jak zazimovat křovinořez



host - 234.140 (?)
31.10.2006 7:09
Drobne poznamky: -1: Benzin URCITE "vyjet" do nuly -2: Uhlovu hlavu mazem cca 1x za mesiac troskou specialneho mazacieho tuku pre rychlobezne prevodovky, ale na zimu nie - radsej pred kosenim, a viackrat v roku. -3: Pred zimou, pri zazimovani, vymontujem sviecku, piest dam do dolnej uvrate, valec naplnim olejom doplna, zlahka namontujem sviecku a krovinorez ulozim DOLU SVIECKOU na zimu.(Takze cely valec je plny oleja, vtedy nemozno manipulovat so startovacou snurou!) Na jar vysrobujem sviecku, otocim motor dolu svieckovym otvorom a zlahka pretocim, aby sa olej vytlacil do pripravenej nadoby. Sviecku ocistim, nastavim a namontujem. -4: Vzduchovy filter cistim na jar a podla potreby. vzhladom na to, ze je olejovy (nie papierovy) vyperiem ho mechanicky v benzine, vysusim a vyperiem v cistom oleji. Suchy papierovy& by som nikdy necistil v benzine, lebo sa zapchaju mikropory. Papierak iba zlahka vyklepat a v pripade potreby vymenit. -5: Inak cely krovinorez vycistit, a zlahka pretriet olejovou handrickou ------pooh.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 46.106 (?), 27.10.2006 18:54, zobrazeno: 12544x
dotaz na zazimování křovinořezu , je to dolmar ms 340 . Mám vytáhnout svíčku a dát tam pár kapek oleje, vyjet benzín .Nebo jen vyjet benzín . DÍK za radu PAVEL
   
host - 212.22 (?), 30.10.2006 22:32
No abych řekl pravdu, myslel jsem že se chytne p. JS.
Ale všeobecně platí o křovinořezech že nějaké zásahy k přezimování zas tak nejsou nutné.
Jak správně píšete není špatné benzin v nádržce zcela vyjet, případně vylít a zbytek vyjet.
Úhlovou hlavu je dobré jednou za sezónu namazat tukem k tomu určeným. Tento tuk musí být stavěn pro vysokootáčkové a hypoidní převody.  Navíc při zahřátí má schopnost téci. Není možno tam „nacpat“ nějaké plastické mazivo které vytvoří klenbu a soukolí zůstane suché.
S tím olejem do válce tomu nemůžete nijak ublížit, pokud toho oleje tam nenalijete příliš. V tom případě by okamžité startování bylo nemožné, (asi by jste utrhl start. šňůru) a v případě startu až na jaře by sice olej byl stečený kolem pístu v prostoru klikovky kde by ale mohl dělat při startu problémy.
Také je dobré vyčistit vzduchový filtr. Nečistit ho mechanicky aby jste ho nezničil.  Jedno z možných čistění je vykoupat ho v benzínu a přitom mu trochu pomoci  štětcem s dlouhými chlupy. Můžete ofouknout, nebo nechat oschnout.
Asi bych raději doporučil návštěvu v servisu, kde Vám uvedenou práci za pár kaček udělají a navíc to prohlídnou zda se někde nerýsuje nějaký problém.  
Samotné skladování nezáleží ani tak na teplotě, ale hlavně aby byl stroj v suchém prostředí ! Myslím tím nízkou vlhkost ovzduší.
      
host - 234.140 (?), 31.10.2006 7:09
Drobne poznamky: -1: Benzin URCITE "vyjet" do nuly -2: Uhlovu hlavu mazem cca 1x za mesiac troskou specialneho mazacieho tuku pre rychlobezne prevodovky, ale na zimu nie - radsej pred kosenim, a viackrat v roku. -3: Pred zimou, pri zazimovani, vymontujem sviecku, piest dam do dolnej uvrate, valec naplnim olejom doplna, zlahka namontujem sviecku a krovinorez ulozim DOLU SVIECKOU na zimu.(Takze cely valec je plny oleja, vtedy nemozno manipulovat so startovacou snurou!) Na jar vysrobujem sviecku, otocim motor dolu svieckovym otvorom a zlahka pretocim, aby sa olej vytlacil do pripravenej nadoby. Sviecku ocistim, nastavim a namontujem. -4: Vzduchovy filter cistim na jar a podla potreby. vzhladom na to, ze je olejovy (nie papierovy) vyperiem ho mechanicky v benzine, vysusim a vyperiem v cistom oleji. Suchy papierovy& by som nikdy necistil v benzine, lebo sa zapchaju mikropory. Papierak iba zlahka vyklepat a v pripade potreby vymenit. -5: Inak cely krovinorez vycistit, a zlahka pretriet olejovou handrickou ------pooh.
         
host - 212.22 (?), 31.10.2006 8:24
Tak tady jsou některé úkony přehnané, až bych s tím nesouhlasil.
 Pokud používáme kvalitní benzin, (např. Schel) není ho třeba vyjíždět vůbec. Prostě se křoviňák položí a  je to. To vyprázdnění palivového systému jsem myslel proto, že některé nekvalitní benziny nám zbytečně ničí membrány a směs rychle stárne.
 Mazání převodovky a čistění vzduch filtru stačí jednou za rok. Pokud je vzduch. filtr čistý, odkládáme čistění na příště.
 U převodovky je to až nevhodné mazat jednou za měsíc. Pokud je převodovka v pořádku a nikde nám tuk neteče, začne nám tuk prolézat převodovkou až do trubky která se začne plnit.
Zda je v převodovce dostatek tuku zjistíme takto: Odšroubujeme šroub určený k mazání. Tenkým šroubovákem odstraníme malou část tuku co je pod šroubkem. Pootáčíme rukou kotoučem a přitom koukáme zda se ozubené soukolí brodí v tuku, či ne. Pokud ano, přimazávat se nemusí. Pokud je převodka v pořádku, tak zjistíte že mazání jednou za rok je až dostatečné i při každodenní práci. Osobně takovou údržbu dělám raději po sezóně.
Ta manipulace s olejem je naprosto zbytečná, ale za určitých okolností by to na závadu nemělo být.
            
host - 182.82 (?), 31.10.2006 14:07
Souhlasím s předešlým příspěvkem. S křovinořezem nedělám nic. Na jaře doleji nové palivo, promažu převodovku, případně vyčistím filtr, nastartuji a kosím. Když jsem jej  před lety měl nový, tak jsem z mladické nerozvážnosti  před zimou vylil zbytek benzínu, vyšrouboval svíčku, konzervoval  olejem a na jaře jsem měl velké problémy s nastartováním. Nyní nic takového nedělám a křovinořez slouží v pohodě.
Aleš
               
host - 70.137 (?), 31.10.2006 15:35

pracuji v lese již 12 let a mám ty samé zkušenosti. Dobrý benzin,  mazání po roce a je to OK

                  
host - 46.106 (?), 31.10.2006 17:29
dík za rady. PAVEL
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika