Motor Tecumseh



            
radek77 - (16) - 253.3 (?) 
16.4.2008 21:02

muzu se vas prosim zeptat jaky traktor jste vybral, co kupujete?

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
host - 171.76 (?), 2.6.2008 17:14

Tvůj odhad životnosti působí logicky, ale skutečnosti je na hony vzdálen. Letos jsem rozebral tento motor (po nárazu rupla ojnice),  rok výroby 1981/82 (!).  Jsem kdovíkolikátý majitel a seču s ní 2000 m čtverečních již pátý rok. Ke svému naprostému úžasu jsem zjistil, že na hliníkovém povrchu válce, tam kde končí dráha kroužků,  není pozorovatelné vůbec žádné opotřebení, tak obvyklé např. u českých dvoutaktních motocyklových motorů s ocelovou vložkou ve válci. Stejně tak prakticky bez opotřebení se jeví vačky, ventily, hlavní ložiska atd. Bez váhání jsem si objednal novou ojnici, přestože stojí cca 1000 Kč, neboť to považuji za rentabilní a jsem přesvědčen, že motor bude ještě dlouho sloužit. 

            
host - 171.76 (?), 25.6.2008 11:41

Už jsem to dal dohromady, skutečně běží jako nový, má standardní výkon a dobře startuje. Jestli je tu někdo, kdo mi dokáže logicky zdůvodnit, jak to že z hliníkové slitiny vyrobený válec tohoto motoru není ani zdaleka tak opotřebovaný, jak by tomu bylo třeba u stejně starého mopeda, který má válec s ocelovou vložkou, tak bych to uvítal, napadá mě jen ta možnost, že pracovní plocha válce je dodatečně sycena nějakým prvkem, např křemíkem a tepelně zpracována tak,  že se z ní stává jakýsi materiál, silně odolný proti otěru. Jinak si tu neskutečnou výdrž neumím fakt vysvětlit. Holt co se týká vyspělých technologií, ještě se máme co učit, nějaká bronzová futra a ocelové vložky, jak tu kdosi píše, jsou akorát pro ty zaostalejší...

               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 25.6.2008 12:34
Hodně dělá údržba, počáteční zatížení motoru v záběhu - výměny oleje. Přesto by to nestačilo, aby motor tak dlouho vydržel. Je třeba si uvědomit, že pokud použijeme sekačku např. 20 x za rok po dobu 4 hodin = 80 hodin. Životnost těchto motorů je cca nejméně od 800 hod. a více dle typu. Přitom většinou vydrží více, pouze se sníží/zhorší některé parametry výkonu, spotřeby. Povrchové úpravy válců jsou vyjímečně litinové(profi např. GXV 160 možnost více výbrusů), nebo u většiny je použitá úprava vyšší otěrové odolnosti, ovšem jednorázová - dále není možné generálkovat(nebo se to nevyplatí). Podobně, jako nikasil na vysokootáčkových dvojtaktech. Vy uvádíte, nebo uvažujete při srovnání s dvoutaktem, ale ten točí víc a u něho ještě hodně záleží na oleji. Mopedy(Stadion) mají otáčky bez úprav kolem 6000/min., a technika od té doby pokročila. Jestli tedy myslíme stejné mopedy :)).
         
host - 189.100 (?), 13.8.2009 7:21

Zdravím, musím oponovat-válec-píst, mám sekačku z roku 1979 s motorem tecumseh.Každý rok min.8*sekáno cca 1500m2i ve svahu a teprve letos motor padl-ventily+ložiska ale válec a píst bez viditelného poškození, kroužky min vůle v zámku.S pozdravem Pavel L.

   
host - 251.84 (?), 18.4.2008 8:33

K motoru Tecumseh nemám přílišnou důvěru, mám různé sekačky a frézy s motory B&S a Honda, měl jsem i sekačku s motorem Tecumsech a mohu říct, že tento motor byl nejhorší. Na sekačce se stejným záběrem, motory se stejným patírovým výkonem, na stejném pozemku se sekačka s motorem Tecumseh dusila a zastavovala což mělo za následek uvolňování nože, poškození unašeče a nakonec ustřižení pera setrvačníku (několikrát). Vpodstaťe stejná sekačka, stejný záběr, dokonce i stejný nůž a unašeč, pouze motor Honda se steným výkonem 4,1 kW , absolutně bez problému, bere celou šíři záběru a je jí úplně jedno jestli je koš plný a nemá kam odhazovat, navíc má o 1/4 menší spotřebu. Přitom sekačka byla v akci a vlastně o 1000 kč levnější než s motorem Tecumseh.

      
host - 20.68 (?), 18.4.2008 10:39

zdravím

ja mam presne tieto popisovane negativne skusenosti s BS motorom, kosačku TDL 484 TR som odstavil na tuto sezonu a teraz sekám kosiacím adapterom na ktorom je nasadená pohonna jednotka Tecumseh centura 60 OHV a je to uplne iná káva. tá proste ide, výhoda je kužeľová spojka, pohonna jednotka je aj pre rotavator (alebo kolesa a príslušenstvo s tým suvisiace), čerpadlo na užitkovú vodu s výtlakom 29 metre a drtičku konárov, motor zvláda všetko s prehľadom, ešte ani raz sa nezastavil v dôsledku pretaženia, ale to by som si aj prosil aby sa nezastavil pri obsahu 200 ccm.

takže plna spokojnosť

to som ja durkovic

         
host - 18.198 (?), 25.4.2008 20:41

Mám na zahradním traktoru motor TECUMSEH 6Hp, je radost to startovat, chytá napoprvé, olej nežere, ale co bych chtěl však jeden rok provozu zvládá i motor vyroby madi in china, ale vysktl se problém, po nastartování poprvé v tomto roku chytl ale po 10 minutách chcípl, tedka pořád vynechává.

            
host - 16.113 (?), 6.5.2008 10:50

manuály, snad vám to udělá radost

http://www.cpdonline.com/691218.pdf
Tecumseh/Peerless Motion Driveline Transmissions and Differentials

http://www.cpdonline.com/692508.pdf
2 Cycle Engines

http://www.cpdonline.com/692509.pdf
3 to 11 HP 4 cycle L Head

http://www.cpdonline.com/694782.pdf
TC Series 2 Cycle

http://www.cpdonline.com/695244a.pdf
4 Cycle Overhead Valve

Kečup

               
host - 104.62 (?), 6.5.2008 11:17

Před pěti roky jsem zakoupil sekačku v hoby marketu Baumax a to stroj od MTD s motorem Tecumseh 3,5 HP a to ve slevě za 5.990,- kč. Ani pravidelná údržba nepomohla sekačce přežít tři roky pravidelného provozu, kdy sekala dvakrát týdně travní plochu 400m. V polovině sezóny jsem byl nucen reklamovat podvozkovou část, kdy se mi kompletně oloupala barva ve spodní části sekačky a naprosto spodní část zrezla. S reklamací se mnou vyběhli, že jsem se o sekačku nestaral. Asi jsem to opravdu přeháněl, že jsem ji po každém sekání ze spodu čistil. Na konci první žací sezóny jsem podvozek nechal otryskat, nazinkovat a nastříkat do komaxitu s tím, že jí výrazně prodloužím životnost. Jenom připomenu, že jsem motorový olej v motoru měnil dvakrát za sezónu a vzduchový filtr pravidelně čistil. Byl použit 4 takní olej od Castrolu. Už druhý rok motor výrazně ubral z výkonu a třetím rokem byl motor kaput. Motor stratil potřebnou kompresy a sebemenší tráva motor naprosto dusila. Po rozdělání motoru, kdy jsem zjistil, že mnoho dílů je z plastu, bylo zjištěno, že motor je naprostej šrot. Nadměrné opotřebení pístu, válce a klikovky znamenalo jedno, vyřadit sekačku a zakoupit sekačku novou. Už dva roky používám vikinga 448 T a nemám co řešit, kvalitní plastové šasy a silný motor s pojezdem, no prostě paráda. S pozdravem P.K.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nová STIHL MS 2601.12.2024
Rachot při vypouštění vody z pračky do odpadu30.11.2024
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika