Honda nebo BS?
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 240.8 (?), 22.7.2010 9:35, zobrazeno: 12938x
Dobrý den. Mám v úmyslu pořídit mulčovač DAKR Tecton, u kterého jsou nabízeny dva motory se stejným výkonem 6,5 Hp i obsahem 190ccm, jeden je zn. Honda, druhý BS. Nevím pro který se rozhodnout. Jaký je Váš názor? Děkuji za reakce. Tomáš.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 22.7.2010 12:28
Rozhodnout se budete muset stejně nakonec sám, ale ptáte-li se po názorech, tak můj názor je že: Provoz motoru Honda vyjde levněji. Proč. Nemá nesmyslně drahý filtr oleje a mazání rozstřikem ji stačí. Nebudu sem zatahovat rozdíly ve spotřebě, protože jsou"na doma" zanedbatelné" a jestli tím rozdílem spálíte o litr za sezonu víc, vás asi nebude až tak zajímat. Honda má jednoznačně lepší průběh kroutícího momentu. To je to, co se některým zdá že je k nezastavení. B&S nemá špatné hodnoty Km, máje velice podobné, ale trošku jinde ap. takže Honda je ve vísledku na to líp.
Já vím, opěvuju jen Hondu, ale ptal jste se po názorech, tak jsem svůj napsal. I když po názorech, dá se to podložit hodnotami. Upozorňuji, že nejsem z těch, kdo sem bude při konfrontaci sypat protihodnoty abych přesvěčil. To fakt nebudu. Na druhé straně jsou lidi dost chytří a když chtějí dokáží si poradit se vším a dokonce i přesvěčit sami sebe, že mají pravdu i když skutečnost je jiná.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 22.7.2010 12:31
To je děs, prosím za prominutí a omlouvám se zani, hrubky ve slově "výsledku".
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 26.219 (?), 22.7.2010 13:23
Po mým průzkumu mezi opraváři konstatuji: Honda, nejlépe typ GSV 190, ale i GCV je dobrý (ale má nižší životnost). Snad jediným nedostatkem Hondy je větší citlivost na špatný benzin, takže jej kupujte u dobrých stanic - já jsem si vybral Benzinu. P.G.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 22.7.2010 16:00
Já jsem u Hondy nezaznamenal vyšší citlivost na benzín, alespoň pokud srovnávám Hondu, která má u všech motorů kvalitní karburátory a tyto nesrovnávám s karburátorem, kde je hlavním dílem primer a velká membrána. Takže vyšší řada BS má stejnou citlivost, resp. stejné problémy se starým, nebo nekvalitním benzínem, jako Honda, neboť jsou tam už lepší a složitější karburátory, které mají lepší provedení a lepší parametry spotřeby - emisí. Ale problém je u Hondy v množství oleje, což je samozřejmost, ale standardní BS je schopen být v provozu s trochou kolomazi, to Honda vždy neustojí. Má to logiku v tom, že motor o nízkých emisích a spotřebě a zároveň při vysokém výkonu - což vše souvisí s přesností pohyblivých dílů je citlivější na zhoršené mazání. Osobně používám Hondy a 1 BS. Na sekačku stačí standardní BS SV, ale je lepší vyšší řada. Hondu bych zásadně pořídil na stroj, kde je třeba vyšší zátěž a výkon. Tlakové mazání má přednost v extrémních svazích, kdy je třeba, aby i obsluha měla tlakovou přilnavost. V praxi je to jen o tom, že to využijí profi firmy, které filtry dají do nákladů a stejně používají stroje, které jsou profi, což je už otázka konstrukce daného motoru. Podle popisu uvedených motorů (BS série 825) je na tom konstrukčně lépe BS, který má rozvod OHV, tlakové mazání a ložisko na klikové hřídeli, ready start. Honda je GCV, což je řada nejnižší, ale zde ji uvádějí na komunální práce, Vari ji má na farm řadě. Proto bych se osobně přiklonil k Hondě. Je to možná divné, že bych volil Hondu, ale v dané situaci je vyšší parametr spolehlivost, výkon a osvědčená kvalita, než doplňky, které ale nezaručují spolehlivý provoz, kterým se Honda může u těchto motorů chlubit.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 127.35 (?), 22.7.2010 21:49
To je tak nejasná a nepoužitelná informace, že opravdu jedna paní povídala. Uznání závady v záruce má svoje pravidla a posuzuje se případ od případu. Pokud někdo poruší návod na obsluhu motoru, nemá nárok na záruční opravu. Stačí si jen vzpomenout na oleje a pokusy majitelů s tím, co doma zbylo. Potom velké zklamání z neuznané záruky a klasické tvrzení, dělal jsem vše podle návodu, ten olej byl ještě včera po rysku, to není možné, že je ho tam teď tak málo a pod. Takové finty zaberou možná tady na fóru, ale ne v odborném servisu. Nakonec zklamaný majitel alespoň pomluví značku i servis, aby mu přitakalo několik lidí, jací oni jsou a jak on dopadl. Dobře mu tak. Několikrát jsem to zažil, když to takto zkoušeli nepoučitelní a dobře jim tak.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
lubos25 - Stříbrný Zahrádkář (108) - 48.252 (?), 22.7.2010 22:42
NO je to prodejna v české vsi, paní prodavá stihl, probrali jsme to dosti důsledně.
Máte pravdu, zaleží na obsluze, ale i na servisu. Můžou a nemusí, viz mautfield.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 160.8 (?), 1.8.2010 10:59
U Hondy je konstrukční vada v karburátoru, plovák z umělé hmoty se po čase rozleptá a zanáší jemné komůrky karburátoru a ten prestane správně fungovat nedá se vyčistit musíte koupit nový za 1850 kč, asi každý rok. Nedoporučuji motory Honda.jsou sice úsporné ale...
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|