Křovinořez Dolmar MS 340



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?)
6.8.2009 17:56

K tomu šroubu - trysce H. Tato tryska přímo ovlivňuje max. otáčky a nastavením pod povolenou hranici se motor dostane nad max. přípustné otáčky. Když je H tryska chybně nastavena - chudě, tak má motor velké problémy akcelerovat, to myslím hlavně v souvislosti s tím, že je navíc nastavena chudě L tryska.Protože to nastavení nebylo v pořádku, chtěl jsem, abyste preventivně ověřil H, aby byla jistota, že je to tak, jak má být. Pokud to bude správné, ponechejte to tak, jak je to nyní - H úplně doleva, což bude cca něco přes 1 otáčku od zašroubování a potom vyšroubování na tuto hodnotu. Pozor, přesně si označte nastavení, než jej změníte. L trysku ponechejte v poloze o něco více vlevo, než byla, což je jak uvádíte asi o 1/4 mimo omezovač na bohatějším nastavení. Měl byste postupovat, jak uvedl p. 185.148, ale většinou se jedná o tento jednoduchý problém, občas ještě chybně nasazený odvzdušňovací ventil, nebo dotažení šroubů, tak jsem Vám to chtěl usnadnit, abyste nemusel stroj někam vozit, nebo posílat. Jestli máte pochybnosti, tak využijte servis, který to udělá zdarma. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 80.18 (?), 5.8.2009 19:41
...padlo tu, že případně když nepomůže moc L tak se může otočit doleva i šroubem H... neznamená to naopak zvýšení otáček? Nebo je vhodnější radějí více L a šroub H nechat na svém místě?
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 5.8.2009 19:55

Zasahování do nastavení karburátoru obsluhou je odůvodněné jen v určitých případech, např. tento, kdy nový stroj má chudou směs a je třeba přenastavit bohatost směsi a hlavně nákup přes internet... Točit s tryskami nedoporučuji, neboť to nemusí dopadnout a skončí to v horším případě poškozením motoru. L není zdaleka tak nebezpečný pro chybné nastavení, jako H, neboť při překročení max. povolených otáček - např. H nastaven na 1/2 otáčky a navíc je ještě chybně nastaven L, také příliš chudě, ale teplý motor to zvládne a roztočí se do otáček, které nemají nic spoečného s odváděním výkonu po dlouhou dobu, ale je to o neznalosti toho, kdo si myslí, že z motoru může vymáčknout víc. K tomu tupý řetěz a starý benzín a můžete pomalu šetřit na píst, válec, možná i klikovku, to již záleží na štěstí.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 5.8.2009 19:44

Abych navázal, kde jsme skončili. Takže to bylo na omezovačích moc chudě nastavené. Není to poprvé a nemusí to být ani chybou ve výrobě, ale záleží na teplotě při seřizování, době uskladnění a také díky zavzdušnění je směs celkově pro motor příliš chudá. Omezovač dejte zpět a nastavte jej tak, abyste mohl od této polohy, kterou máte pohybovat po doraz na obě strany. Je to pro případné přesné seřízení nyní, nebo až později, až po záběhu motoru. Když jste se pustil do omezovačů, bylo by vhodné ověřit, zda H není nastaven také příliš chudě. Neměl by být nastaven méně než 1 otáčka od úplného zašroubování. Jinak obohacením L nic nehrozí a je to, jak bylo uvedeno v této fázi ku prospěchu záběhu motoru. Příliš bohatá směs způsobuje nedokonalé vyplachování motoru a splodiny značně více obtěžují obsluhu, také je nižší výkon motoru a motor má zhoršenou akceleraci a přechody v otáčkách. Ale to jen pro vysvětlení. Volnoběh je ideální, když spojka nezabírá, nebo motor se na druhou stranu jen sotva nepřevaluje. Nejlepší je mírně pod záběrem spojky, kdy se snadno dostává z takových otáček do vyšších a netrpí rázy nízkých otáček.    

                     
host - 80.18 (?), 5.8.2009 22:01
...shrnutí: Doleva bylo L i H omezeno nadoraz = doleva točit nešlo. Pootočením L doleva asi o 1/4 (mimo omezovač) se to zdálo dobré, ale stejně to ještě z volnoběhu do otáček zhášelo. Pootočil jsem ještě trochu a problém zmizel. Toho H se po přečtení Vaší odpovědi (J.S.) trochu bojím. Tím L kdybych nepootočil, tak by se motor vůbec neudržel ani ve volnoběhu, ale funkci toho H moc nechápu - právě aby otáčky nebyly moc vysoké nebo něco se nestalo. To znamená - pokud není H zašroubován více než jedna otáčka od úplného zašroubování, mám ho nechat být v původní poloze? Momentálně mám L pootočené doleva asi tak o 3/8 a H je na původním místě kde bylo. A problémy nejsou. Když to L vrátím trochu doprava, zháší to při přechodu z volnoběhu do otáček, když pootočím ještě víc doprava, motor se vůbec neudrží. To byl můj problém, se kterým jsem sem příšel. Pootáčením H doleva se zvyšují otáčky? Včera jste napsal, že když nepomůže L, mohlo by se pootočit i tím H, neměl bych to L trošku vrátit doprava, aby to nebylo tak velké pootočení mimo omezovač a nepatrně pootočit místo toho tím H doleva?
                     
host - 185.148 (?), 6.8.2009 8:49

Mal som podobny problem z ms 290u. Netrapte sa s tym zaneste to do najblizsej predajne Makity alebo Dolmar. Zadarmo Vam to v ramci zaruky zanesu do servisneho strediska. U nas v ramci Slovenska to je v B.  Bystrici.Neviem, kde to je u Vas v Cechach. Napiste aky mate problem, do 3 dni to mate naspat.Kazda predajna, ktora predava vyrobky Dolmar, Makita je povinna Vam to zobrat aj ked Ste to u nich nekupili.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 6.8.2009 17:56

K tomu šroubu - trysce H. Tato tryska přímo ovlivňuje max. otáčky a nastavením pod povolenou hranici se motor dostane nad max. přípustné otáčky. Když je H tryska chybně nastavena - chudě, tak má motor velké problémy akcelerovat, to myslím hlavně v souvislosti s tím, že je navíc nastavena chudě L tryska.Protože to nastavení nebylo v pořádku, chtěl jsem, abyste preventivně ověřil H, aby byla jistota, že je to tak, jak má být. Pokud to bude správné, ponechejte to tak, jak je to nyní - H úplně doleva, což bude cca něco přes 1 otáčku od zašroubování a potom vyšroubování na tuto hodnotu. Pozor, přesně si označte nastavení, než jej změníte. L trysku ponechejte v poloze o něco více vlevo, než byla, což je jak uvádíte asi o 1/4 mimo omezovač na bohatějším nastavení. Měl byste postupovat, jak uvedl p. 185.148, ale většinou se jedná o tento jednoduchý problém, občas ještě chybně nasazený odvzdušňovací ventil, nebo dotažení šroubů, tak jsem Vám to chtěl usnadnit, abyste nemusel stroj někam vozit, nebo posílat. Jestli máte pochybnosti, tak využijte servis, který to udělá zdarma. 

                     
host - 80.18 (?), 6.8.2009 21:58
Mám to tak jak píšete a nestěžuji si já a doufám ani motor. V té prodejně mi řekli, že bych to musel poslat tam - od Liberce do Hranic na Moravě, tak nevím. Kvůli pootočení jedním šroubkem asi směšné. Každopádně jsem bohatší o další zkušenosti a určitě nejen já a Vám děkuji a jsem dlužníkem. Jenom nevím, proč byly ty omezovače zaraženy vlevo, když jsem to koupil - u toho H bych to chápal, aby to teda nešlo obohacovat do nepřípustně vysokých otáček, ale u toho L bych čekal, že to bude na druhé straně, aby to spíš nešlo doprava šroubovat, protože otočením L doprava se otáčky zvyšují, chápu-li to konečně správně a L doleva není tak na závadu, tak nevím proč to bylo zablokovaný. Ale že jsme u těch vysokých otáček - pane J.S. - určitě budete znát správnou odpověď i na tuto otázku: Má se během sekání dolévat včas směs do nádržky, aby se úplně nevyprázdnila, nebo se může benzin úplně vyjet, až zhasne motor? Protože před zhasnutím to totiž vytočí na chvilku do vysokých otáček a možná to není úplně vhodné. Dělal jsem to tak u pily před zimou, aby nezůstal nikde benzin. Nevím, jak u křovinořezu, hlavně nového.
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 6.8.2009 22:24

Jestli byly omezovače vlevo, tak to bylo správně. Byly nastaveny na nejbohatší směs. Po záběhu se přesně seřídí karburátor, což znamená, že se nepatrně nastaví trysky - vpravo - ochudí se směs. Omezovače jsou tam z důvodu zajištění úrovně emisí a nastavení mimo ně, pokud by byly správně, znamená, že motor produkuje více emisí. Zašroubováním - doprava - se směs u L i H ochuzuje, neboť se průtok paliva sedlo/tryska snižuje a zvětšuje se podíl vzduchu.. Proto se to zlepšilo otočením doleva až za omezovač. Dolévání benzínu - směsi - během práce není třeba. Stačí přerušit práci, když se znatelně zvýší otáčky, nebo motor jinak pružný začný mít znatelnou díru při přidání plynu. To již dochází palivo a včasným doplněním předejdete komplikovanému opětovnému uvedení motoru do chodu, neboť se palivový systém zavzdušní. Úplně spotřebovat pohonnou směs je vhodné před delším odstavením, pokud směs nebyla nijak ošetřena.

                     
host - 90.168 (?), 6.8.2009 23:33

Omezovače mají dvě polohy - vlevo příliš bohatá směs (emise), vpravo příliš chudá směs (poškození motoru až zadření)  U L i H je to stejně - zašroubovat = ochudit směs.

Dolévání nádrže - před uložením je lepší vyjet do sucha, jinak to je jedno (asi je nejlepší dolít při prvním náznaku docházení)   Gl.

                     
host - 26.58 (?), 7.8.2009 11:27

Když Vám na MS 340 začne docházet benzin, tak již motor do max. otáček ani nevytočíte, protože už nezrychluje a většinou do 5 vteřin zhasne. Pokud dodržíte zásadu, že začnete práci s plnou nádrží, tak jen uvítáte, že motor už konečně zhasnul, protože to znamená, že už hodinu nepřetržitě pracujete a je konečně příležitost na oddych. 

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Řezání zahrandních obrubníků10.3.2025
Řezání zahrandních obrubníků8.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?7.3.2025
Obložení bazénu7.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?6.3.2025
Škarabání staré malby11.2.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika