Nové jabloně, jaké?
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 124.6 (?), 4.2.2008 16:48, zobrazeno: 26226x
Koupili jsme dům (u Pardubic) se zahradou i ovocnými stromy, ale již letitými a některé jabloně odumřely (pod kůrou nějací lýkožrouti?). Chtěli bychom zasadit 2-3 nové jabloně, a to takové, které by dávaly úrodu postupně. Rezistentní a spíš ne moc sladké, mám cukrovku. Půda je tady asi 20 cm hlinitopísčitá, pak písek-vátina.Prosím o radu - jaké jabloně byste mi poradili? Jsem laik a zdá se mi, že druhů je moc.
Děkuji velmi.
Helena Tichá
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Jerome - (18) - 82.60 (?), 4.2.2008 17:40
Tak to je zajímavé - nevíte, prosím, jak je to tedy s Ontáriem? O něm se říká, že je to jablko pro diabetiky...Rozdíl mezi ním a jinými, třeba i dojmem mnohem sladšími, nebude nijak horentní!? Lze to kvantifikovat  !?
|
|
 |
|
 |
 |
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18317) - 85.27 (?), 4.2.2008 18:27
Kvantifikovat to samozřejmě lze, např. orientačně moštoměrem. Ale rozdíl ve sladkosti mezi jablky ošetřovanými ve vyhnojené a neošetřovanými v chudé půdě je podstatně větší než u jednotlivých odrůd navzájem. Zřelnější je u odrůd hojně a pravidelně plodných (rychleji vyčerpají půdu). Typické např. u James Grieve. Poměr glukózy a fruktózy se měří obtížněji, obě patří mezi redukující cukry, myslím ale, že v závislosti na odrůdě příliš nekolísá.
Každý, kdo měří cukernatost při moštování potvrdí, že nejvíce cukrů obsahují mošty z pozdních zimních jablek, byť se zdají organolepticky kyselejší.
Můj soukromý názor je, že termín "jablka pro diabetiky" je nepodložený eufemizmus propagující odrůdy jablek, jejichž chuť se šlechtitelům příliš nepovedla.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18317) - 85.27 (?), 4.2.2008 21:39