Úprava Vari
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 79.90 (?), 9.2.2009 10:00, zobrazeno: 76200x
Dobr den bylo by mozne opet sem vlozit fotografie s popisem uprav (nenasel jsem je tu) jak se da udelat na vari ta dvoumontaz a postup jak instalovat ten navijak mam take doma 4 kola na vari ale nevim jak udelat ty nezikusi z toho rotavatoru jinak ty tuplaky vypadaji skvele a asi to ma i lepsi stabilitu a ta videa jsou take zajimave.dekuji.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 9.2.2009 19:27
Popis, jak jsem to dělal je zde - Naviják na Vari/ technika orby. Fotky jsem už také nenašel, ale nevím už, kam jsem je tehdy vložil. Nejdůležitější je prodloužení spojovací tyče(musí mít délku, aby se dala dotáhnout matka a zajistit, prodloužení musí být pevné a zároveň nesmí zvětšit průměr tyče, jinak neprojde otvory v mezikusech). Já jsem použil jednu rotavátorovou tyč a šikmo uřezal spojované konce. Potom nabodovat vystředit a navařit šikmo, aby styčné plochy byly větší. Potom je stejně třeba obrousit sváry, jinak to vadí. Další důležitá věc je při nutnosti použití mezikusů z rotavátoru - je třeba na tyto mezikusy navařit stejné dosedací zvětšené plochy ve tvaru silnostěnných podložek. Musí to být stejné, jako u orig. mezikusů. Naviják jsem vylepšil o jinou třecí spojku a jinak jsem jej uchytil k přednímu nosiči závaží. To nafotím podle příležitosti, jak jej budu mít nasazený.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 34.194 (?), 10.2.2009 18:15
Dobrý den.Foto vypadá zajímavě, ale co řízení? Není potřeba větší síla při zatáčení?přidáním kol se zmenší i zatížení na kola, nehrabe to když se tomu tzv.plivne pod kola?Možná by pomohlo přidat závaží?Ale jinak supr vzhled, neberte to jako kritiku, moje úvaha je jen teoretická.Jestli to utáhne tu vlečku s dřevem coje na fotce tak klobouk dolů a motoru nobelovku
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 10.2.2009 18:49
Mě nešlo o lepší jízdu na nerovném terénu, ale právě o vyšší průjezdnost terénem s naloženou vlečkou.To byl druhotný efekt, že malotraktor jede lépe po nerovné cestě. To, co vidíte, je z pohledu utáhnutí nic, protože to je prudký kopec, který musím sjíždět - ubrzdit. Pokud jsou západky nastaveny jako volnoběžky, tak se otáčení nijak nezhoršuje, při uzávěrce je to obtížné i bez přídavných kol. Ta kola také něco váží a závaží mám na vnitřních kolech. Po nasazení dalších kol jsem dokázal odvézt dřevo z míst, kde jsem dříve neměl šanci s větším nákladem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Robert_4 - (1) - 213.6 (?), 11.2.2009 20:10
Já mám stejnou úpravu, ale vnitřní kola mám bez volnoběžky.Jezdím pořád sepnuto. Když Vari stojí tak se s tím zatáčí hůř, ale když to jede tak není poznat rozdíl mezi 2 nebo 4 koly. U vari není problém s výkonem motoru, ale kola prokluhovala ve větším kopci. Nyní utáhnu mnohem víc dřeva.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 79.90 (?), 16.2.2009 18:41
Dobrý den nestačilo by na ty rotavátorové nezikusy nasadit sylnostěnné podložky které by měly místo díry šestihran krerý by se nasadil na ten mezikus z obou stran?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 156.190 (?), 23.2.2009 9:16
dobrý den,
měl bych pár dotazů:
1)podložky na kulaté mezikusy mají být velké jak?
podložky si nechám udělat, naměřil jsem vnitřní35-vnější50-šířka6.
2 napadlo nás použít hřídel z rotavátoru, jelikož se na něj dělalo 6 délek hřídelí
kdyby byla delší dá se zkrátit. na soustruhu se dá do toho 6hranu udělat opět nová středová díra, pak to stačí sestavit a svařit jaok originál.
3) to jde mimo, do volnoběžných nábojů je doporučená vazelína v2, jaká je dnes jeho náhrada? a A00 se mě moc nezdá, má nízkýteplotní rozsah.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 156.190 (?), 23.2.2009 21:39
zdravíčko, máme stroj z roku 1982, náhardní díly pocházeli ze starých zásob. Nemám s čím poměřit podložky, vnitřní a vnější rozměr je dán, pouze šířka se odhadla. My zas máme 2 přebytečné tyče+- 90 a 110cm, které 20let leží ve skříni. Je pro nás snažší sehnat soustruh frézu, než mohu li říct, pouštět se do renovace hřídele. Volnoběžné náboje jsme namazal: mogul la2, lepší by měl být mogul lvs2, jakožto zástupci levnšjích variant. Zdá se mě zbytečné, kupovat do pracovního stroje: castrol lmx, či shell retinax ep2.
Naše vari jezdila a jezdí pouze jízdy na uzávěrky obou stran, při jízdě s vlekem. Jedinou vyjímkou je orba, kde jsem vždy po dojetí brázdy, výtahl a zajistil kolík. Bohužel dosti jsem se s tím nadržel, možná i zbytečně. Dozvídám se až teď, že uzávěra se dá nastavit do 4 poloh, jednu bych mohl použít při orbě a otáčení abych pokaždé nemusel vytáhnou kolík. Pletu se?
brždění pouze motorem, nejde, možná tak s lehkým nákaldem a mírným kopce, to se u nás moc nevozí. k brzdám vleku, taky to není na žádný divočení.
mohu li se zeptat, na téma mimo upravi vari ale vleku. je výhodu širší pneumatika? jednalo by se o: 145/155/70/r13, na nábojích š favorit.
děkuji
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|