Metaltec-1 - přídavek k oleji



host - 128.151 (?)
8.11.2006 14:34
Přídavné mazací látky byly často rozebírány. Obecně platí,že různé teflony, molybdeny, grafity apod. vytváří kluznou vrstvu a zprvu pozitivně ovlivňují mazání. Poté se odlupují, zanáší filtry, usazují se v kanálech, příliš snižují předepsané vůle v ložiscích atp. Proto je vhodné nepřidávat nic takového do olejů.V poslední době existují tzv. makromolekulární mazadla, kde je chemická vazba s kovem (žádné šupiny jako u teflonu). Tyto prostředky mají nejlepší účinek tam, kde jsou velké tlaky.Proto se často používají ve střelných zbraních v hlavni a to zejména před výstřelem. Tyto prostředky bývají označovány MTM, MCM apod. V armádě USA jsou schváleny k mazání a konzervaci zbraní. Přidání těchto látek do motorů by mělo pozitivní účinek. Co se týká výrobců olejů, zde by při standardním přidání do běžných olejů došlo k velkému nárustu ceny a u moderních automobilových motorů je takové aditivum vcelku zbytečné. U pil na řetěz atd. je to naopak velmi vhodné.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 128.151 (?), 8.11.2006 14:34
Přídavné mazací látky byly často rozebírány. Obecně platí,že různé teflony, molybdeny, grafity apod. vytváří kluznou vrstvu a zprvu pozitivně ovlivňují mazání. Poté se odlupují, zanáší filtry, usazují se v kanálech, příliš snižují předepsané vůle v ložiscích atp. Proto je vhodné nepřidávat nic takového do olejů.V poslední době existují tzv. makromolekulární mazadla, kde je chemická vazba s kovem (žádné šupiny jako u teflonu). Tyto prostředky mají nejlepší účinek tam, kde jsou velké tlaky.Proto se často používají ve střelných zbraních v hlavni a to zejména před výstřelem. Tyto prostředky bývají označovány MTM, MCM apod. V armádě USA jsou schváleny k mazání a konzervaci zbraní. Přidání těchto látek do motorů by mělo pozitivní účinek. Co se týká výrobců olejů, zde by při standardním přidání do běžných olejů došlo k velkému nárustu ceny a u moderních automobilových motorů je takové aditivum vcelku zbytečné. U pil na řetěz atd. je to naopak velmi vhodné.
                     
host - 157.108 (?), 6.1.2007 14:50
O M1(a obdobných makromolekulárních příměsích) jsem toho doposud mnoho nevěděl a nemám s ním ani žádnou zkušenost takže nemohu příliš posuzovat... ale téma je to každopádně zajímavé. Když pominu ony tendenční a "skrytě" reklamní stránky (jak při zkouškách jízdy s motorem 'na sucho' odhalili, že zkušební vůz měl dvojité dno olejové vany apod.), včera jsem se dostal mimo jiné i na stránky nějakého výzkumného ústavu, kde byl konkrétně o tomto druhu přídavných látek do maziv článek (poslal bych odkaz ale nemůžu objevit kde to bylo). Zcela nezaujatě, aniž by chválil či zatracoval jednotlivé obchodní značky, tam jakýsi prof. (nebo co to bylo) pojednával o tom, že jsou neoddiskutovatelné a zkouškami potvrzené jedinečné mechanické vlastnosti Cl solí co se tření a mazání týče (již za 2.sv.války se dělaly různé úspěšné pokusy na letadlech apod.)... jako jediný ale vážný problém označil právě postupný rozpad a neodvratnou degradaci techto látek jejichž nástupné sloučeniny napadají zejména barevné kovy a pryžové díly (nemám ale ponětí jsou-li takové vůbec použity v motorech u pil) a v neposlední řadě po čase působí degradaci olejového základu (což při použití čerstvé směsi u 2taktu též asi nemá vliv). Z toho důvodu se po letech zkoušek prý od této technologie upustilo a přešlo k jiné podobě příměsí, které nejsou po rozkladu agresivní vůči těmto materiálům jako chlor... Když bych měl z tohoto článku (pro mne jednoho z mála relativně důvěryhodných) něco vyvozovat, vyvaroval bych se zřejmě použití techto přípravků v olejových náplních převodovek, čtyřtaktních motorů apod. U dvoutaktů je ale situace zřejmě zcela jiná - než stihne z přípravku něco zdegradovat nebo se rozložit, vyletí to jednoduše výfukem (alespoň doufám že to správně chápu). Tuto moji domněnku ale dosud nedokázal nikdo potvrdi ani vyvrátit... takže budu pátrat dál. Toto všechno je ale jen papírová teorie a v praxi se třeba věci mají zcela jinak o čemž hovoří i mnohé kladné ohlasy... Ať je je to tak či jinak, zajímal by mne alespoň teoretický průběh působení ve dvoutaktních motorech - jestli i zde v tak krátkém časovém rozmězí jednoho cyklu může vůbec dojít k nějakému rozkladu či degradaci s následky působení na součásti motoru... Ale jak říkám, vliv těchto přípravků opravdu nemám vyzkoušen a rád se seznámím s dalšími relevantními ohlasy.
Honza
                     
host - 213.71 (?), 25.1.2007 20:11
Pro zájemce mohu poskytnout výsledek odborné zkoušky zaměřené na možnost způsobování koroze Metaltecem1. Reakce na ocel a měď - neutrální. Toto jenom pro ničím nepodložené reakce např. obsah chlóru způsobuje korozi atd., já už bych za tu dobu měl všechny  motory zrezavělé:)))). J.S.  
                     
host - 99.106 (?), 26.1.2007 10:30
Kdo testy dělal? V případě těchto opičích kapek bude neutrální asi všechno, s cílem když nemůžu nic nezlepšit, alespoň nic nezkazit a hlavně vydělat. Bylo toho napsáno hodně, ale snad, alespoň způsob prodeje je dostatečně výmluvný o jakou kvalitu se jedná. Kdyby prodával Stihl nebo Dolmar své výrobky jako TVprodukt nebo na pochybný telefon, asi by jste si to také nekoupil. Musím se smát při představě jak několik patlalů v pronajaté garáži ve Švýcarsku míchají koupenou olejovou bázi s chlorem a dalšími sajrajty zatím co obrovské rafinérie s mimiardovými investicemi do výzkumu maziv těchto zázraků nedosahují.
                     
J.S - (10), 26.1.2007 10:40
Vy jste asi velká kapacita, už podle způsobu vyjadřování. Pro nás obyčejné lidi je takový doklad dostatečně věrohodný, dále je možno doložit doklad o ochranné známce a strojní zkoušky.
Bez názvu
Bez názvu
                     
host - 127.22 (?), 25.2.2007 1:27
Tím testem jste odpůrci zavřel ústa,že?
                     
host - 213.71 (?), 25.2.2007 12:01
Abych byl upřímný, tak nikomu nechci zavírat ústa. Právě naopak si rád přečtu a poučím se názory jiných i zkušenostmi, které mají. Když Vám někdo prohlašuje nesmysly, které jsou založeny, že někde něco přečetl (koroze a leptání PVC dílů atd.) a sám možná ani neví jak přípravek vypadá a jak se používá, tak se musí uvést argument vyššího kalibru, než vlastní zkušenost. Já mám všechny testy, ale nejsem zde v pozici, že když někdo napíše,ať již z jakéhokoliv důvodu o tomto záměrně zkreslené údaje, tak že to budu hned obhajovat, i když mě to po úspěšném dlouhobém vyzkoušení jedno nebylo. Je to již na každém z nás, jakou váhu mají informace, které dostaneme, jak je použijeme. Když vidím co je nabízeno všelijakých zázračných přípravků a pod. nejen v motorové problematice a lidé tomu věří, přitom takové rozsáhlé testy, jako má M1 nemá žádný tento produkt. J.S.
                     
host - 99.106 (?), 26.2.2007 10:32
Spíš odpůrce vidí, že to nemá smysl. Váš papír nehovoří vůbec o ničem, jakož to chybí i konkrétní testovací protokol. Veškeré protokoly Vám ochotně poskytnou ve výzkumném ústavu paliv a maziv, který tyto zázračné metalkondicionéry také testoval a články jsou dostupné i na firemním webu. To, ale dobře víte a názory a vysvětlení od skutečných odborníků na maziva slyšet nechcete. Klidně si metaltec používejte, ale nedopručujte ho jiným, jelikož Vy sám žádnou kladnou vlastnost metaltecu nemůžete exaktně prokázat.  
                     
host - 213.71 (?), 26.2.2007 18:07
Výsledky testů jsem odesílal snad 100 zájemcům nepočítám to. Je to o jejich zájmu a ne vnucování. Navíc bych si nedovolil udělat podraz byť na 1 člověka , to není můj styl. S pilama to je stejné, napřed vlastní zkouška a potom teprve mohu z něčeho vycházet. Vy jste si vybral, nechcete to, v pořádku, tak ale zase nedělejte opačné - Vy zase uvádíte, že to nefunguje, potom jste stejný jako já  z Vašeho pohledu. Uveďte na kolika motorech jste provedl dlouhodobé zkoušky. Já Vám na oplátku pošlu seriozní testy.J.S. 
                     
host - 64.142 (?), 5.2.2009 13:59

Mám H. Rancher 24 let, do benzinu M 2T a na lištu M6A, když byly mrazy M4A, a přijď se podívat na TO dělo! Základ: čistej vzd. filtr a ostrý řetěz!

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Řezání zahrandních obrubníků10.3.2025
Řezání zahrandních obrubníků8.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?7.3.2025
Obložení bazénu7.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?6.3.2025
Škarabání staré malby11.2.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika