinak si to neumím vysvětlit. Nebo kolíček ovládaný membránou musí fungovat jako trojcestný a né obyčejný ventil?
Po natlakování jsem našel nětěsnost mezi válcem a karterem. Asi špatné těsnění, zkusím vyrobit nové z papíru.
Lubor
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|