Prosba o radu



host - 211.90 (?)
21.2.2010 10:22

Dobrý deň, tie píly sú ale potvory. Vaša 018 skapína v rukách, naša nová MS 250, keď jú položím na zem. Takmer v každom prípade. V ruke spoľahlivo klepe na voľnobeh, po položení na zem ako keby fungoval nejaký vypínač. Nebola ešte zoradená. Má za sebou len cca 3 litre benzínu. JK.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 217.147 (?), 20.2.2010 9:02, zobrazeno: 22458x

Zdravim na mojej stilke 018 sa mi stava toto.Pilu nastartujem a takych 5 minut v kuse pilim potom ju polozim zapnutu na zem a dam si dalsie poleno na kozu, pilu zdvihnem zo zeme a vrukach mi skape.Znovu nastartujem pilim zasa par minut, pilu polozim na zem, polozim zasa dalsie poleno na zem, pilu zodvihnem a zase pocujem jak to tam zacina skapinat a zhasne to.Presne toto urobi asi tri krat a potom ide normalne.Na zem ju polozim zapnutu a moze vrcat aj 5 minut a neskape ale ako nahle ju zdvihnem tak to spravi.Olejova zmes stara 2 tyzdne, vzducovy filter vzdy cisty a vypraty pyla je vnutri velmi cista cistim ju kazdy mesiac.Vedel by mi niekto povedat co stym je???...prosim

   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 20.2.2010 10:12

Nejprve bych začal od základních - údržbářských úkonů. Podle popisu se o pilu staráte, ale neuvádíte kolik má nařezáno. Zhasínání motoru změnou polohy je způsobeno změnou poměru směsi. Změnu poměru směsi způsobí problém s přísunem paliva do karburátoru, nebo až v karburátoru. Tento problém je způsoben palivovým filtrem, od kterého bych začal. Tím se vyloučí možný problém s přísunem paliva(pokud není filtr v dobrém stavu, např. nedávno vyměněný). Stav filtru je možné vyzkoušet odpojením hadičky do karburátoru a ověřením průtoku. I vizuelně dobrý filtr může být nevyhovující, protože nepoznáte, že se přes něho palivo nedostává, jak má. Je to např. tím, že je zalepený ve filtrační vložce starým palivem, které obsahuje pryskyřice a na ně se nalepují nečistoty. Po výměně palivového filtru bych ověřil dotažení všech šroubů, které mají vliv na těsnost skříně a sání motoru. Potom bych pilu vyzkoušel. Při zkoušce je třeba mít správně nastavený karburátor. Pila, která nebyla nikdy po záběhu seřízena, jede na nižší otáčky a ty po zahřátí ještě více klesnou. Proto si myslím, že máte nízký volnoběh. Pokud si to dobře pamatuji, tak se u této pily nastavuje jen L tryska a volnoběh LA. H tryska je pevně nastavena. Při zkoušce bych zatím jen zvýšil volnoběh po stav, aby řetěz neměl náznaky pohybu při teplém motoru a vyzkoušel. Jestli to bude přetrvávat, tak bych doporučil odborné seřízení L. Základní nastavení je 1 otáčka od opatrně zašroubované a opět vyšroubované trysky. Ale co je důležité, při nastavení L musí motor běžet plynule a plynule musí akcelerovat. Příliš zavřený L znamená, že motor běží ve vysokých otáčkách a má problém akcelerovat a chod není pravidelný, příliš otevřený L - motor má nízké otáčky a LA je třeba příliš zašroubovat, aby se volnoběh držel na správné úrovni, také výkon motoru je nízký, motor kouří při plném výkonu. Po ověření nastavení karburátoru a nezlepšení stavu bych přistoupil k vyčištění karburátoru, kdy bych ověřil stav dílů a čistotu sítka. Pokud se stav pořád nezlepší, může to být způsobeno stavem motoru, kdy se změnou pracovního režimu a teploty motoru mění nastavení směsi, což může být netěsnostmi a kompresí. Ale to jsou již složitější úkony, které bych nechal nakonec a pokud nemáte potřebné zkušenosti, přenechal bych to odborníkům. Ještě poznámka, nízkoobjemové motory se snadno přehřejí při vyšší zátěži a potom se to projevuje kolísáním otáček. Nevím, jak velké průměry řežete, ale i toto má vliv na plynulost volnoběhu. Zhasnutí motoru může být způsobeno i tím, že po větší zátěži po odstavení motoru je motor přehřátý a citlivější na zhasnutí při změně polohy(vysoká teplota změní poměr  směsi v sacím hrdle, nebo se naopak v sací přírubě zachytí malé množství směsi a motor se změnou polohy zahltí, ale toto se projevuje spíše tak, že motor má díru po přidání plynu).

      
host - 217.149 (?), 20.2.2010 11:22

pane J.S podla toho co ste pisali mam zrejme karburator nastaveny spravne i ked neviem ci bol nastavovany, palivovy filter je v poriadku.Teraz som ju bol skusat a pila neskapinala vobec.Moja chyba zrejme som moc sponoval retaz.,teraz ju sponujem ze listu oprem o klat na zemi pritiahmem retaz ku spodku listy a zasrobujem kryt listy.Skusal som ju pila bola nechana opakovane vrndzat na zemi tak minutu potom zodvihnuta a naklapana.Ani raz nezhasla.Neviem ci to bolo kvoli tomu ale proste nezhasla.Aky je vas nazor mohlo to byt tym???

         
host - 217.135 (?), 21.2.2010 8:36

Tak som sa zasa sekol pri praci mi zasa skapala a raz sa o to pokusala ale neskapala, pretoze som pridal plyn.Je nejaka 100 percentna rada ako spoznam zle nastavenie karburatoru pretoze neviem zistit ci bol po zabehu pili nastavovany... Dakujem

            
host - 232.233 (?), 21.2.2010 8:57

 Nastavovaný nebol celkom iste a to z jednoduchého dôvodu-má pevný prietok a nastaviť sa nedá.Podľa toho čo popisujete by to mohol byť zasvinený karburátor ale chcelo by to aj otlakovať skrinku a pravdepodobne sa pohrať z ihlou karburátora a pretesniť karburátor.

               
host - 217.133 (?), 21.2.2010 9:06

Takze vy tvrdite ze by som ho zbytocne daval do servisu nastavovat???

                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 21.2.2010 9:50

Netvrdím, že ověření nastavení karburátoru odstraní problém, ale neznám stav pily, proto bych to udělal.

Z návodu 017/018
Z návodu 017/018
                     
host - 112.250 (?), 21.2.2010 10:18
protože vaše pila je poměrně stará (změna z 018 na 180 proběhla na přelomu 2001 - 2002) a neuvádíte jaké opravy nebo údržba na ní byly prováděny, chtělo by to zkontrolovat celou pilu, tzn. odtlakovat motor, pokud bude v pořádku, tak až poté se zaměřit na karburátor, ultrazvuk, vyměnit membrány v karburátoru, nový filtr paliva, zkontrolovat pal. hadičku, rozpěrnou objímku v hrdle sacího kolena, stává se že při použití nekvalitního paliva dojde k nabobtnání gumového kolene mezi karburátorem a válcem, dojde ke zmenšení průměru hrdla (další možná příčina) a objímka se zdeformuje nebo správně nesedí. HH
   
host - 211.90 (?), 21.2.2010 10:22

Dobrý deň, tie píly sú ale potvory. Vaša 018 skapína v rukách, naša nová MS 250, keď jú položím na zem. Takmer v každom prípade. V ruke spoľahlivo klepe na voľnobeh, po položení na zem ako keby fungoval nejaký vypínač. Nebola ešte zoradená. Má za sebou len cca 3 litre benzínu. JK.

      
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 21.2.2010 10:43

Nemyslel jste ty potvory na někoho jiného:))), totiž základem je přečíst si návod a když nevím, tak si určitě pamatuji, kde jsem pilu koupil. Já si to tedy pamatuji. Tam by měli poradit, vysvětlit. Když kupuji starší pilu, musím počítat s tím, že mohu koupit potvoru. Ale když si koupím novou pilu, tak bych ze sebe neměl dělat potvoru, která nechce ani zvednout zadek a jít k prodejci a zeptat se na to, co nezná, nebo co jí není jasné. Hodně zbytečných problémů si způsobí majitelé pil sami, ale to je už každého problém. Někdo se poučí, jiný nic nenaučí a nepřiučí. Samozřejmě, jsme na portálu kutilů a předáváme si zkušenosti. Ale jsou určité meze toho, co se dá poznat na dálku, jaký je stav dané pily, jak se chová, jak je to popsáno a také jaké má ten, kdo problém popisuje předpoklady získané informace použít. Ty meze by měl posoudit majitel pily a neměl by je překročit, když neví, jak postupovat a nemá vybavení závadu přesně zjistit a odstranit. V záruce jen to, co je v návodu!!

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Velký stůl z překližky10.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků5.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků3.4.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika