Dakr Proton vs.Vari Agatha
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 14.4.2016 16:12
Měl jsem Dakra bubnovku, jela v pohodě.
|
|
|
|
|
|
|
host - 227.97 (?), 14.4.2016 16:32
No, Honda je Honda.V zemi původu BaS, jen tak mimo, taky vládne Honda.
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 14.4.2016 18:59
No, dám Vám pár informací, snad pro Vás, kdo vybíráte z těchto dvou sekaček, budou užitečné.
Agatha je levná a dostupná bubnovka s velmi kvalitními prvky. Má prostorový rám se středovou výztuhou, kovové tvářené řemenice, čelisťovou brzdu s navařovaným obložením a převodovka pojezdu je z lehkých slitin s vypouštěcím/kontrolním otvorem oleje. Čtyřnožový buben má dvojitý disk s celoplošným podběhem na ložisku, vyztužení okrajů disku a odlité uložení nožů. Kryt sečení je ze zinkovaného ocelového plechu s poutkem pro manipulaci. Všechny prvky ženou značkové řemeny Optibelt. Na rukojetích máte možnost šesti poloh nastavení a šikovné páčky s pro mě nízkými ovládacími silami. Pojezd je jednorychlostní, náprava tuhá - pro objíždění jsou v kolech kolíčky, které můžete vypojit (je to podobně řešení jako náprava globalu). Váha činí 63 kg, je to prostě kus železa :-) Tím, že je sekačka vyvážená víc dopředu, perfektně jezdí i na svazích, kde váhu nemáte na svých rukou. Koukal jsem na cenu - 17990 s XP200.
Proton je bohužel výrobek, u kterého se evidentně kladl důraz na co nejnižší náklady na výrobu. Rám je trubkový, řemenice plastové, řemeny od Rubeny jsou ty nejlacinější a disk je pouze dvounožový s podběhem ve tvaru čočky, která je malá, tudíž na nerovném terénu sekačka zabírá do země a dochází k postupnému tupení nožů a samovolnému ohýbání disku. Krytí sečení je řešeno síťovinou na rámu, stroj je sice dvourychlostní, ale pro přehození řemene musíte demontovat přední i zadní kryt (náprava je tady dělená, takže řazení je na primárním řemenu před převodovkou). Olej v převodovce pojezdu nejde měnit, plastovou skříň převodovky musíte vyndat ze sekačky a rozebrat. Brzda je řešená jako kus řemene, který zajíždí do řemenice - lze předpokládat, že tohle nebude dlouho fungovat. Řidítka mají gumový návlek a dvě titěrné hrazdy. Pokud Protona dovybavíte (dokoupením dalších dvou nožů, celoplošného podběhu a řádkovací plachty), dostáváte se na cenu kolem 18 500 Kč. Za takovou cenu je to předražené a pro uživatele, který se těší, že si práci,,vychutná" a nová sekačka bude solidně sloužit, to není dobrá volba. Hledal jsem trochu víc v katalogách a došel jsem k názoru, že dakr zcela srpostě lže o váze - v roce 2014 byla váha 38 kg, nyní je 52 a to bez jakékoliv konstrukční změny na stroji, tedy pouze s výjimkou toho, že začali montovat podstatně modernější motor.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 14.4.2016 20:22
Tak to je ten marketing jeden stroj vychválit a druhý poplivat. Třeba Proton 2 váha dakr.com 46 kg a tak se dá pokračovat.
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 14.4.2016 21:18
Nejde o marketing - tohle jsou relevantní informace. Oni na webu lžou, stačí si najít katalog 2014 a projít si jej. Dělají z lidí hlupáky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 153.132 (?), 28.4.2016 14:02
Jste asi opravdový nadšenec, když si archivujete katalogy a tolik toho o obou firmách víte, jen si říkám, zda zrovna na internetu dostávám objektivní informace, každý zde může napsat co chce. Já si sekačku podle Vaší recenze možná koupím, ale raději si to ještě na vlastní oči všechno prověřím, proslýchá se totiž, že se VARI vyrábí v Číně. A jak znám kvalitu čínských svárů, použitý spojovací materiál, dostupnost a cenu náhradních dílů, moc bych za to nedal, kdyby nakonec vyhrál DAKR, který se kompletně vyrábí v České republice. DAKR je vybavená strojírenská firma, žádní překupníci, takovým já fandím :)
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 28.4.2016 20:41
To je ale poněkud zkreslený názor, co tu píšete. Proton je předražený produkt, který by měl stát polovic, protože kam sáhnete, tam se šetřilo. Ať jde o rám, brzdu, řešení pohonu nebo disk. Já osobně Vari věřím, protože nejen já, ale i další lidé v mém okolí tyto stroje používají a jsou s nimi velmi spokojení. Moc hezké, jak se tady píše o tom, kdo co dělá v Číně. Místo této choroby bych raději před koupí důkladně prohlédnul celkové technické zpracování a zaměřil se na to, se kterým strojem dostáváte při koupi větší přidanou hodnotu. Pak je volba jasná...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 100.67 (?), 17.5.2016 16:21
Vari je také česká firma a vyrábí v Libici nad Cidlinou. ano má i obchodní zboží ale mají to v katalogu oddělené a na webu vysvětlené co se kde vyrábí. Malotraktory, bubnovky, mulčovače, kartáče, drtiče se 100% vyrábějí v ČR, tak že se o sváry nemusíte bát. Nebo myslíte že těch 75 lidí v Libici cvrnká kuličky?
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.218 (?), 17.5.2016 17:43
Navíc, šikovný technolog si kvalitu svárů dokáže pohlídat například provedením destrukční zkoušky, která má ověřit, zda-li někde není chyba, která by se v pozdější době projevila u zákazníka. Prostě a jednoduše, svár se zkouší rozbít, aby se ověřila jeho houževnatost. Ať si každý kupuje jak uzná za vhodné, je to jen na něm, jak se rozhodne, že bude investovat našetřené penízky :-)
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 14.4.2016 20:25
Honda dává BaS sodu jak vyrábět kvalitní motory. Konečně už taky začali dělat něco jiného než základ SV.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|