Myslím, že netápete, jelikož jste si vše tímto příspěvkem vlastně téměř vysvětlil sám. Takže to ještě ujasním : mou chybou bylo, že jsem nepředpokládal u dnes kupovaného travního traktoru vyšší kvalitativní třídy jinou, než hydropřevodovku. Na to, co hodlá tazatel udržovat by byl takový stroj vhodný /větší výměra, svahovitý terén, potřeba kvalitního sběru trávy/.
Mechanická převodovka skutečně podobné problémy nemá.
Hydropřevodovky "laciné" konstrukce žádný vypouštěcí otvor oleje nemají a nemají ani vyměnitelný filtr tohoto oleje!!! Nemají ani účinný systém chlazení převodovky za provozu. A to je základní a fatální konstrukční problém, protože k a ž d á hydropřevodovka, ať se nachází v jakémkoliv mechanismu včetně automobilů, je nesmírně citlivá na čistotu a kvalitu olejové náplně a dostatečné chlazení při provozu. Takové standardně osazované převodovky nemají při větší zátěži ve svazích a častém sečení životnost delší než několik desítek/stovek motohodin (cca 4-5 let).
Pokud chce někdo investovat do stroje s předpokladem životnosti cca 10 a více let bez nutnosti častých generálních oprav základních uzlů, je nezbytné zvolit hydro s uzávěrkou diferenciálu a možností výměny oleje a filtru p ř e v o d o v é h o o l e j e!!!