40 let stará nafta
|
|
 |
 |
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 7.210 (?) 13.9.2009 11:23
Ano, i sněhu bylo dřív víc, jablka byla sladší a život lepší.
Pokud má traktor klasický jednoduchý diesel a vy jste klikař, bude možná fungovat, minimálně je zde riziko zkrácení životnosti. Před rozhodnutím , zda naliji historicky cenou "naftu" do libovolného spalovacího motoru je vhodné se zamyslet nad tím, zda má sud staré nafty větší cenu, než je zůstatková hodnota stroje, do kterého staré palivo nalévám. Je o tak?
S trochou smůly se můžete za čas porozhlédnout po jiném stroji. Představa, že se dřív snad vyráběly PHM s výrazně delší životností, nebo že se degradační chemické procesy zastaví (Nějak, snad, protože si to přeji) je mimo rozsah pochopení.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 45.244 (?), 15.4.2009 18:04
Děkuji to všechno vím jen jsem chtěl odbočit od nekonečné debaty o použití staré nafty, tak se prosím nezlobte že jsem to takto zneužil a dík.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 201.120 (?), 10.9.2009 13:40
Ještě starší nafty mám "pouhých" 20L. Úspěšně ji využívám pro konzervace uloženého nářadí, mazání a čištění a pod. Doporučuji se v menších dávkách podělit s přáteli a uvidíte co lidí bude spokojeno a bude vás pochvalovat. Zdenek
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.90 (?), 13.9.2009 7:15
Tak mi to nedalo a sud jsem otevřel. Byl tam podtlak, syčelo to jak zavařenina.
Nafta je jak nová, čistá, žádný zákal, nalil jsem to do traktoru a jezdím.
Řek bych, že kdysi byla nafta opravdu nafta, ta dnešní mi připadá jako náhražka mezi naftou a benzínem, i vůně je jiná. Ta by určitě nevydržela ani 10 roků. HM
|
|
 |
|
 |
 |
|
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 7.210 (?), 13.9.2009 11:23
Ano, i sněhu bylo dřív víc, jablka byla sladší a život lepší.
Pokud má traktor klasický jednoduchý diesel a vy jste klikař, bude možná fungovat, minimálně je zde riziko zkrácení životnosti. Před rozhodnutím , zda naliji historicky cenou "naftu" do libovolného spalovacího motoru je vhodné se zamyslet nad tím, zda má sud staré nafty větší cenu, než je zůstatková hodnota stroje, do kterého staré palivo nalévám. Je o tak?
S trochou smůly se můžete za čas porozhlédnout po jiném stroji. Představa, že se dřív snad vyráběly PHM s výrazně delší životností, nebo že se degradační chemické procesy zastaví (Nějak, snad, protože si to přeji) je mimo rozsah pochopení.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 17.9.2009 19:42
Nevím jaké chemické procesy se vyvíjejí v dnešní naftě ale rozhodně by nevydržela jako ta (prošlá), ale mám pár přátel co jezdí na fritovací olej a myslím si že ten má hodně málo společného s naftou, a jezdí to, to je zajimavý a je to zadara max nějaký prezent kuchařce.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 4.78 (?), 30.9.2009 14:28
HMM, v degradované naftě najdete sloučeniny, které mohou motor poškodit. Srovnání s fritovacím olejem není racionální. Je to stejné, jako kdybyste řekl :
"No, to že tvrdíš, že si lyže na špatném sněhu s kameny poškodíš je nesmysl, mám známé a ti to jezdí na bobech a jsou v pohodě."
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 235.114 (?), 1.10.2009 20:57
Pánové, já teď úplně mimo odborné téma.
Jak se 200l sud nafty zničehonic objevil před 40 lety ve Vaši garáži?
Že by:
1- spadl z ruského tanku? -5%
2- děda jezdil s buldozérem? -100%
3- my izměnili jego za vodku? -100%
Co je správně?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 29.6 (?), 19.2.2010 15:41
Myslíte tedy že cca 5let starou naftu můžu lít bez obav do odolného TDI 81KW v oktávii? Dle těch strategických zásob co jsem se zde dočetl, by se nemělo nic stát? případně jak dlouho lze bezobav skladovat naftu v sodech plech. kanystrech? Pro jistotu při tankování přidávám aditiva. Mám nějakou zásobu z dob kdy byla za 20Kč/l
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|