Dvojité a trojité plody broskve
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 210.4 (?), 9.5.2011 9:16, zobrazeno: 14501x
Dobrý den, jsem s broskvemi začátečník, letos po opadu okvětí jsem u plodů své tříleté broskve Red Haven na Ostravsku zjistil, že naprostá většina zbylých plodů po propadu je dvojitá a trojitá (jeden plod měl dvě, nebo tři blizny). Loni bylo pár prvních nasazených plodů "na ochutnávku" (z nichž nakonec zůstal a dozrál jen jeden) a tento problém nebyl. Letos jsou nasazeny desítky plodů s poměrem cca 10% jednoduchých (normálních), 40% dvojitých a 50% trojitých. Vím, že u peckovin (hlavně u švestek) se někdy dvojitý plod objeví, ale aby naprostá většina byla takovýchto jsem ještě neviděl. Má vůbec smysl takovéto plody nechávat, mají šanci dozrát, nerozpraskají? Čím by to mohlo být způsobeno? Na genetickou vadu stromku to nevypadá, jelikož loni se problém nevyskytl. děkuji. Prokop. Mohu dodat i foto.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 210.4 (?), 11.5.2011 6:42
Přikládám i fotky abnormálních plodů. Při blížším ohledání je asi největší poměr dvojitých, pak jsou trojité, jednoduchých je asi fakt jen 10-15%, a dokonce jsem našel i jeden čtveřitý, viz foto. Později kdyžtak dám vědět, jak se plody vyvíjejí a jestli neopadly. Je to asi fakt rarita, takové procento abnormálních plodů. Otrhávat je asi nebudu, to bych měl po úrodě, navíc když jen tak tak přežily nedávné mrazíky. Prokop
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 210.4 (?), 11.5.2011 6:44
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 210.4 (?), 11.5.2011 6:45
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 6.247 (?), 11.5.2011 16:57
Snad tady někdo poradí nebo vysvětlí, proč k podobným věcem dochází. Stejný problém se vyskytl i u mého stromku. Zasadil jsem jej v loňském roce na jaře, letos na něm bylo asi deset květů a všechny vypadaly, jako na předchozích fotografiích. Samozřejmě jsem je otrhal, abych nevysiloval stromek, ale mám obavy, aby se podobný stav neopakoval i v dalších letech. Přikládal jsem to nevyzrálosti stromu, ale podle předchozího příspěvku bude příčina asi někde jinde.
|
|