Motor Tecumseh
|
|
|
|
|
|
|
host - 71.8 (?) 2.7.2007 21:47
Ctěl bych rozpoutat diskusi o tom zdali vydrží víc motory Tecumseh nebo Briggs Straton. Motory se zdají velmi podobné konstrukce. Víceméně Briggs má jedno ložisko na klice až od řady (profi???) Vanguard. U Tecumsehu netuším jestli má alespoň jedno ložisko u dražších verzí motorů.
Nedávat na kliku ložiska mi přijde jako pěkná prasečina. Co vy na to?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 2.7.2007 22:45
Všechno se to kolem životnosti a i ceny točí kolem základní věci, a tou je informace. Pokud mám informace revelantní, z kterých mohu objektivně vycházet, tak je hned na první pohled jasné, že nemohu čekat od motoru pro malé plochy při malé životnosti zázraky. Problém je v tom, co je nám servírováno obchodníky. Stačí si vzpomenout o pár let zpět, co lidí koupilo v dobré víře vrtaček, brusek a dalších skoro imitací skutečných kvalitních nářadí. Potom se můžeme bavit o tom co jak dlouho vydrží - někdo hranici přetížení nepřekročí, jiný několikanásobně a je to. Takže proč ne pouzdra na klice, Honda je dala na profi motor GXV 160 na jednu stranu taky, ale proto, že mají vyzkoušené, že to požadované provozní hodiny vydrží. Je tu úvaha o Tecumsehu, ale OHV - mohu takový motor srovnávat s motorem SV - to je základ , přesto netvrdím, že tyto motory nevydrží předpokládané provozní hodiny. Ale nemohu dostat doporučení koupit sekačku s takovým motorem na velké plochy, navíc s nízkým výkonem. Je to o tom, kdo chce kolik investovat a pokud je to nad rámec finančních možností je lépe došetřit, než koupit nevhodný stroj a potom se ptát a nadávat, že nevydržel. Já mám akušroubovák XY a na svoji obživu bych jej použít nemohl, ale příležitostně je to výborný pomocník. Totéž platí pro sekačku,pilu,traktůrek a pod. prostě rčení - ále to stačí - se u těchto strojů při přetěžování nevyplatí. Problém současné doby je proti tomu, co ještě má dost lidí zažité záplava zboží. Dříve jsem koupil vrtačku jedinou Narex a mám ji pořád bez opravy. Dnes si mohu vybrat 10 druhů vrtaček a je otázka, kolik by se dalo dát na stranu Narexu a kolik by bylo jako hračka pro začátečníka. Já srovnávám u všeho podle kategorií, kam je daný přístroj nářadí zařazeno výrobcem a ne obchodníkem. Ne, že by obchodníci byli špatní, ale mají nemoc:)) prodávat, bohužel někdy i za cenu zkreslené informace, a to je začátek problému. Proto je možné si motory, které se osazují na různé stroje vyhledat a zjistit, kam patří a kolik vydrží. Chce to překládat, ale vyplatí se to.
|
|
|
|
|
|
|
host - 228.179 (?), 3.7.2007 7:25
Mám zkušenost pouze s motorem BS. Jistý problém vidím v tom, že ona informace o životnosti motoru není výrobcem nijak moc vytrubována - skoro bych řekl, že jsem viděl několik uživatelských manuálů, ale životnost motoru nikde... Tomáš
|
|
|
|
|
|
|
host - 71.8 (?), 3.7.2007 8:15
Já mám v traktůrku BS I/C 13,5 HP a snažil jsem se na stránkách BS zjistit zdali má můj motor dole na klice ložisko. V českém a anglickém manuále marně. V polském je poznámka, že ložisko dole má + litinovou vložku válce. U českého prodejce těchto motorů jsem, ale narazil na poznámku, že se tyto motory dělají jak s li. vložkou válce tak i bez ní. Bohužel podle serial number se nedádá zjistit zda konkrétní motor ložisko a li. vložku má.
|
|
|
|
|
|
|
host - 174.70 (?), 3.2.2008 14:27
U motorů BS zkratka I/C znamení iron cast v překladu litinová vložka válce.
S tím ložiskem si nejsu jistej, ale spíš tam nebude. Podle čísla motoru se dá zjistit zda tam je nebo není.
|
|
|
|
|
|
|
host - 161.9 (?), 2.2.2008 22:49
Životnost motoru se těžko odhaduje, závisí na mnoha faktorech. Avšak v návodu k obsluze u BS jsou uvedeny různé typy motorů a jsou rozděleny podle způsobu nasazení. Zde výrobce uvádí záruku a vypadá to asi takto, že u modelu motoru BS xy říká: při nasazení pro osobní použití 2 roky, při profesionálním nasazení 1/2 roku. Dle těchto údajů lze také odvodit životnost, avšak při nasazení pro osobní potřebu půjde o mnoho let.
|
|
|
|
|
|
|
host - 202.190 (?), 19.4.2008 16:07
Prosim, moze mi niekto poradit, ako sa vymiena olej u Motoru Tecumseh?Nemozem najst vypustaciu skrutku.
Dakujem
Fencik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 7.176 (?), 25.4.2008 16:42
Ještě ten motor máš.?Je opravdu nový a funkční. Mám sekačku s motorem Tecumseh 35 a začíná žrát olej. Myslíš že ten tvůj motor bude pasovat na mou sekačku /kde je 35/. Je to Alka Ekonomy má to automatický plyn. Ten tvůj motor má jaké ovládání plynu, automatem nebo ručně lankem.
Díky za odpověď
J.B.
|
|
|
|
|
|
|
host - 174.166 (?), 14.4.2008 0:01
Ocelové vložky válce v sekačkových motorech??? Kde žijete člověče!!! Ani Honda se nikdy nepiplala s něčím takovým. Odlitý monoblok z hliníku se zvýšeným obsahem silikonu pro lepší kluzné vlastnosti, jedním nástrojem obrobený povrch válce, šikmé dělení klikové skříně a jednovačkový rozvod OHC. Motor je na světě během něklika málo minut a už je mu v patách další. Jinak Tecumseh je původem z USA a italové vyrábí licenčně jen několik málo modelů malých sekačkových motorů. A záleží jak se zrovinka vyspal makaronec který zrovna váš motor skládal. S vůlema ventilů si hlavu vůbec nelámou. Zdraví Zdeněk
|
|
|
|
|
|
|
host - 16.113 (?), 6.5.2008 10:24
Za tu cenu co se prodávají motory jsou vyrobeny rychlou jehlou, málo vložené energie do výrobku, jako všechny spotřebiče co se prodávají okolo nás.Není to materiál jaký jsme znaly.Vyrábějí se že až se porouchají kupte si nový, taková je politika.Aby motor vydržel a používáme ho jenom na chvilku tak nešetřit olejem (kvalitou) a přísady, často vyměnovat, dříve než uvádějí.
Jsetli chci po motoru aby šlapal celý den (profi),tak to znamená celý rozebrat a všechny kluzný části nahradit ložiskama, pouzdrama.Celý motor je z hliníku, třecí plochy jsou opatřeny spec.práškem který je zapečený.Do válece si nechat udělat litinovou vložkou, ta vám vydrží strašně dlouho, můžou se provádět výbrusy k tomu nový typ pístu (cirka 2000 Kč).Potom vypouzdrovat ojnici, ta je také z hliníku (zakalená směs),na pístním čepu pouzdro a na klikovce šály.Na bloky kdy drží klikovku dát buď pozdro nebo jehlové ložiska.Ten pístek co tlačí olej, taky upravit.Pak si nechat udělat pozdra na vantily.Pozor gufera a šrouby mají amer.normu.rozměry jsou v palcích.Po této úpravě máte motor Profi můžete s ním jezdit i na nákupy.Cena takového motoru by byla naprosto jinde.Sehnat si dobrou firmu kde se provádějí výbrusy a jít do toho.
Mě se utrhla ojnice.Nová okolo 2 500Kč.Nechat si udělat odlitek 400 Kč a zakalení 800 Kč.Nebo si koupit nový motor.
čauky Kečup
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|