Marunaka TH43 DX - chudá směs?
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 178.197 (?), 16.5.2007 6:38, zobrazeno: 59723x
Dobrý den,
po četných příznivých ohlasech na tento stroj jsem se také stal jeho majitelem. S konstrukcí jsem spokojen, jen mám jednu drobnou potíž. Pokud úplně stahnu sytič (páčka zcela v pozici
zavřeno), nechce jít po přidání plynu motor do otáček a místo
toho chcípne. Tohle pozoruji samozřejmě na teplém motoru. Vypadá to, jako by byla směs příliš chudá. Nevíte, kde to lze nastavit? Našel jsem jen jeden šroub s pružinou, kterým lze nastavit doraz šoupátka (a tedy otáčky na volnoběh), ale nevím, zda lze někde ovlivnit bohatost směsi. Zatím to řeším tak, že sytič nechám lehce pootevřen i na teplém motoru. Děkuji za radu. Libor Venclík
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 54.87 (?), 16.5.2007 7:11
A v servise u dealera kde ste tento stroj kupili vam nevedia poradit.?Mozno budete mat casom viac problemov a oni su tam predsa specializovani na to co predavaju.Alebo co takto pozriet v navode? Nie je to tam?
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 16.5.2007 8:20
Přikláním se ke kontaktu prodejce a řešení problému s ním. Nicméně tímto nic nepokazíte - ověřte si nastavení L šroubu - pokud to půjde - nevím jestli je tam omezovač otočení šroubu(zamezení nesprávnému nastavení )- a šroub L OTEVŘETE - tedy proti směru hod. ruček až po ten omezovač - pokud tam není o 1/8 otáčky. Dále zkontrolujte svíčku a vzduchový filtr. Palivo je předpokládám čerstvé a poměr správně namíchán. V návodu na obsluhu je uvedeno pouze seřízení po určité provozní době a při problémech provést výše uvedenou kontrolu filtru,svíčky. Správné nastavení L je pokud toto budete mít umožněno(omezovačem) - v teplém stavu nejvyšší otáčky při volnoběhu a potom otevřít o cca 1/4 otáčky a provést kontrolu akcelerace a startu. Omezovače jsou na šroubech - tryskách z důvodu provozu motoru při nejnižších možných emisích - spotřebě, toto může někdy dělat problém, při chladném počasí, nepřesném nastavení při výrobě, jiné pohonné směsi, než použil výrobce, neznalostí obsluhy, kdy očekává, že stroj jede hned po startu, jako kdyby byl zahřátý. Studený motor má větší nároky na bohatost směsi - ta se sráží na studených stěnách motoru - dochází k ochuzení, proto je vhodné studený motor nechat chvilku zahřát - jinak jej nutíme okamžitým přidáním plynu(další ochuzení) běžet s chudší směsí a navíc nepravidelný, rázový chod motoru v této fázi není pro životnost to nejlepší.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 212.22 (?), 16.5.2007 9:25
Karburátor tohoto stroje vyrábějí Japonci a běžná obsluha kromě šroubu volnoběhu není schopna nic jiného najít. Konstrukčně je dost odlišný od běžných karburátorů s kterýma se běžně setkáváme.
Závadu bych hledal prvně v jiných částech motoru než v karburátoru, ale je těžko radit, když jsem závadu tohoto karburátoru ještě neviděl.
Přikláněl bych se též k náštěvě patřičného servisu kde budou mít výhodu přímého kontaktu se strojem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 164.85 (?), 16.5.2007 9:28
Pane J.S, tam je motor Kawasaki a šupátkový karburátor. Ked už nie je dealer, ale asi nákup cez net, tak skuste dotaz na importera do ČR a ked ho nenajdete tak skuste volat zastúpenie SOLO v ČR, ktoré motor Kawasaki, ten istý 43 ccm, má v stroji SOLO 143.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 164.21 (?), 7.7.2007 16:59
Dobry den, mam stejny krovinorez o kterem tady pisete a take mam ten samy problem, pokud i po zahrati zcela uzavru sytic, tak motor po pridani plynu chcipne, vyresili jste to jiz tady nejak?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
skolin - Bronzový Zahrádkář (78), 8.7.2007 13:19
Dobrý den ve spolek. Možná jsem jen dobe neporozuměl ale pro upřesnění - při teplém motoru má být klapla sytiče scela otevřena - nikoliv zavřena, napadá mě tedy jestli si jen nepletete, polohu sytiče - ON - OFF. Pokud by byl sytič přiteplom motozu zapnut - klapka uzavřena, tak se motor zadusí, protože má bohatou směs - hodně paliva a téměř žádný vzduch... a propo - když startujete studený stroj: jak máte nastavený sytič? mělo by být vydět, po sundání vz. filtru na tu klapku zad uzavírá, či otevírá sací kanál. Jinač karburátor je defakto nastavený a bezúdržbový. nějaké mají ve středu táhla plynu - jakoby nad jehlou trysku směsi, zakrytou zátkou, ale její štelování, zvláště unového stroje, nemá žádný význam - to už je potom vážně jen záležitost servisu. Také zkontrolijte stav filtrů a nalejte čersví, čistý benzin, s co možná nejlepšim... sintetickym olejem.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|