Castelgarden - zkušenosti?
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.75 (?), 16.6.2010 21:41, zobrazeno: 110598x
Zvažuji nákup traktůrku Castelgarden, který prodává Mountfield. Jaké s mimi máte zkušenosti? Děkuji za seriózní odpovědi.
|
|
|
|
|
|
|
k.necas - (5) - 92.138 (?), 17.6.2010 12:56
Máme 2 sezonu rider xe70, sečem 4000m Motor Brigs 825 pro, s el startérem(asi zbytečnost, málokdy to chytne, ručně chytá dobře, ten startér tomu nedá potřebnej "švunk"), záběr tuším 63 cm. Seče a sbírá a plní koš slušně, jen to nesmí být moc mokrý nebo živý, taková týden stará jetelinka letos kdy je dost vody se mu moc nelíbí. Pokud srovnám s Hondou izy s GCV 135: spotřeba na posečení stejný plochy podobná, jen za mín jak polovinu času a v sedě, Honda si líp poradí s mokřejším materiálem. Mechanické provedení- no uvidíme časem, na první pohled ale moc důvěryhodně nevypadá, třeba přední kolečka už maj v pouzdrech pěknou vůli. Natočeno +- 10MTh, kromě nutnosti seřídit otáčky motoru(jelo to na půl plynu, servis v rámci garančky ostranil) zatim žádná závada
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.112 (?), 18.6.2010 18:00
Je to jako u všech značek. Když koupíte něco jako XE70 (jednoválec 6,5 HP), který je jako druhý model od počátku řady traktorků, tak od toho nemůžete očekávat zázraky. Když koupíte traktorek XT190HD (jednoválec 18,5 HP) nebo XT200HD (dvouválec 20HP) tak je tam rozdíl. Strávil jsem porovnáváním AGS StarJet 17,5 HP a Castel Garden konstrukce - rám, přední náprava atd. podle schématu dost času. Nakonec jsem pořídil v akci dvouválec XT200HD za cenu AGS jenoválce. Servis 2 km od domu. Mám ho 3. sezónu a jsem s ním spokojený. Seču pozemek okolo 50 arů - bývalé pole, není ani moc rovné. Mám váhu 120 kg.Seká, sbírá, plní koš a ovládá se to dobře. Už s tím seču i místa, kde jsem kolem domu používal sekačku. Technici od Mountfieldu mi řekli, na co dávat pozor - kontrolovat.
|
|
|
|
|
|
|
host - 64.82 (?), 18.6.2010 18:30
CastelGarden je velice vyhlášenou značkou, řekl bych že je to jedna z nejpoužívanějších značek zahradní techniky. Technicky je prakticky krom kapotáže totožná se Stigou a Dolmarem, řadu prvků převzala také Honda. Výroba probíhá v Itálii s výše uvedenými značkami na jedné lince. Dá se o tom říct jedno - kvalitní osvědčená řešení jsou zabalená do moderního kabátku, i když kvalit traktorů Starjet nedosahuje, ale na běžné používání bude rozhodně stačit. Je to taková zlatá střední cesta, jak se říká.
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.112 (?), 20.6.2010 13:36
Zajímalo by mě, v čem traktory Castel Garden nedosahují kvalit StarJet - srovnejte XT190HD a StarJet 17,5 HP (P1). Oba mají jednoválec od BS s AVS, hydropřevodovku TuffTorq K46, svařovaný rám, kulové čepy na přední nápravě, sekačku 102 cm, elektromagnetické zapínání sekačky, ložiska v kolech.Moderní kabátek - plasty Italové mají lepší - šedý díl kapoty s červeným je sešroubován šrouby, mezi nimi jsou větrací otvory pro vzduch k ventilátoru motoru. StarJet má přední kapotu s nýty. Nemluvě o lícování dílů. Castel má parkovací brzdu, tzn. za chodu motoru lze z něj sesednout a motor může běžet. U StarJet se motor zastaví - je třeba zase startovat, vybíjí se baterie, opotřebovává startér. Obchází se to sepnutím spínače pod sedačkou. Castel má posunovací sedačku, gelovou baterii (StarJet normální s elektrolytem) a má ve výbavě nabíječku, další mulčovací nože, tažné zařízení, mulčovací záslepku. StarJet má na středním tunelu páčku pro přepínání na mulčování a má jen počitadlo motohodin.Castel má LCD display, kde je nabíjecí napětí, otáčkoměr pro zapínání sekačky, ukazatel docházejícího paliva, další kontrolky na předním panelu např. upozornění na vybitou baterii při startu. Pneumatiky u StarJet mají hladší vzorek než Castel. Přední kola jsou u Starjet větší, je to asi lepší než u Castel. Na hlavním řemenu pohonu má Castel o jednu kladku méně než StarJet. Vím o opotřebení hlavního řemene od napínací kladky u StarJet po cca 10 mth. StarJet je o cca 10 kg těžší než Castel. Jinak po mechanické stránce řešení je podobné, mají podobná mazací místa, i řízení přední nápravy. Takže Castel Garden XT190HD "kvalit traktorů Starjet" 17,5HP (P1)" může nedosahovat tak jen dílenským zpracováním. Což by při výrobě pro různé firmy - zapomněl jste SOLO, IBEA, dříve i Viking, bylo docela zvláštní. Já seču louku Castel dvouválec a soused vedle mě StarJet jednoválec Oba jsme je pořídili za stejné peníze. Má ho koupený o rok dříve. Důležitější při pořizování byla vzdálenost servisu a ND. StarJet s motory Vanquard a hydropřevodovkou TuffTorq K62 jsou něco jiného i cenově, než mnou uvedený stroj z roku 2007.
|
|
|
|
|
|
|
host - 37.218 (?), 9.8.2010 14:35
Starjet s motorem jednoválcem 17,5hp váží 252kg a Castelgarden XT200 váží 230kg. To je rozdíl 22kg a to i přes to, že motor 17,5 hp bude lehčí než dvouválec. Celkově je tedy na Starjetu mnohem víc železa, než na zmíněném Castelgardenu - to znamená větší robustnost, tuhost a životnost. A ono mezi plocháčem o tl.5mm a 6mm, při stejné výšce, je sakra rozdíl. Nemůžete tedy jenom porovnávat prostá konstrukční schemata, která budou asi téměř totožná.
Ještě jedna věc - Starjet má přední kapotu jednodílnou. Nikde nejsou žádné nýty ani spoje.
Nic proti Castelgardenu... ostatně všechny tyhle strojky jsou více méně stejné. Ale Starjet je takový typický český kovozemědělský výrobek - robustní, předimenzovaný, s obyčejným ale účelným designem. Castel je stroj se špičkovým atraktivním designem, plno líbivých doplňku - displeje a pod. a cena se dohoní tím, že se tu ubere 1mm oceli, tu se místo plechu 2mm použije plech 1,7mm apod. Ale jinak je to stejné.
Ale především záleží na obsluze a údržbě. Někdo bude mít zahradní traktůrek 10 let jako nový i při intenzivním používání na nerovném pozemku, tahání težké káry se štěrkem a zimním úklidu sněhu a někdo zruší John Deera za 3 mil. během měsíce při popojíždění po dvoře. Tož asi tak.
|
|
|
|
|
|
|
host - 37.218 (?), 9.8.2010 14:37
Jo ještě pro rejpaly - Castel nehaním. Kamarád ho má už 5 let k plné spokojenosti. A ten design se jim fakt poved.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.112 (?), 11.8.2010 17:27
Rozdíl hmotnosti je malý problém, horší je - ozubený řemen pohonu sekacího ústrojí. Na to tu kdosi nadával, ale mají to skoro všechny traktorky. Soused má AGS a je mu houby platné více oceli na skeletu, když už se mu v sekačce nože potkaly. A stačí najet několikrát na suchý, tvrdý velký krtinec nebo souhrn ktinců nebo mraveniště. Na mraveniště to hrozí hned na jaře. Pak už při pravidelním sečení nestačí mraveniště mravenci vybudovat. Nože se přitom přibrzdí, ozubený řemen přeskočí pár zubů a nože se k sobě posunou. Mi se pouze posunuly nože po přejetí celkem velkého krtince, hned jak jsem měl nový traktor. Nikdo to tady neřešil. Ani technici mi o tom nebezpečí neřekli. Od té doby vždy pole (zatravněné) projdu s motykou a takové větší krtince rozhrabu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 37.218 (?), 12.8.2010 10:30
hmm... možné to je. Mě se to ještě nestalo, a to jsem sekal i vyloženě neudržovanou drnitou plochu... bylo cejtit, že už to na traktorek néjni ono, ale nože se nepotkaly. Nicméně tohle riziko se asi nedá úplně vyloučit. To by muselý na disku uloženy volně nože... no ale to už by byl úplně jiný stroj.
Nejhorší asi budou skryté pařízky a větve.
|
|
|
|
|
|
|
host - 52.3 (?), 15.11.2010 21:36
Dobrý den, dovoluji si vytáhnout toto vlákno. Čtu už několik dní různá vlákna zde a musím přiznat, že se do výběru zahradního traktoru akorát více zamotávám, ale k věci.
Začal jsem přemýšlet o zahradním traktůrku a mé první kroky vedly na čumendu do Mountfieldu, který mám kousek. Osobně tuto firmu zrovna nemusím, ale to nechci rozvádět. Je po sezoně a zmíněné traktůrky Castle Garden jsou zajímavě zlevněny. Hned zde jsem si uvědomil, že pokud nějaký pořídím, bude to silnější (20HP či více) dvou válec a něco s trochu kvalitnější konstrukcí. Cenově 80-100 000,- Kč. A právě CG XT200HD mě hodně zaujal (akční cena 85 500,- Kč). Design ten hodně zaujme, ale neseká. 7 let záruka v Mountfieldu je také danajskej dar, stejnak bych si od nich maximálně koupil náhr. díly a rychle pryč. Líbí se mi na něm silný motor, informační displej, lepší vzor pneu, mulčování a tažné zař. v základní ceně a co si budeme říkat, ten design, pokud srovnáváte se stejnou výbavou jiných výrobců má navrch. Ještě musím napsat pro mě takovou dost podstatnou věc, šířka sečení je 102cm, max. šíře traktůrku je tak 106-107cm. Budu traktůrek převážet na vozíku se šířkou 109-110cm!
Jak jsem psal na začátku, byl to první obstojný traktůrek, který jsem viděl. Začal jsem se o to více zajímat a přečetl mnoho diskuzí. Hodně velkými favority se staly "české" Starjety a Karsit K22/102HX, který mě v současnosti láká nejvíce. Je to především silný motor 22HP a převodovka Tuff Torq K-62 s uzávěrkou, dobrá je i palivová nádrž na 13l. Je to designově taková kovařina, ale působí na mě bytelně, na vlastní oči jsem ho však neviděl. Cena je nyní v akci nějakých 96 000,- Kč. Asi bych měl zmínit, že ho chci využít v zimě na odklízení sněhu a v sezoně převážet k rodičům, kteří mají u chaty 2000m svažitého pozemku. Celkem budu sekat 3500m v rodině a možná pár kšeftů po vesnici, proto bych rád vybral rozumný kompromis kvalita/cena.
Starjet jsem viděl osobně jeden (P1 tuším) a trochu mě zklamal. Mnoho lidí je zde opěvuje, ale mě připadají neúměrně dražší proti konkurenci ve své třídě a provedení tak nějak zmatlané. Dočetl jsem se o problémech se žacím ústrojím (odírání řemene), vzorek pneu velmi hladký, malá palivová nádrž, dorazil mě ten plastový kryt motoru a ty nalepené halogeny. Zaujal mě až model AJ 102-20 (P4), ale ten je za nějakých 123 000,- Kč (osobně jsem neviděl), musel by být v akci okolo 100 000,-, abych se nechal přesvědčit.
V současné chvíli bych nejvíce uvítal informace o zmíněném modelu Karsit, pak samozřejmě zkušenosti s Castle Garden XT 200 HD a také informaci o motorech BS Vanguard a Intec. Je typ Vanguard velkou předností?
Omlouvám se za rozsáhlejší popis, pročetl jsem opravdu mnoho diskuzí, vím kolik značek existuje, které fabriky dělají více značek, mrknul jsem se i na "profi" stroje Iseki, Kubota, atd a stále nejvíce rozmýšlím mezi těmito třemi - CG, Starjet, Karsit. Můžete se se mnou prosím podělit o zkušenosti s uvedenými strojemi?
Děkuji Jirka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|