Motor Jikov 2-takt - kontaktní zapalování



host - 216.102 (?) 
9.10.2010 0:57, zobrazeno: 30410x

Mám Vari z roku 1989 s 2-taktním motorem a chtěl bych se zeptat jak se dá u něj seřídit bohatost směsi a jestli až moc bohatá směs dokáže snížit výkon (z důvodu tzv. uchlastávání),protože mi to po cca 20hodinách provozu odpálilo svíčku, byla černá jak uhel, to signalizuje příliš bohatou směs, ale nevím jak ji snížit..nemáte s tímhle někdo zkušenost?

moc děkuji easy2@centrum.cz

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 38.10 (?), 9.10.2010 5:32

Seřídit bohatost se dá šroubem, který dotáhnete a povolíte o 1/2 až 3/4 otáčky.Volnoběh doladit dorazovým šroubkem.Pokud to nepomůže, nezavírá vám jehlový ventil v karburátoru.

      
host - 165.35 (?), 10.10.2010 9:46

Ještě před seřizováním vyčistěte vzduchový filtr- pokud je zanesený- motor si nasává mnohem více benzinu a výsledkem je bohatá směs. Doporučuju zkontrolovat stav a hladinu oleje v něm.

         
host - 216.102 (?), 10.10.2010 22:24

Ano, vzduchový filtr byl velmi znečištěn..ale ještě mám jeden dotaz, kolik oleje mám nalít do filtru?..(např.3deci?)..jinak motor po seřízení a vyčištení běží jak znovu zrozený a volnoběžné otáčky jsou stabilní a mnohem nižší (pěkně se při nich přeřazuje)

PS: moc děkuji za odpovědi

            
host - 165.55 (?), 10.10.2010 22:54

Jéžiš, tuším že 1cm ode dna. vím že tam olej má být, vím že má být čistý, ale zase nepřelít, ale kolik to přesně je

            
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.250 (?), 11.10.2010 8:35

Olej se nalévá po ten prolis po obvodu spodní misky filtru.

               
host - 216.102 (?), 12.10.2010 17:36

Tak problém přetrvává, po cca 10min jízdy jsem vyndal svíčku a byla černá jak uhel (před jízdou jsem dal novou Brisk N17C)...sání i karburátor je čistý, plovákový ventil uzavírá, hladina paliva vpořádku a šroubek na směs paliva jsem utáhnul a povolil pouze o 1/2 otáčky..nevím co dál...

                  
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6578) - 147.108 (?), 12.10.2010 18:51

Je bohatá směs. Ten šroubek průtok při běhu neřeší, omezuje jen při volnoběhu a v přechodu. Pokud je vše opravdu v pořádku, je problém v hlavní trysce, nebo je ucpaná emulzní trubice. Neznám přesně tento typ karburátoru, ale emulzni trubice tam snad je. Zkuste to ještě zkontrolovat, když nic nenajdete, musela by se dát menší hlavní tryska, otázka je, kde ji vzít.

Edit 1. Ještě mne napadá, že by mohl být ucpaný hlavní vzdušník, bývá to taková mosazná tryska na začátku difuzoru. Pak by emulzni trubice nefungovala a směs by byla bohatá. Ale opakuju, že už si ani nepamatuju, jak ten karburátor vypadá, nemám s tím žádné problémy.

                     
host - 216.102 (?), 12.10.2010 19:42

mám takový typ (viz.obrázek),ale nevím co k čemu přesněji slouží

karburátor vari
karburátor vari
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6578) - 147.108 (?), 12.10.2010 21:54

Já už si to opravdu moc nepamatuju a u stroje budu až někdy za dva víkendy. Ta tryska nahoře bude volnoběžná, šroub s pružinou vedle je vzduch = bohatost volnoběhu. Hlavní tryska je tuším v plovákové komoře, vytočí se i s emulzní trubicí po sundání dna pl. komory. Ale opravdu to jsou jen zbytky vzpomínek. Hlavní vzdušník by měl být někde v tom levém hrdle, nějaký otvor jdoucí někam dovnitř tělesa. Ještě poznámka, když to budete čistit, tak měděným drátkem, nebo nějakou tuhou žíní z kartáče. Nikdy ne ocelovým drátkem.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika