Se zájmem jsem si přečetl toto vlákno.
Nejdříve omezovač otáček- omezuje jen překročení max. otáček, nikoli podle zatížení. Při zatížení motoru klesají otáčky podle charakteristiky motoru, podobně jako u auta při jízdě do a z kopce.
Způsob práce s křovinořezem:
Dvojtaktní motor je mazán pouze olejem obsaženým ve směsi. Když má motor vysoké otáčky a najednou uberu plyn, tak je mazán pouze zbytkovým olejovým fimem. To je pro provoz motoru velmi nebezpečné. Aby se tomuto stavu předešlo, byly na př. Wartburgy vybaveny volnoběžkou, která zabránila tomuto stavu, zejména zabráněním možnosti brždění motorem.
Další velmi nevhodný režim je nezatížený motor na plný plyn, kdy vlivem servačných sil vznikají při vratném pohybu pístu značné síly (zjednodušeně).
Proto by se mělo s křovinořezem pracovat tak, aby se výše uvedeným stavům předešlo. Při použití těžkého trojzubce, který po ubrání plynu déle dobíhá, není vhodné rychle úplně ubrat plyn.
Zabránit vytáčení motoru bez zatížení: udržovat křovinořez trvale v zátěži, pokud by otáčky vybíhaly do maxima, tak trochu ubrat plyn.
FO