Broskve a nektarinky ze semena

Mimmo - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2263) - 91.93 (?) 
22.7.2017 10:50

U broskví se dá trefit s velkou pravděpodobností do přijatelné kvality plodů ze semenáčků. Odolnost semenáčku by mohla být v budoucnu lepší než u štěpovaného stromku. Druhá věc je, že ne všechny zahrady snášejí broskvoňovou podnož. V mém případě raději používám jako podnož mandloně, meruňky a hlavně slivoně. Broskvoně jen na mírně kyselejší propustné půdě. Bohužel v chladnější oblasti. Plodící semenáčky meruněk jsem také mnohokrát viděl. Taky je tam šance na přijatelnou odrůdu. Jednou jsem však viděl strom s dost malými plody a taky jeden s neoddělitelnými peckami, což kvalitu uznané odrůdy nedosahuje.

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

host - 214.40 (?), 22.7.2017 11:53

Jsem laik,  nikdy se mi nepodařilo aby planá broskvoň mněla dobré plody proto vše raději očkuji. Tady rostou meruňky většinou Velkopavlovické, staré 40 a více let, jsou mohutné a vysoké i přes 7 metrů, a ty velké plody to je lahoda ne jak ty nové odrůdy. Zvláštní je že asi tak během posledních 25 let jsem koupil několik stromků meruňek ale všechny do pár let vždycky uschly.

host - 173.132 (?), 23.7.2017 8:32

Já jsem taky amatér, broskvoně z pecek neočkuji a plody se ve většině případů blíží originálu. Tady je semenáč z bulharských broskví - bez očkování.

S broskvemi, co se semenáčů týká není problém. Kvalitní meruňky z pecek se ale podaří jen tak z 20% a pro mne nemá cenu se tím zabývat.

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18317) - 236.1 (?), 23.7.2017 8:47

plody se ve většině případů blíží originálu...

Blíží, ale málokdy ho dosáhnou. Naočkováním nijak nezhoršíte vitalitu stromku. Beztak ho každý rok stříháte. Podstatné je, že stromek roste bez přesazování. 

host - 173.132 (?), 23.7.2017 9:27