Jak na bazalku

host - 200.145 (?)
29.6.2010 22:36

Moc Vám děkuji, hned vymyslím nějaké jídlo s čerstvou bazalkou a začnu stříhat.  Už se těším.  Petra

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 200.145 (?), 29.6.2010 20:46, zobrazeno: 7703x

Hezký podvečer všem zahrádkářům. Už jednou jsem se ptala, co s bazalkou, ale nikdo se mi neozval. :-(Nasela jsem si trpasličí bazalku do truhlíčku za okno. Už má cca 20-25 cm a chystá se kvést. Chtěla jsem se zeptat, zda ji mám sestřihnout a ona opět obrazí nebo se otrhávají jen lístečky. A co s těmi květy? Počkat až odkvete nebo květy odstřihnout?Jsem začátečník, tak prosím o radu. Děkuji, Petra.

Oxalistriangularis - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (578) - 238.24 (?), 29.6.2010 22:01

Já bazalkám průběžně, do spotřeby v kuchyni, odštipuji vršky tak, že vždycky pod ušípnutím musí zůstat vyrůstající zálistky z paždí lístků. Z těch se vytváří nové větvičky a na nich zase vyrůstají zálistky. Nad nimi se zase uštipuje. Bazalku vykvést nenechávám, neboť ji průběžně ty vršky, kde se tvoří květy, uštipuji. Takto mám bazalkové keříky funkční až do podzimu. Mám bazalkový záhon venku, keříků mám asi dvacet. Ke konci léta některé z nich ovšem pak už vykvést nechám a semínka použiji na výsev a předpěstování sazenic pro sklizeň v celém příštím roce. Nakonec všechny keříky, dřív než nastane chladno, které by bazalku stejně umořilo, usuším, suché lístky z větviček sdrhnu a v suché čisté lahvi se šroubovacím uzávěrem uskladním k ostatnímu koření na průběžné používání během zimního období.

Pilně sklízejte a přebytky si usušte. 

host - 200.145 (?), 29.6.2010 22:36

Moc Vám děkuji, hned vymyslím nějaké jídlo s čerstvou bazalkou a začnu stříhat.  Už se těším.  Petra

host - 8.182 (?), 10.7.2012 13:56