Elektrická sekačka s pojezdem
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 249.4 (?), 19.6.2009 7:39, zobrazeno: 10769x
Dobrý den, máte někdo zkušenosti s el. sekačkami s pojezdem? V součastnosti je na trhu Stiga Turbo 48el s BW nebo Dolmar EM 4818S. Mám plochu k sečení cca 900-1000 m2 většinou rovnou, část cca. 20 % mírný svah. Respektive terén teprve upravuji a doposud nemám žádné zkušenosti s celoročním udržováním trávníků. Od benzínových mě odrazují vysoké náklady na provoz a údržbu. Prosím o radu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář (143) - 242.192 (?), 19.6.2009 18:05
Předně, nevím jaké vysoké náklady na provoz a údržbu máte u benzínových sekaček na mysli. Ročně litr oleje a trocha benzínu? Ostatní údržba je stejná jako u elektrických.
Vždy jsem byl příznivcem el. sekaček. Líbilo se mi, že nesmrdí. Od té doby co mám benzínovou s Briksem 6HP, už bych elektrickou nechtěl.
Rád nechávám trávu přerůst - měl jsem 1800W a s trávou měla co dělat. Nedovedu si představit, že by měla hnát ještě pojezd.
Myslím, že pokud nenecháte trávu přerůst a budete brousit nůž, mohla by velmi silná el. sekačka fungovat. Když se koukám na ceny modelů co uvádíte, určitě bych investoval do benzínovky.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 9.194 (?), 21.6.2009 19:38
Díky za Váš názor, jen jsem se chtěl poopravit - určitě jsem nemyslel několikanásobně vysoké náklady, ale přece jen cena za 2 kW / 1 hod + nějaký prodlužovák a to je vše narozdíl oproti 30 Kč / 1 litr benzínu + cena motorového oleje + převodový olej+ svíčky + filtry, to je přece rozdíl. Ne sice tisíců Kč, ale za nějaký rok se to nasčítá. Vidím to u tchána - ten už po třetí vždy cca po 5 letech kupuje benzínovou sekačku (sice levnější kategorii cca.do 7000Kč) ale moc toho ty předešlé nevydržely. Co se může pokazit u té elektrické??Ale co mě více zajímá, jestli to 1800W navíc s pojezdem zvládne. Jak píšete - moc tomu nevěříte. Je fakt, že jsem měl půjčenou 1000W a ta chudák s vyšší trávou zápasila až občas úplně zastavila. To máte naprostou pravdu!! Každopádně díky za info. Třeba se ještě někdo přihlásí, kdo něco podobného používá a buď mi to potvrdí nebo vyvrátí.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 21.6.2009 20:40
U slabších sekaček, což z pohledu výkonu motoru el. sekačky jsou, je třeba ke spokojenosti s výsledky sečení i s náročností na obsluhu sekat nepřerostlou trávu. El. sekačka má zde několikrát uvedené klady i zápory. Např. nemůžete sekat v dešti, nebo po dešti z důvodu nebezpečí úrazem el. proudem i možností poškození motoru sekačky. Pořád musíte manipulovat s kabelem, který je jednak omezení, jednak nebezpečí při přeseknutí izolace. Výhodou je snadnost obsluhy a údržba je u el. sekačky značně jednodušší. Hlučnost je také nižší u el. sekaček, stejně tak nás neobtěžují výfukové plyny. Benzínová sekačka má největší výhodu v tom, že seče rychleji z důvodu vyššího výkonu a zvládne snadněji déle neudržované plochy. Její největší nevýhodou je náročnější údržba, zejména pro technické antitalenty a také složitější uvádění do provozu, zejména při porušení doporučení v návodu na obsluhu. Z pohledu spotřeby se sice mírně prodražuje benzínový motor, ale ten zase udělá práci za kratší čas a lze jej použít kdykoliv, i při výpadku el. energie, kdy je třeba celý den nemožnost použít nic jiného na elektřinu, a proto je ideální čas sekat trávu. Ale to jsou extrémy, neboť těch výpadků je velmi málo a není to důvod proč benzín. Já největší mínus elektrické sekačky vidím v kabelu, který značně komplikuje pohyb mezi stromy a jinými překážkami a na větších plochách je to zejména při vyšší trávě menší výkon.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 48.118 (?), 22.6.2009 0:30
Protti gustu zadny disputat.I ja se osobne priklanim k benzinu.Jak pisete nemate velkou plochu a v dnesni dobe alko je na stejne cenove urovni, ja elektricka.Vemte si ale pozdejsi naklady a fakturu za elektrinu, Zjistite,ze i kdyby benzinak byl trochu drazsi, za 1.sezohu jste na nule.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 3.130 (?), 22.6.2009 12:09
Pokiaľ Vám 1000W kosačka zastávala,1800-ka bude zastavovať viacej a to z dôvodu väčšieho záberu.
Dá sa to napísať aj takto:
Výhody elektriky:
a./ je tichšia
b./je ľahšia
c./jednoduchšia údržba
d./kosí na akomkoľvek svahu
Nevýhody:
a./ je potrebný kábel, pri 1,8Kw max 15m 3x1,5mm2
b./ pomerne nízky výkon
c./ pri servise sa menia celé celky, čím sa servis dosť predražuje
d./ životnosť stroja ako takého je cca o 30-50% nižšia
Podtrženo a sečteno- neviem si predstaviť kosiť 9-10árov z káblom dlhým 15m, pokiaľ by mal byť dlhší, potom by musel mať väčší prierez a váha by išla hore a to spôsobom že fest. Myslím si že nebudete spokojný.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 16.190 (?), 24.6.2009 8:46
Mám elektrickou sekačku 1,6Kw, se kterou 8 let sekám el.káblem 65m/postupně přidávám 20+20+25m/. S touto sekačkou nemám po dobu 8.let žádné problémy. Na nízký výkon si rovněž nemůžu stěžovat. Na jeden pozemek se dostanu 1-2krát do roka a někdy tam sekám trávu po pás-cca80cm. Sekačku postavím na zadní kolečka a sekám pod úhlem 45 stupňů a po pár metrech se vracím.Není to ideální sekání, ale konečný výsledek je dobrý.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 248.50 (?), 22.6.2009 9:51
Dobrý den toto jsem řešil koncem března.
Přesně jsem si vybral stejné modely jako vy. Modely jsou prakticky identické. Vyrábí je GGP Group.
Vyrábí je i pro mountfield.
Co se týká praktického výkonu. Vysokou trávu (nad 30 cm) srkám tak, že jedu pouze na půl šíře sekačky. jede v pohodě.
Richard
|
|
 |
|
 |
 |
|
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář (143) - 143.167 (?), 22.6.2009 12:28
Ještě dodám - když půjdete do benzínovky a budete koukat na peníze, klidně kupte čínu, ale se značkovým motorem. Podle mně je nejlepší Briks. Opraví vám jej všade a díly jsou dostupné. Co vím, tak motory číňan ještě tolik neumí. Pokud peníze neřešíte, jděte do značky - Honda, Viking...
Mám sekačku Hecht 6HP, moc se o ní nestarám. Jen 1x ročně vyměním olej za cca stovku a leju benzín. O svíčku se nestarám, převodový olej ani nevím že sekačka má. A myslím, že nemá :) Je to hnaný řemenem.
Když srovnáte náklady, určitě bude benzínovka dražší. Ale o kolik? O stovku ročně? Naopak, pokud srovnáte "náklady na vlastnictví" a přidáte k tomu práci se sekáním, cenu kabelu, jste na stejném...
Takže cena jako argument padá. Zůstává nám tu to, co psali chlapi - smrad a hluk. Jinak vše ve prospěch benzínovky.
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|