Dakr, Agzat, Vari
|
|
|
|
|
 |
 |
|
127martin - (25) - 93.35 (?), 23.2.2008 20:24, zobrazeno: 38751x
Kolik jsi myslíte že utáhnou takové jednoosé malotraktory dřeva.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
127martin - (25) - 93.35 (?), 24.2.2008 12:56
To je jen topol, to nic neváží nedávno jsem to měl nabuchané dubem, a to jsem fotil až doma, jinak s tím vyjíždím pěkné kopce a někdy i dost rozmočené.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 115.2 (?), 24.2.2008 13:22
Většinou tyto stoje utáhnou jen tolik, kolik jim dovolí odstředivá spojka než se spálí.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 24.2.2008 14:46
Jestli píšete z vlastní zkušenosti, tak neumíte řadit, nebo nemáte plný plyn. To jsou hlavní příčiny spálení spojky - při nízkých otáčkách prokluzuje, stejně jako při velké zátěži - např. 2. rychl. stupeň a pokus o překonání velkého stoupání s nákladem. Na 1. rychl. stupeň jsem s přetíženým - doma vyrobeným vozíkem 13" kola ,nosnost cca 800kg - ani jednou nezaznamenal prokluzování spojky při běžném rozjezdu - přidáním na plný plyn. Spojka nejvíc trpí prokluzem - proto je třeba provozovat motor na plný plyn, nebo snížit rychlost i otáčkami motoru, ale když není kladen motoru odpor - např. při jízdě po rovině a předjíždění je nutno zpomalit - dát přednost protijedoucímu - potom přidat a pokračovat. Pokud se toto stane v kopci, tak je třeba přeřadit na 1 - 2 dle záteže a kopce a pokud se plynule malotraktor nerozjede, je třeba dát 1. rychlost - jinak trpí obložení spojky. Obložení spojky se dá odborně vyměnit - nalepit - po opotřebení, je třeba, aby u starších typů spojek nebyl v jednotlivých dílech vytlučený středový otvor- někdy až do elipsy - opět chyba obsluhy. Totéž středový díl spojky - musí být v dobrém stavu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 115.2 (?), 24.2.2008 15:15
Když na ty valníčky za VARI kladete dřevo jak na "trambus", tak se nedivte. Stačí mít jen rozum a nemusíte mít spojky spálené a nebo to svádět na neodbornou obsluhu.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
127martin - (25) - 93.35 (?), 24.2.2008 20:07
Ten naviják nemá chybu kdyby jse tam hodili nějaké převody což by nebylo těžké tak by to mohlo utáhnou i nějakou tu tunu. Nemohl by jste napsat podrobnější popis na výrobu?
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 24.2.2008 20:57
Musíte počítat s pevností materiálů a nepoškodit něco. Známý má na Vari perfektní naviják, kterým stahuje velké stromy, ale musel vyztužit závěs a celkové uchycení a zajištění soupravy proti pohybu ke kmeni. Já používám jiný naviják na Multikáře a tento slouží pouze k vyproštění soupravy - tedy většinou náklad 1 m dřeva - to je v pohodě. Pohon je řetězem a přes jednoduchou třecí spojku na naviják. Spojka tam musí být - stačí přehlédnout pařez pod vozíkem a něco praskne. Spojku zajišťuji kontra dotažením, jinak se řetězové kolo volně otáčí na hřídeli - spojka uvolněna a opět kontra zajištěna v uvolněné poloze - v této pozici je možné použít ruční pohon - klikou. Naviják drží na 2 zajištěních a je možné jej bez nářadí demontovat. Řetězové kolo je na nápravě nabodováno - přivařeno, na navijáku je volně nasunuto na prodloužené hřídeli. Pokud je třeba demontovat naviják, tak se hnané kolo sundá po povolení kontra do strany a řetěz se převleče přes kola - do 2 minut je to demontováno. Protože tam mám na každé straně 2 kola je to o to zdlouhavější, ale i tak - převléknout, až je pouze na zemi řetěz popojet, to stejné a řetěz je demontovaný, to stejné opačně. Proto tam nemám naviják pořád s pohonem a řetěz nasadím až musím, někdy stačí klika. Jinak díky DSK 317 má naviják 3 rychlosti a je nutné vypnout západky na kolech, řídítky udržuji směr, aby nedošlo k seskočení lana z bubnu navijáku.
|
|
 |
|
 |
 |
|
127martin - (25) - 93.35 (?), 24.2.2008 21:19
Mohl by jste sem dát prosím Vás fotky toho navijáku vašeho kámoše. Předem díky.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|