Když se rozhodnete sami opravovat
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
Zahrádkářský kacíř - Stříbrný Zahrádkář (391) - 235.249 (?), 9.5.2009 17:57
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 44.138 (?), 9.5.2009 18:07
Jestli to sykne výrazně, nebo nevýrazně, nebo normálně je naprosto jedno. Důležité je že z nádržky unikne přetlak který se při práci v nádržce vytváří, jak jsem již popisoval výše. Popisoval jsem to proto, aby si pochopil aspoň trošku systém práce těkavé látky v nádržce mot. pile a informoval běžné čtenáře že mimo jiné i tento příspěvek co jsi napsal je mylný a může někomu zmást hlavu.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 9.5.2009 20:14
Přesná identifikace této závady je o zkušenostech. Tím může syknutí pomoci, ale také to může být syknutí, které neznamená závadu, ale je to jen vyrovnání přetlaku v nádrži. Klasickým příznakem této závady je chování motoru, jako by docházel benzín, přitom je ho v nádrži dost. Když se pootevře uzávěr nádržky, tak se to na krátkou dobu zlepší. Je třeba zohlednit stav paliva v nádržce, neboť při malém množství paliva je to zkresleno přetlakem, díky většímu objemu par v nádrži. Snadnou zkouškou je simulace tohoto stavu odsáváním benzínu z nádržky přes odpojenou hadičku ke karburátoru. Pokud se nasaje stále menší množství paliva(nesmí se nechat vyrovnat podtlak zpět přes odpojenou hadičku), je třeba odvzdušňovací ventil vyčistit, nebo vyměnit. Většinou je to při opravě řešeno tak, že se ventil vymění a je to jistota i prevence pro další provoz. Totéž může být spojeno s nutností výměny palivového filtru, což je zase lepší udělat a je zajištěna správná dodávka paliva do karburátoru. Potom se již postupuje dál.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 44.51 (?), 9.5.2009 21:25
„Klasickým příznakem této závady je chování motoru, jako by docházel benzín, přitom je ho v nádrži dost. Když se pootevře uzávěr nádržky, tak se to na krátkou dobu zlepší „ Ne ne pane, je to trochu jinak. Máme li pilu v naprostém pořádku a nalijeme do ní čerstvou a správně namíchanou směs, zašroubujem zátku benzínu na pile, tak už v tuto chvíli vznikne z důvodu těkavosti benzínu v nádržce malý přetlak. (Můžeme si to ověřit odpojením přítokové hadičky do karburátoru že nám zní zažne vytékat benzin.) S pilou začneme řezat a po celou dobu než nádržku vyřežeme je v nádržce přetlak a to takový, že benzinové čerpadlo se stává zbytečným. Tlak benzínu zastaví až jehla. Odvětrávací ventilek pouze brání úniku paliva a tlaku z nádržky. Úvaha že na místo spotřebovaného benzínu musí zákonitě přijít vzduch přes ventilek je v tuto chvíli špatná úvaha, protože v nádržce je tlak mnohem vyšší než v okolí. Z toho důvodu nám při povolení zátky přetlak sykne. Ventilek nám poslouží až pilu dáme na chladné místo a benzinové páry v nádržce se nám opět srazí v kapalinu. Ventilek nám zajistí aby podtlak neklesl tak hluboko že pumpa karbecu není schopná nasát benzín. Jakmile ale s pilou začneme řezat, tlak se opět vlivem vibrací a teploty pile zvýší. Původní příspěvek jsem psal na jiné téma proto, aby si toto autor mylného článku uvědomil. Téměř nikdo nemohl vidět kvůli komu to píši.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 9.5.2009 21:49
Tak jsem asi opravil všechny ty pily, kde byl benzín méně těkavý. Nevím, jak vysvětlíte zalepené a ucpané odvzdušňovací ventily, které způsobily závadu. Takže je tam podle Vás odvzdušnění z důvodu podtlaku zbytečné a je tam pouze, jak uvádíte z důvodu zamezení úniku paliva a tlaku z nádržky. Tak proč tam tedy je, když brání úniku paliva a tlaku. Když tam nebude, nebude unikat tlak a palivo. Tlak, že uniká, to vadilo při injekčních karburátorech, kde byl potřebný přetlak, aby došlo po otevření ventilu, který nahrazoval sytičovou klapku ke vstříknutí startovací dávky do sání motoru. Váš poznatek ohledně vyzkoušení přetlaku v nádrži - pomocí sundané hadičky - po natankování nic nedokazuje, neboť je to těsně po natankování, ale zkuste to později, nebo vzápětí po vyjetí 2/3 nádrže. Další, co se musí zohlednit je typ odvzdušnění. Gumové ventilky drží tlak - pustí vzduch dovnitř, ale ne hned ven, pokud jsou v pořádku, ale za chvíli. Je to slyšet sykáním, jak se tlak vyrovnává. Proto jsou na nich molitanové odsávače přebytku paliva, když pustí trochu paliva přetlakem a změnou polohy, příp. když se dostane na gumové plochy nečistota, nebo je ventil již méně těsný. Ale ventily, které jsou oboustranně průchodné s použitím materiálů podobným vatě tlak oboustranně vyrovnávají. Tím se vylučuje potřeba nutnosti držet přetlak v nádrži, což tyto ventily ani nedokážou. Jsou tam hlavně proti zamezení vzniku podtlaku, příp. velkého přetlaku. Moje poznatky s touto závadou jsou stejné, jako je uvedeno např. v servisním popisu Gude, pouze je možné některé typy pil nechat položené i v jiné poloze na krytu řetězového kola, protože to nevadí, neboť je ventil umístěn jinde.
|  |
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 44.138 (?), 9.5.2009 23:38
No, asi takto: Ventilek nám poslouží až pilu dáme na chladné místo a benzinové páry v nádržce se nám opět srazí v kapalinu. Ventilek nám zajistí aby podtlak neklesl tak hluboko že pumpa karbecu není schopná nasát benzín. - Píšete že pokus mám provést po vyjetí dvou třetin směsi? Tak tento pokus jsem dělal minimálně 1000x Když zkouším propustnost benzínového filtru, tak odšroubuji zátku benzínu abych zjistil kolik a zda tam je benzínu. Poté zátku zašroubuji a hadičku přívodu benzínu u karbecu peanem (takový samodržitelný skřipec) zaškrtím. Dále hadičku přívodu ke karbecu sundám a pean opatrně povoluji. Když benzin začne stříkat (téci) filtr je dobrý a odvětrávací ventilek těsní dobře. Pokud ne, demontuji filtr a vyzkouším ho mimo pilu, atd. Když někdy tam má zákazník starý (špatný) benzin, stačí pilou trochu zatřepat a už to zase funguje a je jedno zda tam je čtvrt, půl, nebo tři čtvrtiny PHM. Molitanové (filcové) ucpávky ventilů slouží především aby se do ventilků nedostala nečistota, protože tím by byly vyřazeny z funkce. Přetlak v nádržce při práci je vždy, pokud není ventil nefunkční a nebo tam vůbec není. Ale to je nebezpečí vytékání benzínu z pile. Co jsem zatím viděl, tak každá pila tam něco měla. O čem vy ale píšete že ventil propouští oboustranně, tak to potom není ventil, ale odvětrávací otvor. A ten text na obrázku, to jste zase vytáhl nějakou příručku co se běžně nějak nevyskytuje a je to tak trochu guláš, připadá mi to jako neodborný překlad do č.j. Píší tam oproti vašim zkušenostem že tam přetlak nastává a někdy dokonce i nadměrný přetlak až vystřelují ventilky?!? – no nemá to moc hlavu patu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 10.5.2009 6:51
1) Tvrdíte, že je na nádrži ventilek jen z důvodu zamezení úniku tlaku a paliva
2) Tvrdíte, že přetlak je během celého provozu takový, že není potřeba čerpadlo
3) Tvrdíte, že ventilek nám poslouží, až se páry srazí na chladném místě v kapalinu
4) Kdy zkoušíte přetlak v nádrži, to je rozdíl, když máte pilu po provozu, v teple, nebo když je odstavená. Běžně jsem sundal hadičku a max. se ukázal benzín na jejím konci.
5) Tradiční zpochybnění servisního návodu, který je navíc zpochybněn nepozorným přečtením. Vystřelení ventilku, nebo prolínání kolem zátky je upozornění na stav, kdy je pila položena tak, že ventil je zalitý palivem. Žádné zkapalnění, ale prostě benzín zalije ventil. To je v praxi málo pravděpodobné, ale stane se, že někdo uskladní pilu na bok, nebo ji položí na stranu při delší údržbě. Proto výrobce upozorňuje na stav, že může vytékat benzín, vystřelit ventil, nebo se přetlakem projeví únik paliva kolem málo dotažené zátky. Přetlak ale nenahrazuje čerpadlo.
6) Ventil, odvětrávací otvor - účel je stejný, zamezit podtlaku v nádrži, případně přetlaku, u pily ,která je ale, jak je uvedeno v příručce, mimo provoz. Při provozu se spotřebováním paliva přetlak vyrovnává a klesne až do mírného podtlaku. Je to ovlivněno venkovními teplotami a množstvím paliva v nádrži.
7) Váš systém zkoušení průchodnosti filtru přetlakem z nádržky nemusí být správný v případě zkoušení při velkém přetlaku, neboť přetlak pomáhá při dopravě paliva do karburátoru, ale při jeho vyrovnání provozem se to zhorší a filtr již nemá potřebný průtok.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|