Dekarbonizace motoru u rotacni sekacky?



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
14.5.2009 14:55
Ano, GTX se již nevyrábí, ale náhradou je Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40. Ale můžete použít olej jakékoliv značky, pokud bude mít stejnou specifikaci. Po pravdě, SAE 30 bych tam, pokud to návod neumožňuje, nedával.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 174.65 (?), 23.3.2009 16:51
Já nevím, jestli to sem ještě patří :-). Ale Jde o to, zda byl používán aditivovaný olej. V době výroby tohoto autobusu aditivovaný olej patrně v ČSSR neexistoval, takže se úsady odstraňovaly mechanicky při GO. Ale pokud se používal minimálně olej AD, a je to jisté, pak lze použít jakýkoliv olej, který splňuje parametry pro tento motor (používá se třeba madit tirman). Ale zkontroloval bych aspoň zevnitř víčko hlavy. Pokud je na povrchu krápníková jeskyně, tak bych používal dále stávající olej. Pokud je tam "jen" 1 - 2 mm karbonu tak bych klidně použil modernější olej, zkrátil interval 1. výměny a hlídal tlak oleje při jízdě. "Odtěsnění" bych se v tomto případě nebál.
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.3.2009 16:58

8 let jsme používali sekačku Gutbrod s B+S Clasic. Jen jsem měnil olej a brousil nůž, to bylo vše.Doposud jede (12 let) u známého, který ji vůbec nešetří. Dekarbonizace motoru má význam i opodstatnění při opravě. Tedy při nutnosti demontovat motor. Jinak je to zbytečnost, která jen prodražuje provoz sekačky. Stačí používat doporučené oleje dle návodu, motor nepřetěžovat a u složitějších motorů dodržet servisní intervaly(např. seřízení ventilů).

               
host - 142.53 (?), 23.3.2009 17:07
Tak to vidite! Ten clanek byl v jednom velice znamem casopisu. Tu dekarbonizaci doporucuje "zkuseny servisman zemedelske, lesnicke a zahradni mechanizace". R.
                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.3.2009 17:23

Já Vám jen uvedu, že co jsem už slyšel a četl, co doporučují různí servismani, tak to bychom byli s něčím pořád v servisu. Obecně je známé např. to, že se nemá po oleji M6A používat M6AD, který uvolňuje karbony. Ale když takový motor budete provozovat dále na M6A, tak se mu nic nestane. To stejné platí, i když v menší míře u současných olejů. Nejhorší je kombinovat různé oleje, které obsahují různé přísady. To je nejhorší pro motor, neboť se olej rychle znehodnotí, když jsou úsady a karbony rozpuštěny. Pokud je již nějaká potřeba změnit olej, tak je třeba zkrátit výměnu, aby znehodnocený olej nepoškozoval motor velkým otěrem třecích ploch.

                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 9.34 (?), 23.3.2009 19:37

 Celkom nechápem túto tému, v prípade tlakového mazania hrozí pri odlúpení karbónu upchatie kanálikov mazania, a zadretie, celkom iná situácia nastáva pri mazaní rozstrekom, tam je prakticky jedno, čo po čom nasleduje, ani jeden olej, ak sa mení tak ako má, nemá šancu karbonizovať, jedine snáď v spaľovacom priestore a v tom prípade je skoro jedno či tam je mineral, polo alebo plná syntetika.V prípade použitia viacrozsahových olejov sa mi stáva že sa olej stráca viac ako SAE 30,ja to pripisujem väčšej viskozite oleja SAE 30,ale je mozne ze sa mýlim.Pokiaľ je v spaľovacom priestore veľa karbónu potom už nepomôže len dekarbonizovať, je potrebné min.prekrúžkovať.

                     
Lukáš.S. - (1) - 11.1 (?), 4.5.2009 13:09

Pro dekarbonizaci motoru mohu jen doporučit výrobky od značky TEC2000.Mám s nima jen dobré zkušenosti, jsou určený pro všechny spalovací motory, nobsahujou žádný agresivní látky a při čištění mažou. Doporučuju vyčistit i palivový systém, protože tam vznikaj stejný nečistoty a úsady jako v každym motoru. Problém se časem vyskytne jako kolísání otáček, chcípání motoru nebo snížení výkonu. Nesmíme taky zapomenout, že pokud sekáme jen v sezóně tak nám benzín může přes zimu zvodnatět a to udělá pak své...

                     
host - 231.226 (?), 5.5.2009 7:07

A zase je to tu... zase oleje,...zase o članok vyššie že sa nedoporučuje dávať novší olej atd... zase spústa hlúpostí... a stále si nikto neprečíta na internete nič čo je nové a ako je to s tými olejmi... predsa nemeníme motory ale olej... a ten musí rozpúšťať karbony preto tam je, aby karbony nebrúsili motor, musia ísť VON z motora, je jedno či vo forme mini šupín alebo rozpustený pri výmene oleja... ešte sa nikdy nestalo aby karbon upchal výfk kanál taky velky kus sa ani nemôže v motore vyskytnúť ani v totálne zakarbonovanom válci... zloženie paliva sa za posledné roky VELMI ZMENILO, tak používajte AJ NOVÉ OLEJE a zahodte už tie staré návody spred 15 a viac rokov... kto ešte dnes používa starý M6..,   tak má veľa peňaží na opravy, alebo je servisák a naháňa si kšefty... Je to už trápne že každá druhá téma je o olejoch,  a stále tie isté hlúposti... o televízoroch sa naučíte nové parametre, o práčkach a myčkách tak isto... ale za čo ste vyhodili kopu peňazí a pracujete stým takmer každý veekend, tam vás nezaujíma nič... ja iba tolko       Juraj

                     
host - 142.52 (?), 5.5.2009 10:09
Přidám vlastní zkušenost. Mám už pátým rokem 2t vyžínač a celou dobu používám pouze olej mogul tsf a kvalitní značkový benzín. Směs míchám v přesném poměru podle údaje výrobce a míchám vždy čerstvou. Se strojem nebyly nikdy problémy ať už jde o start tak o výkon. Letos po zimě jsem se nestačil divit, kdyz jsem vyšrouboval svíčku. Na stěnách válce i na pistu byla velmi silná vrstva karbonu. Myslel jsem si že bude válec jako nový, protože jak jsem psal, používám jenom kvalitní směs. Nicméně sekačka po naplnění ochotně nastartovala a jede jako vždy bez problémů. Až skončí sezóna, tak se podívám jestli nedošlo k částečnému vyčištění vlivem pravidelného používání.
                     
Pslany - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (120) - 53.34 (?), 14.5.2009 14:48

Mam novou sekacku s motorem BS 700 DOV, s ni jsem dostal olej Castrol GTX 10W40, odjel jsem cca 5 hodin a dle navodu je treba po zabehu tento olej vymenit. Kolega, ktery se nam stara ve firme o auta mi koupil olej Castrol Garden 4t, pry se uz GTX 10W40 nedela, muzu ho v klidu nahradit, nebo mam shanet original? Diky za radu, nerad bych neco zvoral, na flasce toho oleje je uvedeno SAE30.

                     
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 14.5.2009 14:55
Ano, GTX se již nevyrábí, ale náhradou je Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40. Ale můžete použít olej jakékoliv značky, pokud bude mít stejnou specifikaci. Po pravdě, SAE 30 bych tam, pokud to návod neumožňuje, nedával.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků5.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků3.4.2025
Bojler Ariston - anoda30.3.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika