Motorový křovinořez Solo 109 B
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 208.51 (?) 18.7.2012 22:19
Tak potom ta pauza způsobila, že motor nebyl tak teplý, aby nastartoval bez sytiče snadno. Startoval jste bez sytiče?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 119.139 (?), 19.7.2012 9:53
Áno štartoval som bez sytiča. Nevedel som, že po tak krátkej dobe stihne vychladnúť.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 191.186 (?), 19.7.2012 15:13
Toto si musíte vyzkoušet sám, není pro to přesný návod. Ovlivňuje to délka zátěže, venkovní teplota, nastavení karburátoru. Po vypnutí motoru je určitá doba, kdy jej opětovně nastartujete bez problémů, je vhodné použít půlplyn, kdy se i snadněji rozpozná, zda ještě došlo k zapálení směsi, nebo už vůbec ne. To pořád platí bez sytiče a po opětovném startu motoru, který před chvílí běžel. Pokud není náznak - ani blafnutí - tak musíte použít sytič. To platí i pro situaci, kdy náznak byl, ale další start je bez náznaku zapálení. Je třeba pozorně vyzkoušet, neboť v této situaci je snadné zahlcení motoru palivem, neboť sytič nebyl vypnutý ihned po prvním náznaku startu motoru. Studený motor tak náchylný na zahlcení není, neboť směs se ochuzuje studenými díly motoru (válec, píst, sací kanál). I opakovaný start(neznatelný první zápal) studeného motoru s použitím sytiče není tak nebezpečný na zahlcení motoru a následné složitější uvedení do chodu (demontáž svíčky, osušení elektrod, protočení motoru na půlplyn bez sytiče, montáž svíčky, zkouška startu - dle chování motoru použít, nebo nepoužít sytič - záleží na množství směsi v motoru, zda již motor zvýšil teplotu).
|
|
|
|
|
|
|
host - 119.139 (?), 20.7.2012 7:47
Tak ako píšete, bolo to treba vyskúšať (bol som včera kosiť) a už snáď viem ako na to. A ešte jeden detail.. Pumpička na uľahčenie štartovania by mala byť počas prevádzky plná alebo na tom nezáleží?... lebo raz je raz nieje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 159.238 (?), 20.7.2012 19:33
Díky za rady. Hlavne ohľadom štartovania. Škoda, že nik v okolí nemá rovnaký stroj, aby som mohol porovnať, tak tu trocha otravujem :) Ešte snáď jeden postreh. Napr. pri pridaní plného plynu motor pomerne dosť "pridusí". Neviem či je to vlastnosť, alebo vada (či to môže súviseť s tým "asi" podtlakom v nádrži)... lebo čo som tak počul(videl) iné stroje, tak tie krásne šli za plynom.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 227.88 (?), 4.8.2012 9:05
Zdravím. Tak mi to nedalo a bol som za "servisákom", nech zhodnotí, či treba doladiť karburátor. Ladil ladil a bolo to +- to isté (asi aj horšie). Ale zapamätal som si v akej polohe boli šróbiky H a L (teda tie zrazené hrany). Tak som ich vrátil "z kratšej cesty" do polohy ako predtým (teda dúfam že tým správnym smerom a nie o celú otáčku ako predtým). Po naštartovaní to šlo +- ako pred ladením technikom... V niektorej téme som sa dočítal, že L je na bohatosť zmesi a H na nastavenie max. otáčok. Skúsil som teda pootočiť L asi o 1/4 ot. do prava od východzej polohy a pri pridaní motor dusilo viac. Tak som to vrátil späť a potom pootočil o 1/4 do ľava a bolo to o poznanie lepšie. Tak som doladil (znížil) voľnobeh a šiel vyskúšať. Skontroloval sviečku a izolátor má svetlohnedú farbu (predtým čiernu), tak som to tak zatiaľ nechal. Moja otázka znie... Čo so šróbikom H (ktorého nastavenie som nemenil)? resp. vie niekto základné nastavenie karburátora u tohoto krovinorezu?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 227.88 (?), 4.8.2012 17:35
Ďakujem za rady... Som v tom laik a potreboval by som vedeť, či je možné aby niektorý so šróbov L a H boli otočené napr. aj o jednu celú otáčku oproti základnému nastaveniu (lebo nevidel som ktorým smerom to točil a ja som ich nastavil späť v smere "bližšie k základnému nastaveniu", takže to môže byť povedzme 3/4 ot. tam ale aj 1/4 ot. naspäť).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|