Etanol a JMP
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 9.33 (?), 16.4.2010 2:16, zobrazeno: 25766x
Všem pěkný den,
Pánové,.připojte své zkušenosti s používáním ethanolu u mot, pil, Cena benzínu neustále stoupá, etanol /počeštuji/ je asi o 10Kč levnější. Pro pár polínek bych to neřešil, ale po kalamitě z lonska toho v rodině vyřežeme dost. Už jsem zkusil nalít do 2 l. ben. půl l. etan.. - bez problému. Na auto forech se oporučuje poměr 3-4 ku 1 v zimě a 2-1 ku1 v létě /poměr b. ku e. / Už jste to někdo zkusil?
Výměna informací je důlžitá- pěkné řezání přeje - Lada
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 120.31 (?), 16.4.2010 4:22
Ještě jsem neslyšel že by nějaký výrobce dělal pily na etanol. Zatím mají v návodech směs benzínu s olejem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 94.115 (?), 16.4.2010 8:52
Je otázkou co vám to přinese (např. v Brazílii je to zcela běžné), ale je minimálně nutné zcela jiné nastavení karburátoru a možná i jiný karburátor, stroj má nižší výkon (díky menší výhřevnosti ethanolu - proto na kompenzaci to jiné nastavení) a vyšší spotřebu, jsou větší nároky na skladování a kvalitu (palivo je silně hygroskopické a dál je otázka čím to čeští koumáci ještě "říznou"), u nového stroje dále přichází v úvahu ztráta záruky (provozování stroje s rozporem návodu k obsluze), ale kdo chce kam... HH
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 94.115 (?), 16.4.2010 13:50
a trocha matematiky: předpokládejme že litr E85 stojí 23kč a litr benzinu 33kč, výsledná cena směsi 1 : 2 (1dílE85, 2 díly natural) je 29,60. Pokud stoupne spotřeba cca jen o 20% (jen příklad, nechytejte mě za slovo, u aut je rozdíl zhruba 45% na čisté E85 http://biom.cz/cz/obrazek/vysledne-merne-produkce-jednotlivych-slozek-emisi ) pak se náklady zvýší na 35,50 (29,60 + 20%) - modelově na proti pořezání množství dřeva na 1L naturalu. A to jen za předpokladu že zvýšením množství spalovaného paliva vykompenzujete výkonovou ztrátu. HH
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 49.219 (?), 18.4.2010 1:08
Hezky popsáno HH. Připojím ještě vlastní zkušenost - zvýšené úsady v karburátoru při jen příležitostném používání, tvrdnutí benzinových hadiček a membrán karburátoru včetně těch ve zpětných ventilcích (netěsní a ultrazvuk je již nerozchodí takže většinou už raději nový karb), tvrdnutí gufer a v neposlední řadě horší mísitelnost směsi s olejem. Holt výrobci karburátorů testovali používané materiály s ropnými látkami a nepočítali s přemýšlivým českým človíčkem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 18.4.2010 6:54
Etanol už je nedílnou součástí těch dnešních "ekologických" paliv přidává se asi do 10% takže na něho stejně už řežem, výhoda by měly být nižší emise, ale myslím si že to v tomto množství nepoznáme.Jinak je už ale prokázáno že výroba těchto biopaliv zatěžuje daleko více životní prostředí než běžného benzínu, a to proto že do celého procesu pěstování řepky na olej, nebo kukuřice na líh atd musíte zahrnout i náklady a ekologické zatížení při výrobě umělých hnojiv, dále kolik nafty projedou zemědělci, bez všech těchto vstupů vám tohle biopalivo nevyroste.Takže tohle zelené palivo je vlastně strašně neekologické.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 18.4.2010 7:36
V rozumném dávkování vás tohle palivo určitě nastartuje, protože líh má více oktanů, to je vyzkoušeno.Při častém předávkování hrozí jako u pily tvrdnutí palivového systému :-))
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 9.33 (?), 22.4.2010 2:20
Pánové,
nechtěl jsem se tady prezentovat jako škrtipinda, jen jsem se ptal na zkušenosti. Nalil jsem to poprvé s vědomím, že už stejně benzín dle EU ten ethan. obsahuje. Kvůli pár korunaám si nezkazím pily, Dík za info a nejlépe souhlasím se Standou, ale nesmí tam být ani troška benínu.
Všem pěkný den - Lada
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|