Palivo E 85
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 176.204 (?), 4.12.2009 17:58
Zdravím, Na stránkách výrobce se píše, že je to lacinější, proto,že to dotují oni sami. A potom, stát by přece měl mít zájem na tom aby se to vyrábělo a kupovalo, když je to z místních zdrojů, včetně práce.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář (143) - 242.192 (?), 6.12.2009 10:48
Chlapi - hlavu na krku - s tou spotřební daní je to pravda, ALE:
Peníze:
Je pro nás lepší dát 20Kč našim lidem, zemědělcům, chemičkám, než 15Kč bolševikovi za ropu. Co si myslíte že s tim ti naši udělaji? Něco si za to koupí. A ve výsledku se kousek dostane ke každýmu z nás.
Planeta:
Jasný, spalování ethanolu dává cca stejně CO2 jako benzínu. Jenže, je to CO2, který ta kytka předtim sežrala (chemie základní školy - fotosyntéza) U benzínu "prdíme" CO2, který leželo uskladněný v zemi. A tam by taky mělo zůstat.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 29.34 (?), 6.12.2009 10:57
Podívejte se na tento článek.
Jako argument pro zvyšování ceny benzinu je uvedeno zvýšení podílu biosložky o pár procent. A také to, že některé složky se musí dovážet ZE ZAHRANIČÍ.
rnk
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 29.34 (?), 6.12.2009 16:28
Myslím, že důležité je jaké palivo pro motor určil výrobce. Zkuste se na něj (nebo české zastoupení) obrátit s dotazem na vhodnost tohoto "ekologického" produktu.
rnk
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 6.12.2009 16:41
Já bych žádné nové palivo neriskoval, protože i palivo určené do našich strojů mnohdy nesplňuje co má.A kdo si to riskne na vlastní pěst tak je to jeho problém.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 180.2 (?), 6.12.2009 17:29
v televizi byl kdysi test tohoto paliva. uvaděli o 30% větší spotřebu v porovnání s Naturálem. Tak že co ušetříte na ceně za litr, to proděláte na množství. Já jsem natankoval pár litříku před zimou. Líh v palivu by měl být schopný "rozředit " vodu v nádrži a filtrech, která se v motoru spálí. Jinak by v zimně zmrzla a to by bylo špatné. Podobně fungují aditiva např. velfobin
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 176.204 (?), 6.12.2009 20:12
Zdravím, možná se mýlím, ale pokud platí, že oktanové číslo tohoto paliva je 109 a tudíž vroste výkon o 10-15%,pak by spotřeba neměla stoupat, ale naopak klesat. Těch 30% nárůstu spotřeby se mi nezdá.Kde se ten test dá najít, náhodou nevíte?
Kamil
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 157.179 (?), 6.12.2009 21:39
Vyšší oktanové číslo nemá nic společného s výkonem. Je to odolnost proti klepání. U dvoutaktu nemá téměř žádný význam, pokud se pohybujete nad hranicí, kterou určil výrobce motoru. U čtyřtaktu má vliv pouze, pokud oktanový nárok motoru byl vyšší, než jste používali benzin. Většinou pro plný výkon je potřeba o 2-3 oktany více už proto, že můžete dostat místo N95 třeba jen N93 díky stáří nebo špatnému skladování.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 176.204 (?), 7.12.2009 14:46
Zdravím, mám konkrétní zkušenost s použitím různooktanových paliv na Vari Hondě.Když jsem do ní nalil 91,tak to bylo líný jak vandrák v červencu .Dal jsem blue oktan 99,popř.Shell Wpower a rozdíl byl velice citelný, tudíž množství oktanů zřejmě bude mít velký vliv na chod a hlavně sílu motoru.
Podotýkám, že výrobce mtoru předepisuje min.číslo 91.
Kamil
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|