Dolmar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?), 1.7.2008 11:15
Tady je vidět, že co doma dělaný vozík to originál :))). Pouze se zeptám, nějak to nevidím, jak to zvládá boční náklony. Např. malotraktor levým kolem v díře a vozík pravým kolem. Tak, jak to máte, jestli jsem to z toho dobře pochopil je to jednodušší řešení, ale nevidím, co eliminuje tlak na závěs a svořeň při bočním náklonu - vůle svořeň závěs?? Já do pravého úhlu ani točit nepotřebuji, někdy se to stane, ale dá se použít zpátečka. Chce to zkušenosti, hlavně v lese, jak a kam si najet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 1.7.2008 14:29
Závěs J.S. je řešen v podstatě dle výrobce plus výztuhy a tp. Určitě mu ale řidítka neklesnou na zem při zlomení soupravy do pravého úhlu. Dorazy výrobce dává taky proto, aby to při nechtěném záběru na jedno kolo při zatáčení "nevystřelilo" nezkušenou obsluhu ze sedačky. Má se sice jzdit s uzavř. volnoběž., ale znáte to, ne každý to dodržuje. Řešení kompenzace bočních výkyvů u p. Standy je daleko složitější plus ještě něco jako mezikus závěsu a myslím si, že i daleko náchylnější na selhání. V extrému ten doraz. šroub dokáže trubka střihnout jak nic. U obou vozíků je škoda, že sedačky obsluhy zasahují do ložné plochy a tím pádem ji omezují. Neberte to ode mne jako výsměch nebo urážky určitě jste to oba dělali podle vašeho nejlepšího vědomí a svědomí a je to na nich vydět a ani já to nemám bez chyb. Mě např. pokut prdne lanko od nožní brzdy, tak jsem dobrzdil, což je asi větší problém než to, že sedačky zasahují do ložného prostoru.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?), 1.7.2008 14:51
V tomto s Vámi souhlasím, navíc jste připoměl velmi důležitou úlohu těch dorazů. Když jsem je tam dříve neměl, tak se řídítka dostala níž, ale stejně v tomto případě musíte ze sedačky dolů. Ovšem v lese na výmolech a velkých nerovnostech bez dorazů došlo k tomu, že při brzdění z kopce motorem jedno kolo ujelo na mokrém listí - je to moment a vytrhlo mi to řídítka z ruky a traktor se stočil do pravého úhlu vůči vleku. Po této zkušenosti jsem dorazy navařil. Velké zlepšení v ustřelování do strany nastalo po montáži 2+2 kol na malotraktor. Uzávěrky používám pouze při orbě a při sjíždění velkých kopců. Jinak oceňuji řešení p. Standy, ne každý to má na takovou dopravu, jako já. Ještě k tomu zasahování sedadla do ložné plochy. Máte pravdu, to bylo dilema. Nakonec jsem spokojen, neboť větší náklad stejně nenaložím a naopak sedadlo mimo ložnou plochu by způsobilo, že bych musel prodloužit oje. To je i tak hodně namáhané a musel jsem je vyztužit.
|
|
|
|
|
|
|
host - 168.167 (?), 1.7.2008 15:11
Já s uzav. dif. jezdím jen vyjímečně, hůř se otáčí s řidítky. Když vidím jak všichni řešíte brzdy, děkuji Bohu že bydlím na rovině. Všechny vozíky mám bez brzd a nikdy jsem to necítil jako nedostatek. Z největšího kopce v okolí s plně naloženým Vari sjíždím na volnoběh asi 10metrů než se to samo zastaví... pokud zamknu dif., ubrzdím všechno motorem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 25.2 (?), 11.8.2011 10:12
Pane Kudrno, v podstatě neexistuje bezpečny stroj ktery by při nevhodnem zachazeni nebyl nebezpečny.Nemam sice s Dolmarem zkušenost, ale Je to o zvyku a navyku na použivani.Většina testu v mediich je pouze informativni a někdy i sponzorovana prodejci, je to o kusu a zkušenosti.Jsou lide kteři dokaži s Trabantem prochazet STK uspokojivě a někteři c-maxem od servisu k servisu.V testech ktere jsem ja četl by super strojem dle spokojenosti uživatelu měl byt Hecht ale i to je subjektivni nazor občasnych uživatelu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 226.36 (?), 28.12.2011 19:22
Svatá pravda, někdo s pilou z Baumaxu za tři klacky řeže dřevo deset let bez problémů, a někdo s profi Dolmarkou pokud ji zrovna nezadře, tak mění ložiska, popř kartery apod.Ono není profi jako profi a nic se nemá přehánět, a přehnané ambice a myšlenka já mám profi ta vydrží všechno i tupý řetěz a starou směs se nevyplácí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|