Jakou směs používáte k pohonu 2 T
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 16.4.2009 21:19, zobrazeno: 173834x
Z důvodu objektivity při objasnění správnosti mazání 2T prosím uveďte, jakou směs používáte, jak dlouho a u jakého přístroje. Také uveďte, zda jste někdy měly problém se zadřením motoru, a to jak asi špatnou pohonnou hmotou, tak i jiným důvodem. Např. takto - můj případ od r. 1990 používám směs 1:50, olej většinou Dolmar, přístroje Dolmar, zatím nebyla závada z důvodu pohonné směsi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.64 (?), 16.4.2009 21:51
Deset let jsem pouzival Jonsered ve velmi tezkych podminkach, na ktere nebyl urcen. Olej syntetika 1:50. Nakonec ztrata komprese. Dale jedenact let Partner. Pet let 1:50, dalsich sest 1:40, protoze jsem kroutil s karburatorem kvuli spatnemu benzinu a od te doby jsem se bal zadreni. Zatim slape bez problemu. R.
|
|
|
|
|
|
|
host - 133.102 (?), 17.4.2009 6:46
problémy okolo mazání 2T způsobil československý ropný průmysl. Nechápu, proč celé desítky let vyráběl jediný mazací olej M2T, který svoji kvalitou byl někde na úrovni vyjetého oleje. Člověk by to pochopil, kdyby nedokázali nic lepšího díky špatné surovině vyrobit. Když ale nejobyčejnější olej, určený pro auta(M6A, M3A) byl pro mazání dvojtaktů lepší než M2T, to už bylo na pováženou. Dokonce v návodech pro mazání dvojtaktů se začal objevovat doporučený olej pro čtyřtakty. (JAWA 90) Všichni lesáci mazali motorové pily olejem určeným do aut a tím vznikly ty experimenty. To že teď existuje cenově dostupný olej v kvalitě TC některé lidi nezajímá.. Ale stroj, který dvacet let polykal M6A bych raději nechal dožít s tímto olejem. Jirka
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 17.4.2009 7:48
Je hezké pane JS že děláte zde anketu ale zcela zbytečně, je to jen proto aby jste si udržel renomé ale to přece máte dobré, a stále zbytečně znovu otevíráte diskusi o věci kterou nikdo nezpochybnuje, myslím že každý kdo si pilu koupí umí číst tak se doví o poměru 1/50 po záběhu, při zábšhu je to zřejmě 1/25 ale to je vše a vlákno o používání benzínu není přeci o tom co píše výrobce v návodu-to si každý přečte ale jde v něm o poznatky z prakse a ty bývají různé a je na lidech co si z toho vyberou nebo nevyberou a o tom je ta diskuse, jinak by přece stačilo při první odpovědí napsat dodržujte pokyny výrobce a byl by konec
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 17.4.2009 17:14
Teť jsem si všim že tu máte anketu. Na to šmrdlání kolem domku a spotřebu pár litrů se to dá vydržet i s M2. Běžte do lesa každej den a uděljte 5 nádržek. Když se začalo jet na 1:50 byla to velká změna k lepšímu. Já jsem dělal v lesích 17 let a musel toho nechat pro zdraví. Už jsem to napsal v profi jednině 1:50.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 17.4.2009 20:01
Nedělá mi problém odpovědět na prvotní dotaz. Do všech dvoutaktů co mám doma pila, křovinořez, rosič, Vari, skútr(nepoužívám oddělené mazávní) požívám do benzínu olej Stihl. Míchám jako by 1:50, ale vždy dám o "kapku" víc - pro jistotu, takže je z toho něco pod 1:50. Všechny stroje skladuji v suchu a teple bez náplní paliva s vyjetým i karburátorem. Tzv. starou směs doleju čerstvou a vyjedu ve Vari. Dohromady mi nezbude ani litr, takže míchnu dva čerstvého a šup to do Vari. Motor je z roku 91a nemám s ním a palivem problém.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|