Honda GCV 160 kolísání otáček
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 79.168 (?), 10.12.2016 18:13, zobrazeno: 29434x
Zdravím, potřeboval bych radu, jelikož nejsem tolik znalý a všechny mě známé pokusy již byly učiněny bez výsledku. Taky ať si to udělám sám nebo to někam ponesu, tak je-li vůbec oprava rentabilní.
Mám tento motor na sekačce a jde špatně nastartovat, tak vždy stříknu do sání trochu čističe a chytne to na škub. Nevím zda-li to souvisí s další závadou, kterou chci popsat. Při běhu motoru a to i po delším zahřátí kolísají otáčky a to v naprosto pravidelných a rychlých intervalech - přidá ubere přidá ubere a furt dokola. Myslel jsem si, že je to svíčka - vyměněno za originál NGK a nic, tak jsem vyčistil karburátor a taky nic. Tak si řikám, že to asi bude ten regulátor otáček, jen netuším z jakého důvodu respektive příčiny to dělá? Případně je možné, že by to ovlivňovaly neseřízené ventily či pootočený setrvačník? Nebo je problém jinde? Za odpovědi děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 243.232 (?), 11.12.2016 21:58
Děkuji za reakci. Karburátor je mechanický, nůž je přímo na hřídeli, jedná se o běžnou rotační sekačku. Mechanismus regulátoru otáček jsem nerozebíral. Ta část, co je mimo blok motoru a má na starosti přivírat klapku na karburátoru se zdá býti funkční. Impuls k omezení otáček byl od toho čepu z motoru, který reaguje na cosi uvnitř (omlouvám se, nevím jaký je pro to správný termín), co se při určitých otáčkách vysune a pohne tak čepem. Motor jsem zatím nepůlil. Nevím zda-li je možno to řešit případnou změnou pozice toho táhla klapky vůči tomu čepu omezovače? Teď s tím sacím vedením nevím jak to myslíte, ale rozebíral jsem jen tu karburátorovou část, kterou jsem celou sundal; 2 dlouhé šrouby a na nich kryt vzduch filtru. karburátor, těsnění a to je vše. Pak už je jen hlava motoru a sacím otvorem vidět na ventil. Karburátor jsem rozebral co šlo, pročistil čističem a na trysce všechny otvory ještě pro kontrolu zprůchodnil tenkým drátkem. Koukal jsem, že je více karburátorů pro tento motor a já na té své mám ten nejednodušší, bez možnosti ho jakkoliv štelovat. Jediné, co z něj jde vyndat je ta zmíněná tryska a jeden šroubek.
Marek.
|
|
|
|
|
|
|
host - 117.22 (?), 12.12.2016 8:22
Zdravím Marku, pod karburátorem je těsnění, které je zároveň i tepelná bariéra, za ním je bakelitová tvarovka (musí být správně osazena, má jen jednu správnou pozici) a nakonec je těsnění k hlavě váce (také musí být správně osazeno). Pokud se Vám tato sestava "nerozpadla" je předpoklad, že je vše správně. Upnutí páky regulátoru na hřídelce regulátoru (z motoru) se většinou neuvolňuje ale může se to stát. Základní nastavení se provede tak (nejprve se povolí matka objímky 10ka klíč), že se páka nastaví a podrží na plném otevření plynové klapky karburátoru (plný plyn) a na stejnou stranu se otočí a podrží na dorazu hřídelka. V tomto stavu se matka objímky utáhne. Lépe je toto provádět s pomocníkem. Páka regulátoru s táhlem a správně nasazenou tenkou pružinkou se musí po ubrání plynu lehce pohybovat a nesmí nikde drhnout, vždy se ale musí sama nastavit do polohy plného plynu. Pokud bude vše souhlasit s popsaným postupem a kolísání otáček se nezmění, je problém v karburátoru. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 243.232 (?), 30.4.2017 13:03
Ač jsem čistil, profoukával opětovně znova a znova stále stejný problém. Údajně má Honda dost úzké trysky a po čase jak se motor více vyběhá již potřebeju trochu jiný průměr trysky a samozřejmě finančně je to dost někde jinde(dělají se i sady, případně se to vybrušuje nějakým způsobem). Podařilo se mi sehnat neoriginální karburátor na tu Hondu, že za ty peníze to přeci jen zkusím a ihned po instalaci všechny problémy zmizely. Takže Stando děkuji za radu, opravdu to bylo tím karburátorem i když samotná příčina v karburátoru nebyla mnou nalezena.
|
|
|
|
|
|
|
host - 54.226 (?), 30.4.2017 13:40
A co ultrazvuk? Profoukávání bylo dobré tak na mopeda a starou Jawu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 122.50 (?), 30.4.2017 15:41
Co to žvaníte za nesmysly! Viděl jsem celou řadu videí, kde se profukovalo, tlakový vzduch byl z kartuše, aby bylo vidět, že k tomu neni třeba kompresoru a používala se čisticí sada drátků.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 54.226 (?), 30.4.2017 16:49
A pak se mění karbeci dráty do trysek
|
|
|
|
|
|
|
host - 243.232 (?), 16.5.2017 16:32
Ultrazvuk samozřejmě proběhl a nepodařilo se to ani jemu. Jedině, kdy motor měl stabilní otáčky bylo, když se sytič ručně nastavil na 1/3 jeho dráhy. Že by motor a karburátor po zahřátí měl fungovat bez sytiče je bez debat. Ten neoriginální karburátor jsem nový sehnal za 250,-Kč - tolik mě stálo i to čištění v ultrazvuku. Takže asi toliko k tomu, proč jsem kupoval nový karburátor.
|
|
|
|
|
|
|
host - 68.77 (?), 21.5.2017 19:11
Zdravím, kdysi jsem sem vložil do některého vlákna video, jakse čistí karburátor Honda.To, že vám to jelo pravideně při přiškrcení sytičové klapky o 1/3znamená, že to nemá benzín(poměr benzín-vzduch).Ono nestačí jenom vyčistit trysku! Jsou tam různé kanálky. Před hlavní klapkou jsou z boku tři malé dírky do trojúhelníku, které se musí vyčistit, protože právě tudy jde benzín do difuzoru a k sacímu ventilu. Kanálek vede dál za hl. klapku, kde vede šroub bohatosti směsi.Zkuste pátrat ve fóru.milda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|