Motorový křovinořez Solo 109 B



host - 227.88 (?)
4.8.2012 17:35

Ďakujem za rady... Som v tom laik a potreboval by som vedeť, či je možné aby niektorý so šróbov L a H boli otočené napr. aj o jednu celú otáčku oproti základnému nastaveniu (lebo nevidel som ktorým smerom to točil a ja som ich nastavil späť v smere "bližšie k základnému nastaveniu", takže to môže byť povedzme 3/4 ot. tam ale aj 1/4 ot. naspäť). 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.51 (?), 18.7.2012 22:19
Tak potom ta pauza způsobila, že motor nebyl tak teplý, aby nastartoval bez sytiče snadno. Startoval jste bez sytiče?
                     
host - 119.139 (?), 19.7.2012 9:53

Áno štartoval som bez sytiča. Nevedel som, že po tak krátkej dobe stihne vychladnúť.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 191.186 (?), 19.7.2012 15:13

Toto si musíte vyzkoušet sám, není pro to přesný návod. Ovlivňuje to délka zátěže, venkovní teplota, nastavení karburátoru. Po vypnutí motoru je určitá doba, kdy jej opětovně nastartujete bez problémů, je vhodné použít půlplyn, kdy se i snadněji rozpozná, zda ještě došlo k zapálení směsi, nebo už vůbec ne. To pořád platí bez sytiče a po opětovném startu motoru, který před chvílí běžel. Pokud není náznak - ani blafnutí - tak musíte použít sytič. To platí i pro situaci, kdy náznak byl, ale další start je bez náznaku zapálení. Je třeba pozorně vyzkoušet, neboť v této situaci je snadné zahlcení motoru palivem, neboť sytič nebyl vypnutý ihned po prvním náznaku startu motoru. Studený motor tak náchylný na zahlcení není, neboť směs se ochuzuje studenými díly motoru (válec, píst, sací kanál). I opakovaný start(neznatelný první zápal) studeného motoru s použitím sytiče není tak nebezpečný na zahlcení motoru a následné složitější uvedení do chodu (demontáž svíčky, osušení elektrod, protočení motoru na půlplyn bez sytiče, montáž svíčky, zkouška startu - dle chování motoru použít, nebo nepoužít sytič - záleží na množství směsi v motoru, zda již motor zvýšil teplotu). 

                     
host - 119.139 (?), 20.7.2012 7:47

Tak ako píšete, bolo to treba vyskúšať (bol som včera kosiť) a už snáď viem ako na to. A ešte jeden detail.. Pumpička na uľahčenie štartovania by mala byť počas prevádzky plná alebo na tom nezáleží?... lebo raz je raz nieje.  

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.4 (?), 20.7.2012 11:06
Na tom nezáleží, pouze je třeba po delším odstavení, před studeným startem a po úplném spotřebování paliva několikrát stlačit a tím doplnit palivo do karburátoru.
                     
host - 159.238 (?), 20.7.2012 19:33

Díky za rady. Hlavne ohľadom štartovania. Škoda, že nik v okolí nemá rovnaký stroj, aby som mohol porovnať, tak tu trocha otravujem :) Ešte snáď jeden postreh. Napr. pri pridaní plného plynu motor pomerne dosť "pridusí". Neviem či je to vlastnosť, alebo vada (či to môže súviseť s tým "asi" podtlakom v nádrži)... lebo čo som tak počul(videl) iné stroje, tak tie krásne šli za plynom. 

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.73 (?), 20.7.2012 20:36
Za tak krátkou dobu to pochybuji, to už bude nastavením karburátoru, to už bylo uvedeno jiným majitelem, je vhodné nechat odborně seřídit.
                     
host - 227.88 (?), 4.8.2012 9:05

Zdravím. Tak mi to nedalo a bol som za "servisákom", nech zhodnotí, či treba doladiť karburátor. Ladil ladil a bolo to +- to isté (asi aj horšie). Ale zapamätal som si v akej polohe boli šróbiky H a L (teda tie zrazené hrany). Tak som ich vrátil "z kratšej cesty" do polohy ako predtým (teda dúfam že tým správnym smerom a nie o celú otáčku ako predtým). Po naštartovaní to šlo +-  ako pred ladením technikom... V niektorej téme som sa dočítal, že L je na bohatosť zmesi a H na nastavenie max. otáčok. Skúsil som teda pootočiť L asi o 1/4 ot. do prava od východzej polohy a pri pridaní motor dusilo viac. Tak som to vrátil späť a potom pootočil o 1/4 do ľava a bolo to o poznanie lepšie. Tak som doladil (znížil) voľnobeh a šiel vyskúšať. Skontroloval sviečku a izolátor má svetlohnedú farbu (predtým čiernu), tak som to tak zatiaľ nechal. Moja otázka znie... Čo so šróbikom H (ktorého nastavenie som nemenil)? resp. vie niekto základné nastavenie karburátora u tohoto krovinorezu? 

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.107 (?), 4.8.2012 15:50
L bylo třeba obohatit, otočením proti chodu hodin. To jste nakonec udělal sám. H se nastavují max povolené otáčky motoru. Já nastavuji nepatrně pod tuto hodnotu. Základní nastavení je výchozí nastavení po výměně, nebo kompletním čištění karburátoru. Pro Vás není třeba nastavovat do základního nastavení. L by měl být v poloze teplý motor a otáčet opatrně na obě strany, nejvyšší, ale ještě pravidelné otáčky a přidat - doleva o 1/8 otáčky a vyzkoušet, doladit volnoběh. Pokud ok, nastavit H, aby motor při max plynu mírně 4 taktoval. Nesmí se vytáčet do ztracena a těžce, ale zkrátka a s jasnou max hranicí.
                     
host - 227.88 (?), 4.8.2012 17:35

Ďakujem za rady... Som v tom laik a potreboval by som vedeť, či je možné aby niektorý so šróbov L a H boli otočené napr. aj o jednu celú otáčku oproti základnému nastaveniu (lebo nevidel som ktorým smerom to točil a ja som ich nastavil späť v smere "bližšie k základnému nastaveniu", takže to môže byť povedzme 3/4 ot. tam ale aj 1/4 ot. naspäť). 

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Zarubňa vchodových dverí13.11.2024
Pracovní stůl skládací12.11.2024
Jotul F 602 ECO nebo Plamen Trenk? máte někdo zkušenost?12.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu11.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika