zdravím,
před dvěma lety jsem jako naprostý laik zakládal trávník - respektive obnovoval starý, který byl plný plevele a mechu. byla to naprostá tragedie. dnes bych řekl jsem skoro trávníkový guru a mam teď okolo baráku něco co by mi mohli zavidět i na golfových hřištích. tim se ale nechci chlubit, jen si myslím že z toho lidé dělají moc velkou vědu.
moc nesouhlasím s totální herbicidem. podle mě stačí klasický roundap jestli ovšem nemáte všude pýr nebo lipnici roční - to se musí pusoudit jinak bych do toho nešel. já měl jen klasiku pampelišky, jetel sedmikrásky, další neidentifikovatelné luční kvítí a tuny mechu.
no můj postup byl asi takový:
lehce posekat aby plevelu zůstali listy a postříkat roundupem, za tři týdny je plevel pryč a při každodení obhlídce je krásně vidět jak mizí. mezitím sekat tak na 25 mm. až tedy odejde plevel posekat co nejmíň a veretikutovat i několikrát ve všech směrech. pak válec vyrovnávací latě a kvalitní trávníkový substrát - dá se sehnat za tisíc kubík a nebo použít z hobby marketu v pytlích. je sice dražší ale kvalitní. já to ještě míchal s křemičitým pískem asi 1:4 (sub/písek) vypadá to sice z prvu jako pláž ale písek se zaplaví.
pak pohnojit, kupte si rasan floranid 25 kg sice je to hodně ale cena/výkon nejlepší. kupte taky osivo barenbrug. už mají i 5kg balení. osít, lehce přehodit rukou substrátem a pak stále zalívat. během 14 dní když vedro i každé 3 hodiny. to je základ úspěchu. první seč po 3 týdnech a pak výšku seče postupně snižovat. mezi tím se objeví další plevel ale opět postříkat roundupem a pak už vám nikdy nevyleze. já seču i 2x týdně.
dnes má trávník 2 roky a je opravdu krásný stačí ho jen pravidělně zalévat a kosit. dostal jsem se i do různých nečekaných situací kdy se mi na určitých místech držela voda nebo nerostla tráva. udělal jsem pořádnou drenáž z křemičitého písku a osel semen do stínu. písek vůbec rozhazuju po trávníku každý měsíc pár kýblů.