stříhání starších stromů
|
|
|
|
|
|
|
host - 18.206 (?) 3.3.2009 17:27, zobrazeno: 43217x
Dobrý den
jsem absolutní začátečník a mám na zahradě po otci snad nikdy neprořezávané, asi patnáctileté stromy švestek.Nemají vytvořenou takřka žádnou korunu.Je to prostě jenom samá větev a v době vegetace samé listí a málo plodů.Jsem proti jakémukoliv kácení, někteří,,odborníci" mi to již radili.Poradíte prosím někdo co s tím?Dá se to ještě zachránit?Nevíte o nějakém odborníkovi v okolí Bruntálu?
Předem díky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.18 (?), 3.3.2009 18:07
Patnáctileté švestky se jistě prořezat dají, navíc jsou i zahrádkáři, kteří právě švestky nechávají volně růst. Ty Vaše by asi potřebovaly jenom prosvětlit koruny. Ale všechny peckoviny se řežou nejdříve v době květu nebo koncem léta. Při řezu na jaře by jim tekla míza a mohly by uhynout. Lída
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.44 (?), 3.3.2009 18:16
Být principiálně proti kácení je nesmysl. Švestky klidně prořežte teď, rány zatřete šedým latexem, nebo balzámem. U švestek se nedélá nějaký detailní piplavý řez na každé větvičce. Je třeba, aby koruna byla kotlovitá, spíše do šířky. Vyřežte větve, které se kříží a konkurují si, pletou se do sebe, zahuš%tují korunu. Není to nutné udělat najednou, dá se to rozložit do několika roků. Odřezávejte celé silnější větve vždy poblíž rozvětvení. Odřezávené větvi ponechte asi 1 cm dlouhý pahýl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.44 (?), 4.3.2009 17:50
1 cm není věšák, je to akorát ten koužek. Když to nikdy nedělal, nemá páru co je větevní kroužek a nedokáže ho najít. Chybu udélá právě tím, že moc zařízne, nebo nechá dlouhý zbytek.
Když radíte Zahnovým řezem někomu, kdo o tom nic neví, nemusel byste si to nechat pro sebe, ale něco k tomu napsat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 241.98 (?), 3.4.2009 13:17