Bionafta



host - 7.56 (?)
14.5.2009 20:36

Dobré. Normálně na to jezdím. Na bionaftu jsem už najezdil snad 200 tisíc kilometrů. Motor Peugeot 1,7 td. r.v. 1994

HQ257

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 67.35 (?), 6.5.2009 16:06, zobrazeno: 9897x

Zdravim. Ake mate skusenosti s bionaftou?

   
host - 223.2 (?), 6.5.2009 16:33

Špatné!!

      
host - 7.56 (?), 14.5.2009 20:36

Dobré. Normálně na to jezdím. Na bionaftu jsem už najezdil snad 200 tisíc kilometrů. Motor Peugeot 1,7 td. r.v. 1994

HQ257

         
host - 22.186 (?), 14.5.2009 21:42

My sme ji pálily ve 4 nákladních vozech, asi 3 roky bez problémů. Pro poruchu diferáku jeden zůstal stát asi 6 měsíců a totáně se zalepilo vstřik. čerpadlo, musely sme dát i nové trysky. Dokud se jezdí pohoda, po odstavení běs.

   
host - 77.50 (?), 15.5.2009 14:59

bionafta je ok, pokud se lije do motorů pro ni stavěných. Určitě bych ji nenalil např. do staršího zetora, viděl jsem jeden motor po používání bionafty a díly vypadaly jak politý sirupem. Do starých dieslů jedině klasickou naftu

      
host - 33.174 (?), 15.5.2009 22:50

Jezdil jsem na bionaftu zetorem několik let a v pohodě.Akorát se po přechodu na bionaftu doporučuje po několika vyjetých nádržích vyměnit naftové filtry.Pravdou je, že se nesmí nechat stroj odstavený na delší dobu-,,zalepení'' palivové soustavy-jak je řečeno v předešlém příspěvku.Při odstávce na delší dobu jsem nádrž vyjel a naplnil klasickou naftou.Aleš

         
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 16.5.2009 9:44

Kdyby byla bionafta bezproblémová, nepřidávala by se do kasiky pouze v řádu procent, viz problémy popsané v předchoyích příspěvcích.

            
honzauta1969 - (12) - 51.27 (?), 17.5.2009 12:57

Jezdil jsem na bionaftu novou oktávií až do jejích 150000km, potom jsem přestal jelikož se změnila daňová politika a cenově to již nebylo zajímavé. Měl jsem oproti naftě o 0,4 l vyšší spotřebu, rozdíl ve výkonu jsem nepoznal, jezdil jsem každý den, měsíčně cca 6000km. Jen ještě mohu dodat, že jsem dál tuto Octávii provozoval do 285000km bez jakkýkoliv problémů, potom ji prodal.

               
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18317) - 94.12 (?), 17.5.2009 13:31

Pokud si pamatuju, SETA Diesel od ÖMV měl atest na TDi motory od koncernu VW. Ukazoval mi jej zástupce benzinky na brněnském autosalonu, rok si už nepamatuju, jak se tam předváděly ty nová malá auta z Kolína. 
   Na bionaftu jsem jezdil 5 let starým atmosférickým Golfem, rozdíl ve spotřebě byl úplně minimální.
   Problém, jak pravil ten dealer, není palivio jako takové, pokud se každodenně jezdí. MEŘO se rychleji rozkládá, nádrž by se měla vyjet do 2 týdnů. 
    Ještě co mi říkal k měření spotřeby. Většina řidičů ji měří tak, že načerpá plnou a porovná s najetými kilometry od minulého tankování. Pokud napustí nádrž úplně plnou, až je vidět hladina nafty, budiž, i když se to nemá. Častěji se tankuje do prvního vypnutí pistole. To je ale hodně závislé na množství protipěnivých přísad.  Nafty, která méně pění, se logicky natankuje víc. Nejméně prý pění nafta od Shell, nejvíc různé bionafty. Mnoho řidičů mělo ve zvyku pravidelně střídat čerpání motorové a bio nafty. A protože podle načerpání nové nádrže spočítali spotřebu té předešlé, vycházelo to tak, že větší spotřebu má pěnivější bionafta. Jestli je to pravda, nevím, ta informace je již skoro 10 let stará. Ostatně, jak prošlo parlamentem, řepkový metylester se dnes přidává snad do každé nafty. 

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Řezání zahrandních obrubníků5.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků3.4.2025
Bojler Ariston - anoda30.3.2025
Bojler Ariston - anoda28.3.2025
Ventilátor na krbová kamna27.3.2025
Řezání zahrandních obrubníků10.3.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika