Jednoosy malotraktor z Mounfieldu či Vari/Terra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 19.98 (?), 7.7.2012 10:21
Ne každému musí ale vyhovovat práce se čtyřtaktem na plný plyn, což je jeho podstata. Prostě buď volnoběh, nebo plný plyn.
U dvoutaktu je pro různé druhy práce neocenitelná možnost práce od momentu záběru spojky až do "plného plynu" lehce regulovatelná páčkou plynu pěkně po ruce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 19.98 (?), 7.7.2012 14:33
Protože ovládání plynu u těchto motrorů je stejné jako u travních sekaček? Zkoušel jsem oboje, souhlasím s tím, že pokrok směrem od 2taktu ke 4taktům je jasný.Od roku 1984 provozuji 2takt a několik let jsem na všechny své převodovky zkoušel i 160 OHV Hondu.
Ovládání plynu u 2 taktu palcem jedné ruky bylo daleko citlivější, ubírání i přidávání plynu doslova po "milimetrech" a po těch milimetrech krásně dávkovaný i krouťák. Práce s ovládáním plynu u 4 taktu byla ve stísněnějších podmínkách někdy až moc "přes ruku",ne pokaždé byla reakce mozek-ruka-ovladač dostatečně rychlá. Může to být věcí zvyku. Navíc se Hondě nějak moc nechtělo do startů při teplotách okolo nuly. Prostě bych 2 takt až tak šmahem nezatratil. Vše má svoje.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 191.186 (?), 7.7.2012 15:00
Vaše problémy se 4 taktem nejsou o 4 taktu, ale o Vás, bohužel, neboť např. start - je třeba dát páčku do zadní polohy, časem je třeba seřídit vzhledem k délce lanka, jinak se neuzavře sytičová klapka a start je špatný. Jsou to drobné servisní zákroky, jako u lanka na brzdách na kole. Pokud se nastaví správně, startuje na první zátah a když je OK mozek -ruka - ovladač, tak po 1 startu ruka ubere na ovladači, tím se vypne sytič a motor běží ve volnoběhu. Ve velké zimě zase musí vyhodnotit mozek - ruka - ovladač, že rychlým vypnutím sytiče dojde ke zhasnutí podchlazeného motoru, proto se vypnutí sytiče ovladačem provede o několik sekund později. Výraz dávkovaný krouťák jsem ještě neslyšel, ale když si to přeložím, tak změnou otáček měním výkon/kroutící moment dle potřeby, to tak u 4 taktu běžně dělám. Dle vybavení sekaček je to možné nastavením želva/zajíc, tam je to o přizpůsobení velikosti trávy, rychlosti pojezdu - běžně využíváme. 2 takt nezatracuji, ale na kvalitní 4 takt nemá, zejména ne na malotraktoru. Jsou oblasti, kde 2 takt má ještě navrch, ale to to není u sekaček a malotraktorů. Už ani velká svahovitost není pro 4 takt překážkou a za těch 17 let vlastně ani nebyla.
|
|
|
|
|
|
|
host - 19.98 (?), 7.7.2012 20:17
Všechny polohy páky plynu u 4taktu ovládám a kulantně napíšu, že předchozí popis nebyl asi z mé strany dostatečně přesný. Asi nebudu ztrácet čas dalším rozborem startování na sytič a jeho delší ponechání v chodu při nižších teplotách, ale beru to jako Váš popis funkce pro případné zájemce, kteří o tom nic neví.Určitě bude ale vhodnější "nevozit "se tu po ostatních, číhat a chytat je za každé slovo a prostě rozdíly objektivně popsat rovnou. Dokonale citlivé a hlavně jedním prstem za jízdy ovladatelné dávkování plynu 2taktu je prostě neoddiskutovatelné.A o svahové dostupnosti jsem se radši ani nezmiňoval. Signál mozek-ruka-ovladač není problém u dokonalé konstrukce stroje, ovladač plynu je ale pro mě u 4 taktu "přes ruku"(jištění chodu motoru pojistkou na madle řidítek může taky hodně lidí proti 2taktu překvapit) a velký problém to byl v některých krkolomných situací např. u sestavy s rotačkou Samson která má velkou setrvačnost chodu. Pak se prostě může stát, že vám najednou může chybět další ruka. Můžeme se tu ještě dohadovat o vhodnosti toho kterého motoru na všechny možné typy sekaček Vari.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 154.188 (?), 26.2.2013 20:31
Dobrý den,
Máme doma dva motory 2takt Vari (125 ccm) z 80.let s komplet příslušenstvím. Svoje si odedřeli (Pluh, rotavátor, vlečka), ale už mají oba za sebou nějakou tu generálku a není to už ono. Uvažoval jsem prvně o nějakém dvounápravovém traktoru, ale výměna všeho příslušenství nevychází příliš ekonomicky. Tak uvažuji že bych koupil pouze nový motor a líbil by se mi 4takt. Otázka zní... bude čtyřtakt dobře spolupracovat se staršími převodovkami pro 2T? Jde to vůbec nasadit? Někde jsem slyšel, že převodovky pro 2T jsou naladěny na vyšší otáčky a proto by snad na nich 4T motory neměly moc dobře pracovat...
S díky, Ondřej
|
|
|
|
|
|
|
host - 127.231 (?), 26.2.2013 21:02
ja jsem tento problem řešil a nakonec to dopadlo takto na starši převodovku na 2 takt štyrtakt nedavat jine otačky dat na to novy 2 takt motor + řiditka vyjde kolem 15000kč a vše je vyřešeno v četně nařadi ktere využijete. poku´t budete myt prachy ve slamniku kterevam tam překažeji nebo jenom tak leži tak prodejci vari - honda nabizeji akčni sety komlety i z vozikem za dobre ceny od 40000kč zhruba do50000kč nařadi opět viužijete. pokut budete chtět trkture od jineho vyrobce zaplatite za vsě mnohem vyce protože budete muset změnit naprosto cely sistem včetně nařadi a to už jde do vekych cen. s pozdravem honza
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|