Zelena zahrada



Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1247) - 7.210 (?)
17.2.2009 14:54

No, je zde mix pravd a polopravd. Naprosto chápu obchodní politiku Stihlu, živit se obchodem není žádný med. Na druhou stranu žvásty o "legálním dovozu"  jsou v prostoru EU frázemi zavánějícími kartelovým chováním. Pokud je přístroj dovezen ze zemí EU, podotýkám, že EU je jeden ekonomický prostor, pak je hraní si na "regiony" nejen směšné, ale dokonce trestuhodné.

Co je legální či nelegální neurčují nějaké komické vnitřní předpisy té či onné firmy , ale příslušné zákonné a podzákonné normy, které vytváří a schvalují legislativní orgány a příslušná ministerstva. Nějak jsem si nevšimnul, že by mezi zákonodárnými institucemi kam patří vláda a parlament byl i nějaký orgán se jménem stihl.

Houpat ano, ale nesmíte s námi třískat o zem.

Se stejnou logikou by mohl Servis z Plzně prohlásit, že "Budějovický" stroj nevezme do servisu.

(Stejně bych já mohl prohlásit, že mám právo první noci s dcerou nájemníka, nebo začít prohlašovat, že budu na chodníku před domem vybírat mýto)

Samozřejmě, že autorizované servisy žijí z plateb autorizovaných distributorů. Servisy i oficiální dealer pomocí právních kliček a snahy o maximalizaci zisku drží ceny jak to jde. Na tom není nic špatného a chápu to. Může za to i EU se svým vysokým daňovým zatížením - náklady na provoz firmy jsou zde příšerné. Pro ilustraci je zajímavé se podívat co stojí zahradní technika STihl v USA.

Dlouhodobě je ale taková praxe neudržitelná, je spíš otázkou času, kdy se bude této praxi budou věnovat komise EU, bude to nutné. Odporuje to smyslu EU. Podobná situace před pár lety panovala s osobními vozidly, následně se několik zákazníků soudilo - dovezli nový automobil z jiné země EU a servis u nich doma odmítnul provádět bezplatný servis.  Zároveň automobilky prodávaly jen "autorizovaným dealerům". Firmy si fakturaci za služby uvnitř svých řetězců musely vyřešit . No a najednou to šlo! Dnes je s tím konec, se skřípěním zubů došlo ke změnám. Nicméně viníkem nejsou pouze výrobci, ale byrokratický systém EU a vysoká daňová zátěž ožebračující podnikatele.

PS. celkový přístup hovoří o nesolidnosti primárního výrobce - ten rád dodá za dobrou dealerskou cenu zboží subjektu , který si jej objedná přímo. (například ZZ), to ale neznamená, že by ZZ byli zločinci, jenom nakoupili stejné zboží za lepší cenu, než jim nabídnul lokální dovozce. Chce nám snad STihl tvrdit, že ZZ prodal aušus?Jistě ne, zboží bude stejně kvalitně vyrobené. Stihl pouze nevyřešil servisní interní směrnice uvnitř EU, kde jistě  na maximum využívá  výhod jednotného trhu ve svůj prospěch, na zákazníky ale zatím kašle a nutí je , aby drželi v rukách Černého Petra oni.

Výrobky stihl osobně považuji za po technické stránce kvalitní, inovativní a spolehlivé.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
               
host - 21.36 (?), 12.2.2009 13:18

Aj aj... ja pomyslim prave na ten samej krovinak. O proti autorizovanym prodejnam Stihl je rozdil v cene opravdu velky. Tak ted fakt nevim, o problemech se zarukou jsem taky slysel...  J.

                  
host - 11.107 (?), 12.2.2009 16:36

No právě! Cenový rozdíl je opravdu zajímavý. Už vidím, jak se nám servisáci Stihlu smějí. Ať. Posílal jsem jim už i upomínku na můj dotaz. NIC. ZZ jak kdyby neexistovala. Když tam zavolám bude zase ostuda. Já se znám. Čekám tedy jak to dopadne. Mohl by jste se více konkrétně poptat ve ivašem okolí ať víte na čem jste a já že je to asi všude stejný. Nebo taky ne. Tak co budem čekat? Osobně jsem přesvědčen, že to zde někdo z oněch odborníků ZZ čte a asi se taky dobře baví. Tady jsem ještě okopíroval část pohádky z profilu firmy Jsme mladá prosperující česká firma s českým kapitálem, kterou tvoří mladý a flexibilní tým, který je okamžitě připraven reagovat na vaše objednávky, přání a dotazy.

                     
host - 31.115 (?), 17.2.2009 14:40

Dobrý den. Myslím že odpovědi se od ZZ hned tak nedočkáte. A to z jednoduchého důvodu. Firma STIHL v rámci celokoncernové strategie prodává své produkty pouze prostřednictvím autorizovaných prodejců se servisem a to v kamenných prodejnách. Cílem je, aby zákazník odcházel se správným strojem ve vztahu k jeho potřebám, seznámen co nejdůkladněji s obsluhou v zájmu předejití chyb obsluhy, které by mohli znamenat zaviněné poruchy s následnými náklady. Za ještě důležitější firma STIHL považuje bezpečné zacházení se stroji. Součástí prodeje je proto nedílně i seznámení s bezpečností práce. Proto je internetový obchod s produkty STIHL zakázaný. Z uvedeného je zřejmé že ZZ není oficielním prodejcem STIHL a s největší pravděpodobností není schopná požadovaný stroj dodat. Určitě ne legálně, protože STIHL skutečně považuje jakýkoli jiný způsob prodeje než je dán jeho předpisy za nelegální. Sice mi není jasné co ZZ vede k prezentování zboží které není schopna dodat, ale s tím nic neudělám.

Proto ale doporučuji: Máteli zájem o produkt STIHL, zajděte do nejbližší prodejny se servisem. Veřte že Vám bude prodán velmi kvalitní stroj, za cenu odpovídající technické úrovni a kvalitě, se zajištěnými poprodejními službami. Myslím že to z dlouhodobého hlediska oceníte. Mirek

                     
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1247) - 7.210 (?), 17.2.2009 14:54

No, je zde mix pravd a polopravd. Naprosto chápu obchodní politiku Stihlu, živit se obchodem není žádný med. Na druhou stranu žvásty o "legálním dovozu"  jsou v prostoru EU frázemi zavánějícími kartelovým chováním. Pokud je přístroj dovezen ze zemí EU, podotýkám, že EU je jeden ekonomický prostor, pak je hraní si na "regiony" nejen směšné, ale dokonce trestuhodné.

Co je legální či nelegální neurčují nějaké komické vnitřní předpisy té či onné firmy , ale příslušné zákonné a podzákonné normy, které vytváří a schvalují legislativní orgány a příslušná ministerstva. Nějak jsem si nevšimnul, že by mezi zákonodárnými institucemi kam patří vláda a parlament byl i nějaký orgán se jménem stihl.

Houpat ano, ale nesmíte s námi třískat o zem.

Se stejnou logikou by mohl Servis z Plzně prohlásit, že "Budějovický" stroj nevezme do servisu.

(Stejně bych já mohl prohlásit, že mám právo první noci s dcerou nájemníka, nebo začít prohlašovat, že budu na chodníku před domem vybírat mýto)

Samozřejmě, že autorizované servisy žijí z plateb autorizovaných distributorů. Servisy i oficiální dealer pomocí právních kliček a snahy o maximalizaci zisku drží ceny jak to jde. Na tom není nic špatného a chápu to. Může za to i EU se svým vysokým daňovým zatížením - náklady na provoz firmy jsou zde příšerné. Pro ilustraci je zajímavé se podívat co stojí zahradní technika STihl v USA.

Dlouhodobě je ale taková praxe neudržitelná, je spíš otázkou času, kdy se bude této praxi budou věnovat komise EU, bude to nutné. Odporuje to smyslu EU. Podobná situace před pár lety panovala s osobními vozidly, následně se několik zákazníků soudilo - dovezli nový automobil z jiné země EU a servis u nich doma odmítnul provádět bezplatný servis.  Zároveň automobilky prodávaly jen "autorizovaným dealerům". Firmy si fakturaci za služby uvnitř svých řetězců musely vyřešit . No a najednou to šlo! Dnes je s tím konec, se skřípěním zubů došlo ke změnám. Nicméně viníkem nejsou pouze výrobci, ale byrokratický systém EU a vysoká daňová zátěž ožebračující podnikatele.

PS. celkový přístup hovoří o nesolidnosti primárního výrobce - ten rád dodá za dobrou dealerskou cenu zboží subjektu , který si jej objedná přímo. (například ZZ), to ale neznamená, že by ZZ byli zločinci, jenom nakoupili stejné zboží za lepší cenu, než jim nabídnul lokální dovozce. Chce nám snad STihl tvrdit, že ZZ prodal aušus?Jistě ne, zboží bude stejně kvalitně vyrobené. Stihl pouze nevyřešil servisní interní směrnice uvnitř EU, kde jistě  na maximum využívá  výhod jednotného trhu ve svůj prospěch, na zákazníky ale zatím kašle a nutí je , aby drželi v rukách Černého Petra oni.

Výrobky stihl osobně považuji za po technické stránce kvalitní, inovativní a spolehlivé.

                     
host - 11.107 (?), 17.2.2009 17:28

Tak nějak to vidím i já. Navíc cenový rozdíl 3 600kč by měl být k zamyšlení pro Stihl Modřice. Věřím tomu, že zboží Stihl v ZZ pochází ze zemí EU. Nejsem žádný obhájce ZZ ale mají i dva kamenné obchody a servis dělají na všechno jejich prodávané zboží. Já jsem s ZZ komunikoval a pokud si za peníze nechám provést ono seřízení, jde hlavně o ventily, dostanu od toho paragon a jim to stačí pro uznání další případné závady. No a kolik takové seřízení může stát? Dvě stovky? Nevím, ale zaplatit se to dá z ušetřených peněz. Stihl není značka, která má problém s kvalitou a kdyby náhodou jde to poslat či dopravit do ZZ. Není to ideální, ale zákazník bez servisu nezůstane a kdo ví jestli se ono důležité seřízení a záznam do záručního listu se i u Stihlu neplatí.

                     
host - 31.115 (?), 17.2.2009 17:35

Dobrý den pane Allí. Přesně nevím kde jsem udělal chybu že můj příspěvek byl ohodnocen jako mix polopravd a podobně. Nikdo přece nemá zakázáno produkty STIHL individuelně koupit v SRN, Rakousku, nebo kdekoli jinde. O to přece vůbec nešlo. Pouze jsem popsal celokoncernový způsob prodeje produktů STIHL které si nevymyslel Stihl v ČR jak se domníváte. Ten systém je:  Centrála STIHL(výrobce) dodá zboží do své dceřinné společnosti-distributor pro tu ktrou konkrétní zemi-např. A.STIHL CZ s.r.o. a tato firma dodá do svých autorizovaných prodejen se servisem.  Od těchto zastoupení požaduje stejně jako výrobci automobilú, motocyklů a pod nějakou úroveň, servis, školení, zvyšování odbornosti, ale také vzhled prodejen a servisu, minimální požadovaný sortiment. Ty podmínky jsou dosti přísné, ale jednoznačně seriozní, čitelné a kdo chce prodávat STIHLA tak je akceptuje, nebo ne a pak prostě ať se živí čím chce. Z toho jasně vyplývá že Vaše domněnka že ZZ nakupuje ve výrobě je mylná. A věřte, jestli něco vím naprosto stoprocentně, tak je to tento fakt. Protože jestli je nějaká firma seriozní a plní co sama slíbí pak je to STIHL.

A proto nazývám prodej ZZ za nelegální. Nemyslel jsem tím zákon, myslel jsem tím předpisy které Vám připadají směšné. Ale pak je směšný každý kdo vyžaduje dodržování čehokoli-sportovní řády, hygienické předpisy atd?. A současně vzhledem k tomu že nejen výrobce a distrubotor, ale už vůbec ne konečný prodejce ZZ zboží neprodá, je pro mě původ zboží, jeli ZZ vůbec schopna STIHL dodat-pochybný. Myslím že odpověď nakolik jsem Vás houpal najdete na netu úřadu pro hospodářskou soutěz. Adresa:  www.compet.cz  archiv tiskových zpráv, strana 3.  Mirek 

                     
host - 11.107 (?), 17.2.2009 18:20

Podívejte já vám něco napíšu. Stihl CZ je to nejhorší zastoupení z okolních republik. Po deseti letech ne že neexistují ND ale oni na to prostě kašlou lžou lidem. Mám s tím osobní zkušenost. Kdekoli v okolních státech na dotaz dostupnosti ND na stroj stihl, který má čtrnáct let po ukončení výroby je díl dostupný. Vyhrálo nakonec slovensko a co mi řekli ve Stihl? No tak co, si to tam obědnejte! To je přístup jak sviňa. Nic - konec - nas-at koupím kdekoli jinde jen ne z modřic. To samé s některýmy díly na pily po deseti letech šlus. Není, neexistuje a že nástupce má úplně stejné čerpadlo jaksi opoměli. Řeknu vám na rovinu, že po zkušenostech se Stihl cz. se jiným prodejcům nedivím. Vysvětlete mi jak to, že ve Stihl ČR. něco nejde a Stihl SK. nemá problém.
Politiku Stihlu jako výrobce chápu je zaměřená na spokojenost zákazníka a kvalitní seznámení s obsluhou stroje - beru. jak se ale chová jedno z mnoha jeho zastoupení je děs běs a to si myslím, že Stihl ČR a Stihl SK má úplně stejné podmínky a možnosti.

                     
Chalupář - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (303) - 236.75 (?), 17.2.2009 23:14

Pravděpodobně se jedná o brněnský "centrální" servis Stihl? Pokud ano, není to ani zdaleka první hororová historka, kterou o něm slyším.

Díky nim se výrobkům této značky do budoucna budu důsledně vyhýbat.

                     
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1247) - 7.210 (?), 17.2.2009 19:08

Na úvod citace z Vašeho příspěvku :

Z uvedeného je zřejmé že ZZ není oficielním prodejcem STIHL a s největší pravděpodobností není schopná požadovaný stroj dodat. Určitě ne legálně, protože STIHL skutečně považuje jakýkoli jiný způsob prodeje než je dán jeho předpisy za nelegální.

Promiňte, ale je logické, že takové bláboly vymysleli v Centrále STIHL,  podobné to bylo právě s automobilovými výrobci.  Nicméně práci servisů se také snažili omezovat na "autorizované" s dojemnými obavami o osud zákazníka. Ale na kvalitu práce existují jiné parametry, než interní směrnice soukromého subjektu. Předpisy Stihlu,  chránící nikoli zákazníky, ale pouze jeho pochybnou cenovou strategii si tento může naládovat kamsi. Místo toho by podbně jako jiní, solidní výrobci mohl vycházet vstříc zákazníkům a nedělat z těch na východě Zulukafry třetí kategorie.  Je mi opravdu ukradené, jaký koeficient profitability vykazuje management Stihlu svým akcionářům, nechápu, proč bych na takové UVNITŘ JEDNOTNÉHO TRHU takřka NEKALÉ praktiky měl reagovat slastným hýkáním.

Koneckonců Evropská komise svého času pohrozila prodejcům aut, že pokud nebudou pracovat s jednotným trhem i z hlediska výhod pro zákazníky, dočkají se sankcí. A najednou to šlo, ceny se začaly srovnávat a servis je dostupný kdekoli po Evropě.

A na závěr - přečtěte si pečlivě dokument, kterým jste se snažil argumentovat, nenapadnul jsem distribuční omezení, které uvalil lokální distributor. (i když i ty jsou podivné) Napadnul jsem hulvátský marketing Stihlu, který dodává Lokálnímu distributorovi, napřímo jiným zájemcům   bypassem mimo distributora a lokální distributor argumentuje z právního hlediska směšnými žvásty o "legálních a nelegálních " dovozech. Centrála se pak  snaží penalizovat koncového uživatele ústrky, místo toho, aby jako slušný a korektní dodavatel zanesl cenu servisu do svých primárních cen a zajistil redistribuci peněžních prostředků za servis  techniky koupené kdekoli v EU právě smluvním poskytovatelům servisu, nechť sídlí v EU kdekoli..... Pro ostatní čtenáře je dobré upřesnit, že zběsilostí vůči zákazníkovi se Stihl dopouští díky tzv. "BLOKOVÉ VÝJIMCE", co to je? Jde o omezení volného trhu, za historii EU bylo vydáno nesmírné množství blokových výjimek. Nasledně, zlomek soudných jedinců ve strukturách EU svedl mnoho bitev, aby byly blokové výjimky likvidovány a jejich počet snižován. Stalo se tak například (nezcela dokonale) v již zmíněném automobilovém průmyslu.

CITACE z DOKUMENTů EU : 

V oblasti hospodářské soutěže zakazuje určité aktivity, které by omezovaly konkurenci na trhu, případně určovaly ceny výrobků a služeb. Jde hlavně o dohody, smlouvy a jiná jednání mezi konkurenty na stejné úrovni (dohody horizontální) a mezi výrobcem a distributory (dohody vertikální).

Z těchto zákazů existují tři druhy výjimek:


1. U firem s malým podílem na trhu (do 5 % trhu nebo při obratu do 20 milionů EUR). Tuto hranici minimálně u servisu a ND překračují všichni výrobci automobilů.
2. Individuální výjimka, udělená konkrétní firmě pro konkrétní dohody a činnosti.
3. Bloková výjimka udělená obecně všem firmám z určité oblasti podnikání pro celou skupinu - blok činností a dohod, které by jinak byly nezákonné
.(sem patří pravděpodobně STIHL)

Druhý a třetí druh výjimky je udělován v případě, že výhody pro spotřebitele nebo kvalitu služeb převáží nad negativním dopadem na konkurenční prostředí. Je také třeba říct, že pokud chce nějaká firma výhodu výjimky využít, musí ji plnit ve všech bodech.

Blokové výjimky jsou nesystémové opatření znehodnocující primární myšlenky EU (přesněji EHS) o volném trhu, bez kterého by z EU zůstaly pouze houfy trubců v Bruselu, trafiky pro Špidly a megalomanské projevy Sarkozyho. Snad proto je snaha racionálních ekonomů uvnitř rady Evropy tyto likvidovat. Výrobci se brání, za skřípotu zubů. Blokové výjimky pro automobilový průmysl byly opakovaně terčem kritiky za podezření z korupčního jednání.  Ale znovu opakuji - Bloková výjimka, kterou jste argumentoval pouze legalizuje chování lokálního dovozce Stihl. Nijak nehovoří o dovozech druhých stran jako o NELEGÁLNÍm počínání. Můžeme jen doufat, že časem blokové a jiné výjimky skončí na legislativním smetišti.

A opravdu mě irituje, když nějaký vyčuraný šmudla v centrále libovolného koncernu vytvoří fantasmagorické předpisy, ve kterých označí pohyb svého zboží uvnitř jednoho trhu za NELEGÁLNÍ.

Postrádá proto vnitřní logiku srovnávat nesrovnatelné - učinil jste tak srovnáním  vnitřních předpisů firmy, které mají ze zákonného hlediska cenu toaletního papíru s hygienickými předpisy, které jsou ale na rozdíl od vnitřních předpisů, domovního řádu a seznamu kdo bude vytírat v činžáku schody ,  směsí zákonů a prováděcích vyhlášek resortně příslušného ministerstva.

                     
host - 149.2 (?), 17.2.2009 21:36

Mozna, ze to bude pro nektere ucastniky teto diskuze novinka, ale cokoliv "Stihl" lze tady v USA koupit jen v "kamenem obchode" - u autorizovaneho prodejce. Ceny ovsem jsou i pri dnesnim kurzu koruny stale znatelne nizsi. Slevu proti katalogovym cenam lze usmlouvat jen zcela vyjimecne, zpravidla jen pri nakupu vice nez jedne veci.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika