Pokud si pamatuju, SETA Diesel od ÖMV měl atest na TDi motory od koncernu VW. Ukazoval mi jej zástupce benzinky na brněnském autosalonu, rok si už nepamatuju, jak se tam předváděly ty nová malá auta z Kolína.
Na bionaftu jsem jezdil 5 let starým atmosférickým Golfem, rozdíl ve spotřebě byl úplně minimální.
Problém, jak pravil ten dealer, není palivio jako takové, pokud se každodenně jezdí. MEŘO se rychleji rozkládá, nádrž by se měla vyjet do 2 týdnů.
Ještě co mi říkal k měření spotřeby. Většina řidičů ji měří tak, že načerpá plnou a porovná s najetými kilometry od minulého tankování. Pokud napustí nádrž úplně plnou, až je vidět hladina nafty, budiž, i když se to nemá. Častěji se tankuje do prvního vypnutí pistole. To je ale hodně závislé na množství protipěnivých přísad. Nafty, která méně pění, se logicky natankuje víc. Nejméně prý pění nafta od Shell, nejvíc různé bionafty. Mnoho řidičů mělo ve zvyku pravidelně střídat čerpání motorové a bio nafty. A protože podle načerpání nové nádrže spočítali spotřebu té předešlé, vycházelo to tak, že větší spotřebu má pěnivější bionafta. Jestli je to pravda, nevím, ta informace je již skoro 10 let stará. Ostatně, jak prošlo parlamentem, řepkový metylester se dnes přidává snad do každé nafty.