Má smysl 6ti (7mi) letá záruka



free7888 - (1) - 216.60 (?)
1.4.2010 7:08

Přesně. Smysl to nemá. Za takovou podobnou prohlídku jsem letos dal 1580 Kč a abych udržel nabízenou záruku (STIGA - 5 let), dám tedy 7900 Kč. K tomu ještě napočítat náklady za transport sekačky do servisu a z něj a ztráta času bude stejná, jako, když si prohlídku udělám sám - jsem automechanik. Když si olej a filtr budu měnit sám nevyjdou mě náklady přes 2000 Kč.  Vydržovat si servisáky se mi tedy už nechce.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 58.59 (?), 31.3.2010 16:51, zobrazeno: 15215x

Dobrý den všem.

Zakoupil jsem přes internet sekačku AL-KO 520 BRV a chci se zeptat, zdali má cenu usilovat o 6ti letou záruku. Podmínkou této záruky je od začátku a každoročně jezdit do servisu na výměnu oleje a posezónní prohlídku. Jde mi o to, zdali při dnešní kvalitě motorů nejsou tyto záruky zbytečné, tzn. zdali nejsou jen cestou, jak ze zákazníka dostat část peněz zpět. K mé sekačce je prodloužena zákonná lhůta na 3 roky, a to nemusím nikam, olej si mohu měnit doma apod.

Myslím, že jsem dostatečně technicky zdatný na to, abych pravidelnou údržbu provedl stejně kvalitně (nebo možná ještě kvalitněji - sekačka je moje) než v servisu.

Můžete mi napsat Vaše názory na prodlouženou záruční lhůtu (ať už u AL-KA nebo u Bédy trávníčka)?

Děkuji.

Petr F.

   
host - 90.168 (?), 31.3.2010 17:10

Nemá to smysl - pokud s ní budete sekat, tak normální záruka je víc než dost času na to, aby se případné vady projevily.  Co se objeví potom, tak se většinou ohodnotí jako "běžné opotřebení". Je to jen návnada na zákazníka, aby servis měl víc kšeftů.   Gl.

      
host - 115.138 (?), 31.3.2010 18:21

Souhlasím s GI. Na výrobek který se skutečně používá, by stačila i půlroční záruka.  Pro občasné použití je dvouletá ažaž.  Jakkoli prodloužená záruka by se snad měla jmenovat záruka servisovatelnosti. V případě prodloužených záruk na 6 nebo 7 let jde o příslib prodejce, který není dodržen. Na druhou stranu jsou velmi často zákazníky uplatňovány reklamace na zboží které je zřetelně poškozeno přetížením, nesprávným použitím a zacházením a zásadnín nedodržením návodu pro užívání.     j.c.

   
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 31.3.2010 20:17

Je to nástroj na získání peněz od zákazníka a možnost jak zaměstnat osazenstvo servisu.

      
free7888 - (1) - 216.60 (?), 1.4.2010 7:08

Přesně. Smysl to nemá. Za takovou podobnou prohlídku jsem letos dal 1580 Kč a abych udržel nabízenou záruku (STIGA - 5 let), dám tedy 7900 Kč. K tomu ještě napočítat náklady za transport sekačky do servisu a z něj a ztráta času bude stejná, jako, když si prohlídku udělám sám - jsem automechanik. Když si olej a filtr budu měnit sám nevyjdou mě náklady přes 2000 Kč.  Vydržovat si servisáky se mi tedy už nechce.

            
host - 238.170 (?), 1.4.2010 10:45

Pánové (a případné dámy),

děkuji za Vaše názory. Šlo mi hlavně o první výměnu oleje, protože tu budu dělat relativně brzy a musel bych s tím do servisu, kdybych chtěl 6ti letou záruku.

Takhle si koupím 4l oleje (máme dohromady 3 sekačky), letos vyměním olej 2x (ať se to zaběhne jak má) a pak každý rok. A třeba ob jeden rok vyměním filtr. Nepočítám, že bych s tím sekal nějak moc, velkou zahradu sekám na sušení bubnovou sekačkou.

Ještě jednou díky všem.

Petr Filipi

      
host - 72.149 (?), 2.4.2010 10:13

Většina výrobků (kromě profi) splní svůj účel, je-li prodána.

Se zárukou je to jako s pojištěním, teprve když se něco stane, tak se dovíte na co se nevztahuje.

U pil a sekaček je nejdražší a hlavní součástí motor- při zadření těžko dokážete, že to není vaší vinou, špatná směs, že jste koupili benzín u špatné pumpy atd. Jen blázen by riskoval nákladný spor s využitím soudního znalce na cenu opravy ve výši cca 5tis.Kč.

Jak je to s používáním intezívnějším než je výrobek určen, jak dokážete že to není pravda a že závada se stala normálním používáním?

Po třech letech provozu, bude možno říct, že závada se stala proto, že výrobek byl vadný a že se nejedná o normální opotřebení?

Rozhodně delší záruka nemůže být důvod k nákupu stejného stroje za vyšší cenu, zejména, když je tato podmíněna servisními prohlídkami v autorizovaném servisu.

F.O.

         
host - 97.1 (?), 8.3.2011 14:16

Žádná taková záruka nemá smysl, protože je to šílená hloupost a neexistuje. Možná 6letá nebo 7letá, ale to z nadpisu rozhodně ne.

         
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 8.3.2011 20:55

Každá prodloužená záruka má smysl pouze ve dvou případech. Za 1) pokud je určena na konkrétní díl o kterém výrobce rozhodne (např. STIHL a zapalování kde bývala i celoživotní záruka, některé značky automobilů na některé části vozidel), za 2) pro uživatele který např. pilu použije dva dny v roce na pořezání hromádky větví ze čtyř stromků na zahradě. V ostatních případech je to jen vějička prodejce na nalákání zákazníků ke koupi jeho zboží. V kombinaci se systémem jakýchsi náhodných slev (kolo štěstí), to je chyták na ty méně přemýšlivé, kteří oboje považují za "dar" prodejce. Žádný prodejce žádnou slevu, výhodu nedává zdarma, vždy je vykoupena buď vyšší pořizovací cenou, nebo vyšší cenou náhradních dílů, nebo nižší užitnou vlastností zboží, než je prodejcem deklarována. Často se snoubí vše dohromady. V reklamě je vytrubován výrobek jako profesionální, ve finále je však při reklamaci třetí rok resumé   " nadměrné opotřebení " naprosto běžné!  Většina solidních prodejců ve svých návodech, nebo záručních listech, přesně specifikuje části a součásti, které jsou spotřební a nevztahuje se na ně ani základní záruka dvou let. Na pilách řetěz, lišta, řetězka.

            
host - 208.255 (?), 9.3.2011 8:40

Souhlas- naprostý souhlas. Vada materiálu či sestavení se projeví po pár hodinách užívání- ne pěti letech. Pak už je to o opotřebení provozem.

Já jen doplním, že první výměnu oleje si samozřejmě může zákazník udělat sám, nic mu v tom nebrání, ale někteří prodejci tuto výměnu nabízejí grátis (zákazník platí u kolové techniky pouze olej) a přitom si stroj zkontrolují a doseřizují po záběhu např pily v řezu (což u nové vybalené z krabice před prodejem zákazníkovi jaksi není možné). Je to pro zákazníka řekl bych jen plus a né vydržování servisáků. A to ten konkrétní prodejce nemusí ani nabízet záruku 6, 7 let, ale běžné dva. Mimochodem, pokud je stroj používán k čemu je určen tak jeho předpokládaná životnost kvalitního stroje když dostává co potřebuje je cca 8-10let. Pokud jej předimenzujete a opět dostává to co potřebuje (kvalitní pravidelně měněný olej, kvalitní benzin, neseká se s mírně zohlou klikovou hřídelí, nesekájí se se sekačkami mazanými rozstřikem příkopy v nejšílenějších náklonech stroje, nakonzervujete sklelet sekačky na zimu olejem a trávu pěkně po sekání z plošiny povybíráte, nezadrbe se směs u 2taktů, pravidelně se maže úhlový převod křovinořezů atd...) - životnost se tím jen prodlužuje.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika