jedlé kaštany
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 83.150 (?), 25.9.2007 22:19
Před pěti lety jsem dostal dva stromky jedlých kaštanů. Dnes jsou to stromy čtyři metry vysoké, krásné a druhým rokem obalené plody. Malý problém. Po puknutí plodu vypadnou min. čtyři semena (kaštánky), velikostně i barvou odpovídající, ale jakoby splasklé, bez "jádra" - hluché. Hnojil jsem jak plnohodnotným hnojivem, tak letos i draselnou solí. Bydlím v Liberci, půda je dobře propustná, v základu "žulový perk". Již jsem se ptal v několika renomovaných zahradnictvích, arboretech, bohužel, jedlé kaštany znají pouze teoreticky, praxe žádná. Jsou to krásné, dekorativní stromy rostoucí i u nás na severu. Prosím poraďte, nebo mne odkažte třeba na prodejce (mimo různých Marketů a pod.). Za poskytnutí jakékoliv rady, předem děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
host - 46.199 (?), 29.9.2007 14:48
Jsem sice zahradnický laik, ale troufám si tvrdit, že v Liberci nemají šanci dozrát. Máme tady v Praze (blízko centra, cca 250 m. n m.) kousek od domu velký kaštan, který má každoročně tyto "šlupky" bez jádra, pouze loni, když byl mimořádně teplý konec léta a podzim, jsem našel asi 6 velkých kaštanů, které se daly jíst. Prostě na našem území na to nejsou klimatické podmínky s výjimkou mimořádných roků.
|
|
|
|
|
|
|
host - 94.237 (?), 29.9.2007 22:26
Po mnoho let měl u nás rostoucí kaštanovník jen pár kaštanů, jinak mnoho prázdných slupek. Teprve v posledních letech má bohatou úrodu, nejspíš proto, že v jeho blízkosti začaly kvést další mladé kaštanovníky. V asi 300 m.n.m. v chladnější oblasti než je Praha, 15 km severně od Hradce Králové.
|
|
|
|
|
|
|
host - 219.194 (?), 1.10.2007 13:57
V zámecké zahradě na Sychrově jedlé kaštany dozrávají a jsou normálně velké jako v obchodě. A je to kousek od Liberce.
|
|
|
|
|
|
|
host - 208.165 (?), 1.10.2007 18:14
V Nasavrkách okr. Chrudim je velký sad jedlých kaštanů. 500m.n.m. severní svah, každoročně plodí.
|
|
|
|
|
|
|
host - 83.150 (?), 3.10.2007 1:19