Použij zdravý selský rozum. Dělal jsem to na B&S před dvěma měsíci - koupil jsem zahradu a po výřezu náletu předešlým majitelem tam zůstaly 5-8cm dlouhé "pařezy" o stejném průměru. Kliku jsem ohnul o 2mm na konci, tedy kreslila kroužek průměru 4mm. Motor jsem vymontoval (olej, benzín před tím pryč), dělal jsem to poprvé, proto mi celková práce zabrala asi pět hodin. Jde o poměrně velké síly, proto potřebuješ solidní trubku o vnitřním průměru těsně nasadit na hřídel. Na ni jsem dal další a delší trubku (opět těsně - seženeš v kovošrotě za babku) délky 1,2-1,5m, podle své váhy, já mám metrák. Potřebuješ pevně uchytit motor a na to ti asi běžný dílensky ponk nebude stačit - já použil betonový základ, který zůstal po předešlém majiteli asi kompost, nebo co, ale měl šířku cca 20cm, výška taky do 30cm (kolik v zemi nevím), do kterého jsem vyvrtal dvě díry pro zajišťovací šrouby (z boku oproti sobě), kde jsem upevnil pásovinu 40x4mm ohlou na pruměr setrvačníku. Hřídel jsem podložil těsně u karteru jäklem 4mm x 40x60mm na jedné straně kráceným (aby nezavazel trubkám na hřídeli). Po nasazení trubek jsem vlastní vahou a pohupováním na trubkách postupně hřídel srovnal do dvou stovek. Na měření potřebuješ "hodinky", ale ty jsem si sehnal u kšeftaře se starými zásobami za dvě stovky, což byly jediné finanční náklady, vynaložené na vyrovnání této hřídele (oproti požadovaným dva a půl tisícům za výměnu kliky jde o zanedbatelnou položku). Na hodinky jsem si udělal přípravek pro upevnění na blok motoru (dlouhý šroub, pár matic a podložek a kousek pásovičky). Jediné strojní vybavení je vrtačka (díry do pásovic a betonu), stačí i ruční, žádná přesnost v kolmosti dír není nutná a snad malou rozbrusku pro řezání jäklu a pásovic. Škoda, že jsem to nenafotil, pracoval jsem mezi kopřivama na zahradě a pohled zvenku na to musel být boží. Hlavně pro odborníky profesionály s plným vybavením dílny ...
Doba pěti hodin práce je fakt dlouhá, ale napoprvé a ve strachu že něco zapomenu to zas není taková hrůza, když si propočítám, že jsem vlastně za hodinu práce získal více jak čtyři stovky, což je přesně čtyřnásobek mé mzdy. Měnit olej jsem chtěl stejně a benzín je použitelný nadále. Navíc jsem si při skládání opravil i regulaci otáček, sekačka jede jak z praku a bez vibrací, což po její koupi nebylo. Kupoval jsem použitou za pětistovku.
FIAM