Není problém sundat levý kryt i se startovacímn mechanismem a vyzkoušet jeho funkci bez zatížení. možná je natolik zanesená a zalepená pružina, že klade velký odpor, nebo někde dře startovací kladka.. Docela důkladně bych vše promazal a trochu naolejoval i šňůru. pružinu - není-li to nutné- pružinu nevyndávejte. V jistý moment by Vám mohla být dílna malá. Z počátku by se měla odvíjet šňůra lehce. jestli ji někdo zkrátil a pružinu příliš navinul poznáte tak, že madlo šňůry tvrdě naráží po jejím uvolnění na kryt. To se dá vyřešit tím, že povytáhnete šnˇůru, zablokujete kladku a opatrně uberet jeden její závit na kladce. Jistě na to přijdete, až ten kryt sundáte. Zpětná montáž je jednoduchá: kryt položíte na místo kam patří, jemně potáhnete za šňůru a kladka zapadne do uložení na klice (resp. setrvačníku).
toto vše platí, není -li pila zadřená, což ale podle Vás není a jde normálně do otáček.