Mám postřik zopakovat

Bodeha - (16) - 223.39 (?) 
22.8.2010 21:57, zobrazeno: 4368x

Dobrý večer,  mám révu již 10 let a nikdy jsem ji nestříkala. Vždy byly krásné zdravé hrozny. Letos se hrozny i listy ve spodních patrech potáhly šedým povlakem. Horní patra jsou zatím v pořádku. V obchodě mi poradili postřik Rovral Flo. Révu jsem postříkala a ještě prostříhala. Mé otázky zní: mám postřik zopakovat?...je dobré révu prostříhat?...mám ostříhat napadené listy a hrozny...  Moc Vás prosím o radu jsem naprostý laik. Přeji krásné sluníčkové dny Bodeha Ještě přikládám obrázky pro názornost

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 200.122 (?), 22.8.2010 22:21

Chemický prostředek Rovral Flo je registrován pro ochranu révy proti šedé plísni. Vy však máte révový keř napaden jinou houbovou chorobou, a to padlím (oidiem). Kupte prostředek proti padlí (např. Falcon, Zato nebo Discus). Najvíce napadené části rostliny odstraňte (listy, hrozny) a proveďte důkladné ošetření postřikem. Máte velkou šanci, že nenapadené hrozny ještě zachráníte.

Bodeha - (16) - 223.39 (?), 22.8.2010 22:59

Moc děkuji za radu a ještě bych se chtěla zeptat na prostříhávámí. Je to dobré nebo ne Děkuji

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 23.8.2010 8:33

Nelze objektivně poradit bez znalosti, jak váš keř skutečně vypadá. Pokud je příliš zahuštěný v některých partiích a nebo jsou hrozny ukryty a zcela zastíněny pod listy, doporučuje se provést částečné prosvětlení odlistěním a vylomením (vystřihnutím) fazochů. Rovněž v této době bývá doporučováno zakrátit letoropsty, pokud se překotně a neúměrně vytahují do délky. Tyto práce je nutno provést s citem, s ohledem na zachování dostatečné vitality rostliny.

host - 223.39 (?), 23.8.2010 14:08

Ještě jednou moc děkuji za rady a přeji krásné sluníčkové dny

zahrada.cz