Brždění VARI z prudkého kopce
|
|
 |
 |
host - 84.190 (?) 27.9.2018 16:08
Pro pána 149.16.Omlouvám se, moje psaní je někdy k nepochopení a proto se budu snažit něco objasnit.Nepsal jsem, že pluh je krasavac, ale moje VARI -GLOBÁL je krasavec.Teď zpět k pluhu a k nastavovacímu tělesu.Pluh má zajišťovací kolík aby držel v pravo nebo vlevo.Jeho dráha byla dlouhá a vypadávání vydliček mě zdržovalo.To jsem úpravou omezil a přehazuji pluh nohama. NT-3 se provozem uvolní.Duté kolíky se se dokážou i ohnout.Hlavně při trhnutí za kořen.Pak je těleso max. volné v závitu a zasluhuje si vymezení podložkou nebo dokonce výměnou kolíku. Šířka brázdy je daná výrobcem, šlo mi o to, abych nedělal víc, než uvádí výrobce.Hlavně mi nepište, že to nejde, že pluh musí být kolmo, to vím. Teď ty duše.To co jsem psal nebylo o vás.To bych si nedovolil.To jsem četl jinde a teprve dneska jsem zjistil, že jsem o vás zavadil, když jsem pročítal vaše psaní.Musí se to umět.I ty bezdušovky.Ne jenom nadávat.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 84.190 (?), 27.9.2018 16:08
Pro pána 149.16.Omlouvám se, moje psaní je někdy k nepochopení a proto se budu snažit něco objasnit.Nepsal jsem, že pluh je krasavac, ale moje VARI -GLOBÁL je krasavec.Teď zpět k pluhu a k nastavovacímu tělesu.Pluh má zajišťovací kolík aby držel v pravo nebo vlevo.Jeho dráha byla dlouhá a vypadávání vydliček mě zdržovalo.To jsem úpravou omezil a přehazuji pluh nohama. NT-3 se provozem uvolní.Duté kolíky se se dokážou i ohnout.Hlavně při trhnutí za kořen.Pak je těleso max. volné v závitu a zasluhuje si vymezení podložkou nebo dokonce výměnou kolíku. Šířka brázdy je daná výrobcem, šlo mi o to, abych nedělal víc, než uvádí výrobce.Hlavně mi nepište, že to nejde, že pluh musí být kolmo, to vím. Teď ty duše.To co jsem psal nebylo o vás.To bych si nedovolil.To jsem četl jinde a teprve dneska jsem zjistil, že jsem o vás zavadil, když jsem pročítal vaše psaní.Musí se to umět.I ty bezdušovky.Ne jenom nadávat.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 149.16 (?), 28.9.2018 7:25
No vidíte pane 84.190, jak ustupujete a přiznáváte, že šířku brázdy měnit nelze. Ono by to šlo, ale to byste musel mít úplně jiné nastavovací těleso, které bylo k dostání na Slovensku, ale které se již nevyrábí a šlo by bez přenastavování orat jen na jednu stranu. Originální nastavovací těleso i s pluhem od Vari, mám vyzkoušeno. Na tělese bylo pár lomů, odstraněných svařováním, tak jsem se modlil, ať mi to vydrží do doby vrácení. A jsem u duše, či spíše u bezdušových pneumatik, použitých na systému Vari. Napsal jsem, že mne s jejich nahuštěním vyhodli z pneuservisu, s tím, že je mám odevdat do sběrného dvora. Nebyl to jeden servis, ale dva. No a teď k tomu ořechovému. Když víte, jak na bezdušovky, tak proč to k sakru neporadíte! S tím nadáváním se velmi mýlíte. Je to pouze konstatování nedokonalosti tohoto systému, který měl v určité době své opodstatnění, zvláště, když marketingové žvásty vyzdvihují tento systém do nebeských výšek.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 96.42 (?), 28.9.2018 12:32
Včerá sem zas zapnul brzdu motorem. Šikovná brzda. Orat teprv budu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 149.16 (?), 28.9.2018 14:58
Jak se zapíná, to je každý den jinak? A v čem je šikovná?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 96.42 (?), 28.9.2018 19:10
|
|
 |
|
 |
 |
|
Zahradnik72 - (28) - 84.204 (?), 29.9.2018 23:42
150.170:
Mohl byste prosím upřesnit ty problémy s motorem XP200? Uvažuji nad tím, že jej koupím a tak sháním informace. (technická - Honda dělá ty motory prý taky v Číně)
Děkuji
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 40.227 (?), 30.9.2018 12:46
Zajímavý je, že já XP používám taky a nemůžu si ho vynachválit. Síly GSV Hondy sice nedosahuje, za to má ale velmi jednoduchou údržbu a startuje i v mrazech. Obecně největší problém je mezi řidítky a zemí, nastavit pluh k orbě včetně dorazů, seřízení dopředného sklonu a zaklápění hlíny se musí poprvé pořádně udělat, pak vám i středně těžká půda pujde orat jednou rukou. Vari system považuju za jeden z top strojů v rámci českých firem, problém je v hlouposti lidí a místní konkurenci, která šnekový převod, pro malotraktor vhodné řešení, neustále shazuje. Když vám to nevoní, běžte do řemeňáku, garantuju však, že brzy na vari přejdete zpátky.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 96.42 (?), 30.9.2018 12:50
Tak tak. Mezi řídítky a zemí. Řemeně sem měl. Zaplaťpánbůh sem se zbavil přes bazoš.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Zahradnik72 - (28) - 84.204 (?), 30.9.2018 13:23
Chcete říct, že Hondy v mrazech (kdybych chtěl odhrnovat sníh) nenastartují? Nebo s potížemi?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 15.7 (?), 30.9.2018 17:57
Hondy mají v zimě dva zásadní problémy - v mrazech jim tuhnou pružinky regulace výkonu, tudíž motor může mít problém s nastartováním. V tuhém mrazu tuhne řemen rozvodů a při startování dochází k jeho přeskoku, byla na to vydaná i ofiko informace před několika lety. Kolem nuly problém ale obecně nebývá, chce to řídký celoroční olej origo vari nebo honda, případně mogul alfa pro motory zahradních traktorů. I tak bych ale raději šel do xp, ten je jednodušší, zimu obecně lépe snáší a má lacinější náhradní díly.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|