Poměr oleje
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 230.42 (?), 11.7.2008 22:01, zobrazeno: 10009x
Zdravím vás, prosím o radu. Koupil jsem motorovou pilu Partner 421 a k ní olej Husqarna xp. V návodu k pile je poměr olej-benzín 1:40 a ne oleji je 1:50. Čeho se mám držet? Dík.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 142.58 (?), 11.7.2008 22:14
U nove pily bych se urcite drzel navodu k pile. buban
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 176.21 (?), 12.7.2008 12:55
Jiří Kohoutek - xxx.xxx.211.38 (199), 12.7.2008 11:54
ja by som to zase ani pri zabehu s olejom neprehanal, karbon nie je dobry vobec :) a v zabehu je zmes uz aj tak nastavena bohatsie, teda aj oleja je tam viac... skor by som sa bal, ze viac oleja sposobi zakarbonovanie, teda aj v zabehu by som dodrziaval pokyny vyrobcu... su resp. boli motory, kde sa v zabehu daval vyssi podiel oleja ako po zabehu...
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 230.42 (?), 12.7.2008 13:06
Taky si myslím, že dávat víc oleje než udává výrobce není dobré. Vždyť by musela začít špatně spalovat ne? Měla by v té směsi málo benzínu. Ještě jeden dotaz: Je možné, že v záběhu nepujde motor tak jak má? Už se mi stalo, že nešla nastartovat a při přidání plynu se dusila. Na první nádržku a benzín v pile ještě byl. Kolik je záběh? V návodě nic nepíšou, ani, jestli bych ji měl ze začátku šetřit. Dík Vilém.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 12.7.2008 18:17
Máte pořád možnost držet se návodu pily - to je priorita, dále se zeptat prodejce. Že je na oleji napsáno mísit 1:50 neznamená, že je tento poměr vhodný pro každý motor. Záběh je dle podmínek cca 10-15 spotřebovaných nádržek benzínu. V záběhu se vyvarujte extrémní zátěže, motor by měl vše zvládat s rezervou, a ne jej dusit na velkých průměrech dřeva, kde dochází k přehřívání. Nastavení karburátoru je jiné pro záběh, proto je motor trochu línější a nepodává plný výkon. Toto je třeba v záběhu akceptovat, protože z hlediska životnosti a správného zaběhnutí součástek to má význam. Dodržujte pravidlo nejen v záběhu, že máte ostrý a správně napnutý řetěz, čistý vzduchový filtr, kvalitní pohonnou směs. Vrátí se to ve spolehlivosti a spokojenosti s pilou.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář (463) - 211.38 (?), 13.7.2008 6:43
poměru benzín, olej 1:25 na záběh se bát nemusíte, je mnoho pil co bylo mazáno tímto poměrem na olej M6A trvale a dodnes fungují, spíše je dobré zaměřit se na samotný provoz nové pily, kdy se veškeré součésti pily zabíhají a to jak se nám toto zdaří, rozhoduje o dalším (životě)pily.Nová pila je takový člověk po delší nemoci, nemá tolik energie, musí se šetřit a často odpočívat.Vyžaduje knalitní stravu, dobré a tolerantní zacházení.Nástup nové energije je pozvolný, míra této tolerance se pak odráží v jejím dalším (životě),tedy provozu.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 64.118 (?), 13.7.2008 6:56
Držte se poměru 1:40. Více výrobců pil doporučuje toto mazání. Motor pily je extrémě namáhaný a proto je asi lepší mazat trochu více, než u běžných moderních motocyklových motorů, kde je standart mazání 1:50.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 230.42 (?), 13.7.2008 8:24
Díky všem za rady, myslím, že mi ot stačí. Vilém.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 0.54 (?), 15.7.2008 2:21
Poměr 1:50 musí stačit pro jakoukoliv pilu, pokud se jedná o jakýkovi olej do vysokootáčkových motorů, ať má značku Castrol, Oleo-Mac, Stihl atd. - předpokládám tedy oleje polosyntetické, což je dnes již standard.
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|